Laguna Opublikowano 5 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Witam, mam problem z Windowsem 10 - przedwczoraj Windows się aktualizował, po restarcie otworzyła mi się przeglądarka Edge, ale nie używam jej więc przeklikałam komunikaty o nowej przeglądarce i pracowałam dalej normalnie. Tamtego dnia aktualizowałam też grę Magic the Gathering, klient pod koniec aktualizacji potrzebował reconnect, ale dokończył aktualizację i go wyłączyłam. Wczoraj pojawił się nagle blue screen z komunikatem o błędzie (niestety nie pamiętam dokładnie tekstu) oraz coś o IPV4, IPV6. Po próbie zrestartowania laptopa (Acer) pojawił się na czarnym tle napis "Media checking", ale dalej Windows się nie załadował, chyba zamroził się na logo Acer. Spróbowałam po restarcie użyć mój Windows Revovery (na pendrivie), ale pojawiła się informacja, że "dysk jest zablokowany", Wyjęłam dysk, zrestartowałam kilka razy, ale za każdym razem pojawia się teraz na czarnym tle logo Acer i nic więcej się nie dzieje. Bardzo proszę o pomoc, nie wiem czy w tej sytuacji jakieś logi mogę podłączyć, jeśli będą potrzebne zdjęcia to oczywiście dodam. Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 5 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Pierwsze co to odepnij od laptopa wszystkie pendrivy i dyski zewnętrzne, wejdź do BIOS i zobacz czy kolejność bootowania zaczyna się od dysku na którym masz system. Jeśli nie wiesz jak to zrobić wpisz w wyszukiwarkę lub youtube model laptopa bios boot order. Drugie to uruchom wiersz poleceń w środowisku odzyskiwania (Twój pendrive z Windows Revovery) i sprawdź dysk. Czyli z poniższego linka do punktu czwartego, w wierszu poleceń wpisz CHKDSK C: /F (przy założeniu że na dysku c : masz windows), po zakończeniu operacji restart komputera. Trzecie to spróbuj przywrócić mbr według tego poradnika wszsytkie kroki https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln304076/błąd-zablokowanego-dysku-twardego-podczas-odzyskiwania-systemu-windows-10?lang=pl Odnośnik do komentarza
Laguna Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 (edytowane) 13 godzin temu, giyefiki napisał: Pierwsze co to odepnij od laptopa wszystkie pendrivy i dyski zewnętrzne, wejdź do BIOS i zobacz czy kolejność bootowania zaczyna się od dysku na którym masz system. Jeśli nie wiesz jak to zrobić wpisz w wyszukiwarkę lub youtube model laptopa bios boot order. Drugie to uruchom wiersz poleceń w środowisku odzyskiwania (Twój pendrive z Windows Revovery) i sprawdź dysk. Czyli z poniższego linka do punktu czwartego, w wierszu poleceń wpisz CHKDSK C: /F (przy założeniu że na dysku c : masz windows), po zakończeniu operacji restart komputera. Rzeczywiście, w BIOSIE mój dysk C z Windowsem (dysk SSD, oprócz niego mam też HDD na którym trzymam pliki) był na poz. 2, przestawiłam go na pierwszą i wykonałam dalsze kroki wg wskazówek. Zalogowałam się do pulpitu i wszystko wyglądało ok, ale po chwili komputer wyłączył się, powrócił komunikat "no bootable device na czarnym tle". Zrestartowałam i znów zalogowałam się do pulpitu, ale po chwili wyskoczył błąd: Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Laguna Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 6 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Prawdopodobnie ta ostatnia aktualizacja windows powoduje problemy, trzeba się jej pozbyć. Jak uda się zalogować to najlepiej przywrócić system do stanu sprzed aktualizacji. Bez logowania można też przywrócić z pendriva recovery. Odnośnik do komentarza
Laguna Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Za którymś razem udało mi się zalogowac do pulpitu, ale mialam za malo czasu na usuniecie aktualizacji przed ponownym wystąpieniem blue screen. Spróbowałam z pendrive przywrócić mbr wg powyższego linka, ale po wpisaniu bootrec /ScanOs pojawia sie w konsoli "total identified Windows installations 0". Spróbowałam też uruchomić laptop w trybie awaryjnym z użyciem Shift, ale niestety nie mogę usunąć nawet tym sposobem ostatnich aktualizacji ani dot. jakości ani dot. funkcji. Co jeszcze mogę zrobić? Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 6 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Przywracanie systemu uruchom z pendriva recovery. Natomiast możesz jeszcze raz spróbować CHKDSK a kolejno w ten sam wiersz poleceń sfc /scannow czyli naprawa plików systemowych. Edit: Z tego co piszesz to możliwe jest nagłe odłączenie dysku, skoro po samoistnym restarcie znów nie widzi bootable device. Możesz wtedy wejść do BIOS i zobaczyć czy tam widnieje ten SSD. Czy laptop go wykrywa. Możesz opisać jak wyglądają te załączenia systemu i brak załączeń. Jak często się załącza windows. Czy restartuje się też przed załadowaniem windowsa. Odnośnik do komentarza
