TomiPL84 Opublikowano 13 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Witam wszystkich, Mój Windows 10, był wersją, która była uaktualniana do Win10 z Win7, wczoraj po instalacji wersji 20H2 zaczęły się cyrki. System zaczął wywalać niebieski ekran śmierci w różnych momentach pracy, więc postanowiłem, że zrobię format i postawię system na nowo na czysto. Niestety po instalacji jest to samo, co chwilę po załadowaniu mam problem z ekranem jak na screenie. Udało mi się puścić diagnostykę RAMu z poziomu Windowsa i nie znalazła żadnych błędów. Dysk też sprawdzany regularnie test diskiem - pokazywał, że jest w dobrym stanie. Ktoś wie jak sobie z tym poradzić ? Mam na dysku zewnętrznym obraz systemu z początku 2020 roku ( z komplacji 1903 albo czegoś wczęśniejszego), chciałem go przywrócić ale przez ten błąd się nie da, bo system co chwilę się wykłada. Odnośnik do komentarza
TomiPL84 Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 System raz potrafi działać np godzinę, a raz wykłada się 3 razy w ciągu 15 min. Zawsze ten same ekran, co wyżej ? Jest jakaś możliwość żeby sprawdzić co to może powodować, jakieś logi w Windowsie ?? Przecież bez tetgo to walka z wiatrakami. Albo inaczej, czy mogę gdzieś stworzyć pena z wersja instalacyjną windowsa 1909 ? Broniłem się jak mogłem przed aktualizacją do 2004, bo nasz informatyk z firmy zewnętrznej jużwtedy mówił, żeby się z nią wstryzmać bo miał po niej bardzo dużo zgłoszeń od klientów. Aż tu wczoraj na stacjonarnym w domu zassała się sama i zaczęły się cyrki.... O dziwi na firmowym ThinkPadzie też się zasssała, ale tu wszystko jest w porządku. A stacjonarka w domu ma 10 lat.... Konfig: CPU - Intel Core i5-2500K + Zalman CNPS10X Performa MOBO - ASRock P67 PRO3 (B3) LGA 1155 RAM - 4 X 2GB GeIL 1333Mhz GV34GB1333C9DCN HDD - Western Digital 5002ABYS 500GB GPU - Gigabyte Radeon HD 6850 GV-R6850 OC-1GD DVD-RW - Samsung SH-S223CL CASE - Chieftec Dragon POWERED BY - Chieftec CFT-620-A12S 620W OS - Windows 10 Pro KEYBOARD- Logitech K350 MOUSE - Logitech M705 MONITOR - Samsung SyncMaster 226 BW SOUNDSYSTEM - Harman Kardon Soundsticks III Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 14 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Ten kod błędu mówi że nie wiadomo co jest przyczyną. Moze sterownik. Co do pena to jest taki program RUFUS. https://rufus.ie/ Odnośnik do komentarza
TomiPL84 Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Mam na dysku zewnętrznym obraz dysku ze stycznia 2020, z kompilacją 1909, albo 1903, na których nie było problemów. Ale niestety przy próbie przywracania mam następujący komunikat.. A przecież nic nie zmieniałem w BIOSie, cały czas jest ten sam.. Szukałem po necie, jest info żeby w menu Boot zmienić tryb z UEFI na Legacy, ale u mnie tej opcji nie ma. Jak teraz stawiałem system na nowo, to różnica była taka, że musiałem sformatować cały dysk (tzn skasować i drugą partycję) bo wywalał mi komunikat, że to jest MBR a do instalki WIn10 musi być GPT. Może to ma jakiś związek, bo pierwotna instalka Win10 to był upgrade z win 7 ?? Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 14 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Przypuszczam że obraz systemu zrobiłeś przy pomocy systemowego tworzenia obrazu systemu. Niestety ale od wersji 1709 to przestało być rozwijane i Microsoft zaleca by obrazy systemu tworzyć przy pomocy innych programów. " System Image Backup (SIB) Solution We recommend that users use full-disk backup solutions from other vendors." https://docs.microsoft.com/pl-pl/windows/deployment/planning/windows-10-deprecated-features Miałem to samo ale jako test. Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 15 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 A myślałem że systemowy tworzy właśnie instalkę pod oba i to był jego plus. Odnośnik do komentarza
TomiPL84 Opublikowano 15 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Dokładnie, obraz robiłem po zainstalowaniu 10 z 7, tak jak zawsze robiłem to w poprzednim windowsie, gdzie zawsze działało to bez zarzutu. Myślałem,że tu będzie tak samo. Dzięki - puściłem instalkę 1909, potem poinstaluję programy (na razie odpukać nie ma żadnych BSOD).. Pytanie, jak w takim razie zablokować system przed samoczynną aktualizację do kompilacji 2004 albo 20H2 ??? Odnośnik do komentarza
TomiPL84 Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Na 1909 wszystko wróciło do normy - wszystko poinstalowane i ani jednego BSOD. Ewidentnie aktualizacja do 20H2 coś psuje.... Cały czas aktualne dwa pytania, jak, przynajmniej na razie zablokować automatyczną aktualizację do 20H2 i druga sprawa, w czym w takim razie najlepiej zrobić obraz partycji systemowej ? Na razie po prostu zaznaczyłem w opcjach zaawansowanych WInUpdate odroczenie aktualiacji funkcji o 365 dni. Włączone zostawiłem tylko aktualizacje dotyczące jakości i bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza
martinii Opublikowano 5 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2020 Hej, Natknąłem się na ten temat gdyż mam ten sam problem i to na tej samej płycie głównej. Myślę, że wersja 20H2 coś miesza na leciwych maszynach. Próbowałem wiele: wymiany dysku, ramu, wgrałem nowszy bios, instalowałem Windowsa na pendrive, w biosie wyłączałem wiele zintegrowanych urządzeń z kontrolerem USB 3.0 włącznie i... nic nie pomogło. U mnie wywalało się nawet tuż po instalacji systemu - na pierwszym wyświetleniu pulpitu kiedy jeszcze kompletnie nic nie zrobiłem. Właśnie zaciągam wersję 1909 i jutro zobaczę czy działa bez problemów. Co do Twoich pytań: 1. Jeżeli nie boisz się o bezpieczeństwo to wyłączycz usługę Windows Update lub użyj jakiegoś programiku typu Windows Update Blocker. Zobacz też na TO. 2. Użyj programu zewnętrznego np. Macrium Reflect Free. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się