Macieeek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Cześć, mam problem z tym, że po przejściu na win 10 z win 7 w moim lenovo t530 wentylator nie kręci się szybciej nawet przy dużym obciążeniu. Przez to temperatura procesora dochodzi do 93 stopni, wcześniej tak nie było. Próbowałem różnego rodzaju softów, ale nic nie działa. Bardzo proszę o pomoc Odnośnik do komentarza
Przeeem Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Witam. Czy po instalacji systemu Windows 10 zostały zainstalowane sterowniki ze strony producenta? Odnośnik do komentarza
Macieeek Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Tak. Zainstalowałem wszystkie sterowniki ze strony producenta, wybrałem te przeznaczone dla win 10. Czy problem może wynikać z tego, że zrobiłem to przed aktywacją systemu? Odnośnik do komentarza
Przeeem Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 18 godzin temu, Macieeek napisał: Tak. Zainstalowałem wszystkie sterowniki ze strony producenta, wybrałem te przeznaczone dla win 10. Witam ponownie, ponieważ to ważne, dopytam jeszcze czy zainstalowane zostały: Lenovo Power Manager for Windows 10, Lenovo Power Management Driver for Windows 10 To bardzo istotne składniki w systemach Lenovo i nie należy ich pomijać. Jeżeli nie zostały zainstalowane - należy to koniecznie zrobić. W przypadku gdy zostały zainstalowane, jednak nie funkcjonują prawidłowo należy postępować zgodnie z poniższym. Po pierwsze, należy się upewnić, czy program antywirusowy firmy trzeciej nie blokuje, lub częściowo nie ingeruje w instalator. Doświadczyłem przypadków, gdzie tak się działo - należy wtedy dodać instalator do wykluczeń. Może się to zdarzyć, ponieważ instalatory te często zawierają pliki wsadowe, te zaś są różnie interpretowane przez filtry AV - raczej jako podejrzane, potencjalnie szkodliwe. W tym konkretnym przypadku, dodają potrzebne sterowniki do repozytorium Windows, następnie je instalując. Warto w tym miejscu zaznaczyć aby uruchamiać instalator z uprawnieniami administracyjnymi. W przypadku Windows Defender, nie zaobserwowałem żadnych problemów - nigdy. Jeżeli problem nadal występuje, należy przejść do następnego kroku. Po drugie, po wykluczeniu oprogramowania antywirusowego jako potencjalnego winowajcy, należy przejść do: Panel sterowania>System>Menedżer urządzeń gałąź Urządzenia systemowe i sprawdzić, czy występuje tam urządzenie Lenovo Power Manager oraz ewentualnie Lenovo PM Device, oraz czy nie są zgłaszane żadne błędy. Bez względu jednak na to, czy błędy występują, czy też nie, proszę podać odczytane wersje sterowników ww. urządzeń. Zgodnie z aktualnymi sterownikami (zakładam, że takie właśnie są zainstalowane, jeśli nie, to proszę zaktualizować), powinno być tak: Lenovo Power Manager - 10.0.115.0 Lenovo PM Device - 1.67.16.42 Istnieje jeszcze możliwość, że ww. urządzenia nie występują w Menedżerze urządzeń wcale. Zamiast nich z dużym prawdopodobieństwem, pojawi się jedno Nieznane urządzenie w gałęzi Inne, chyba że brakuje innego kluczowego sterownika do ich obsługi lub jakimś cudem, zainstalowane są niewłaściwe sterowniki do omawianych urządzeń, i nie zgłaszają się one pod swoją właściwą nazwą, ani nie sygnalizują błędów. Ostatni scenariusz jest bardzo mało prawdopodobny, ale czasem i coś takiego może mieć miejsce. Następnie, proszę uruchomić Menedżer zadań (klawisz z logo Windows + R i wpisać w polu Otwórz: taskmgr) > Więcej szczegółów > zakładka Szczegóły i sprawdzić, czy proces PowerMgr.exe jest uruchomiony. Jeśli proces jest widoczny na liście, należy z menu kontekstowego wywołanego na nim wybrać Otwórz lokalizację pliku i sprawdzić z jakiej lokalizacji się uruchamia. Prawidłowy katalog roboczy dla PowerMgr.exe w 64-bitowym systemie Windows to: C:\Windows\SysWow64\Lenovo\PowerMgr. W przypadku gdyby procesu nie było na liście, proszę zweryfikować obecność katalogu Lenovo w lokalizacji C:\Windows\SysWOW64 wraz z jego zawartością. Dodatkowo, proszę przejść do: Panel sterowania>Zabezpieczenia i konserwacja>Konserwacja>Wyświetl historię niezawodności, a w nowo otwartym oknie Monitor niezawodności proszę wybrać opcję Zapisz historię niezawodności.... Dzięki temu zostanie wygenerowany plik w formacie .xml, który będzie można wygodnie przejrzeć np. w przeglądarce Internet Explorer. Po zapisaniu i otwarciu pliku, proszę go przeszukać pod kątem słów: Lenovo, Lenovo System, Lenovo ACPI, Lenovo Power Manager za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+F. Jest to nietypowe działanie, ale wiem że w przypadku omawianego problemu może nam bardzo pomóc. To w tej chwili wszystkie informacje jakich potrzebuję. 18 godzin temu, Macieeek napisał: Czy problem może wynikać z tego, że zrobiłem to przed aktywacją systemu? Nie, nie może. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się