Laguna Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 (edytowane) 13 godzin temu, giyefiki napisał: Przywracanie systemu uruchom z pendriva recovery. Po wybraniu Rozwiąż problemy - Opcje zaawansowane - Przywracanie systemu pojawia się komunikat: Próbowałam też użyć Resetuj ustawienia (z zachowaniu partycji), ale to też nie działa, mam komunikat: "Nie można zresetowań ustawień do stanu początkowego. Brak wymaganej partycji dysku". Cytat Natomiast możesz jeszcze raz spróbować CHKDSK a kolejno w ten sam wiersz poleceń sfc /scannow czyli naprawa plików systemowych. Spróbowałam, ale nie podziałało, po drugim lub trzecim restarcie mam komunikat "There is a system repair pending which requires reboot to complete." Restartowalam laptop kilka razy, ale komunikat dalej jest taki sam. Cytat Z tego co piszesz to możliwe jest nagłe odłączenie dysku, skoro po samoistnym restarcie znów nie widzi bootable device. Możesz wtedy wejść do BIOS i zobaczyć czy tam widnieje ten SSD. Czy laptop go wykrywa. Po restarcie sprawdziłam: - na poz. 1 jest Windows Boot Manager, - mój dysk SSD (ADATA) jest jako HDD0 i na pozycji 2. - na poz. 3 jest HDD1 wykrywane. Cytat Możesz opisać jak wyglądają te załączenia systemu i brak załączeń. Jak często się załącza windows. Do pulpitu jestem się w stanie zalogować tylko po wpisaniu w konsolę: CHKDSK C: /F lub CHKDSK C: /F sfc /scannow Wtedy w menu Windows Recovery wybieram Zamknij, odłączam pendrive, włączam ponownie, wtedy po chwili loguję się do pulpitu (trwa to trochę dłużej niż zwykle, wcześniej był bardzo szybki rozruch). Od tego momentu mam około 1-2 min do pojawienia się BSOD. Próbowałam po zalogowaniu do pulpitu usunąć aktualizacje (Ustawienia - Windows Update - odinstaluj aktualizacje), ale jak klikam prawym klawiszem na którejś, nie rozwija się menu, ani nie mam przycisków Odinstaluj, jest tylko Organizuj. Po tym jak pojawia się BSOD (ktory jest zamrożony, nic się nie dzieje), muszę wyłączyć laptop przyciskiem power. Po ponownym włączeniu dzisiaj pojawia się przeważnie czarne tło z logo Acer (i też zamrożone), ale wcześniej pojawiało się też "No bootable device", nie potrafię tego wyczuć, od czego to zależy. "No bootable device". pojawia się gdy robię restart, sprawdzam BIOS przez F2 i wychodzę z BIOSu. Cytat Czy restartuje się też przed załadowaniem windowsa. Nie. Nigdy nie spotkał mnie tak trudny i uporczywy problem z żadnym laptopem, którego miałam Jeśli mogę jeszcze zapytać: 1) Czy w tej sytuacji próbować dalej? Czy czeka mnie serwis? 2) Czy jest to usterka mechaniczna, czy raczej coś z samym Windowsem/jego aktualizacjami? Czy jakiś wirus? 3) Czy Windows Creator Tool by w ogóle zadziałał? Jestem gotowa sformatować ten laptop, ale nie chcę bardziej namieszać i tracić czasu. Edytowane 7 Czerwca 2020 przez Laguna dodanie pytać Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Uruchom tryb awaryjny Otwórz linię komend (win + r, wpisać cmd) i uruchom operacje CHKDSK C: /F a następnie sfc /scannow Jeśli status po operacjach będzie wskazywał błędy, wklej wyniki tutaj. Kolejno restart komputera znowu do trybu awaryjnego. I przywracanie systemu otwierane z trybu awaryjnego/ Edit: Widzę, że edytowałaś i dodałaś sporo tekstu. W tym świetle najbardziej prawdopodobne wydaje się uszkodzenie systemu z winy aktualizacji. Więc albo naprawa systemu albo instalacja na nowo powinna starczyć. Odnośnik do komentarza
Laguna Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Mam problem z uruchomieniem trybu awaryjnego probowałam wg tego poradnika (po zalogowaniu do pulpitu) https://www.asus.com/pl/support/FAQ/1013018, ale po kroku nr 4 wyskoczyło "no bootable device". Wcześniej próbowałam sposób z shiftem (też po zalogowaniu do pulpitu), rownież się nie udało. Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Czyli głęboko uszkodzony system. Ponieważ z istniejących możliwości naprawy nic się nie załącza, ani tryb awaryjny, ani opcje windows recovery, ani nie da się zresetować do ustawień fabrycznych to zostały opcje następujące jeśli laptop dysponuje własnym przywracaniem do stanu fabrycznego, to go użyć. jeśli masz obraz dysku lub systemu to przywrócić z niego zainstalować na nowo system z nośnika instalacyjnego próba naprawy "napraw komputer" z nośnika instalacyjnego (która raczej nic nie da) Odnośnik do komentarza
Lombirex Opublikowano 10 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Radzę użyć narzędzi do odzyskiwania systemu Windows, aby przywrócić stabilny punkt. Ale wcześniej skopiuj wszystkie ważne dane na inny dysk. Aby to zrobić, podłącz dysk twardy do innego komputera. Jeśli pliki lub partycje dysku są uszkodzone, możesz użyć Partition Recovery. Powodzenia. Odnośnik do komentarza
Laguna Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Okazało się że padł dysk SSD i konieczna była wizyta w serwisie. Laptop już jest naprawiony. Bardzo dziękuję za wszystkie porady i poświęcony czas. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się