zbycho Opublikowano 8 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Wstawiam tu ponieważ będę potrzebował Fixlis-tu. Przeglądając Podgląd zdarzeń natknąłem się na następujący wpis; " Konfiguracja produktu Program antywirusowy Windows Defender została zmieniona. Jest to zdarzenie nieoczekiwane i należy przejrzeć ustawienia, gdyż mogło zostać spowodowane przez złośliwe oprogramowanie. Stara wartość: Default\ = 0x0 Nowa wartość: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\IsServiceRunning = 0x1" I tak między 5.02 a 7.02 naprzemienna zmiana wartości. Postanowiłem zajrzeć do rejestru. Do HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\IsServiceRunning i zmienić wartość z 0x1 na 0x0 (Przedtem zrobiłem kopię). Nie udało mi się. Wyskoczył komunikat że " Nie można edytować, błąd przy zapisie nowej wartości". Przyznałem sobie uprawnienia i zmieniłem wartość na 0x0. Rejestr to zaakceptował. Wyszedłem z rejestru i na wszelki wypadek postanowiłem wrócić do poprzednich ustawień. Uruchomiłem opcję Scal w zapisanej kopii i dostałem komunikat mówiący o braku uprawnień. Zrestartowałem system i wszedłem do Rejestru a tam " samoczynnie" wartość ustawiła się na 0x1. Coś to spowodowało. Skoro sugestia że może coś szkodliwego, to do dzieła. Przeskanowałem system skanerami Kasperskiego, Eseta i AWDClenear. Bez rezultatu. Zero infekcji. Postanowiłem dodatkowo przeskanować przez Windows Defender Offline. I tu niespodzianka. Windows Defender po dojechaniu za każdym razem do 92% kończy skanowanie i system przechodzi do startu. Oczywiście żadnych wyników skanowania ani informacji że jakieś było oprócz info w Podglądzie ze nastąpił Error Code 0x8000000a i skanowanie sie nie powiodło. Przeleciałem system programem FFS i zero wskazówek. No to do wiersza poleceń. Dism-y a z nimi SFC. Integralność OK. Wiem tylko że Windows Defender działa normalnie ponieważ świadczą o tym wpisy w Podglądzie. Szukamy dalej. Skanowanie FRST. I tu wygląda że nie jest tak różowo. Trochę tu zmienić trzeba. Kiedyś się tym programem "bawiłem" . Teraz tylko zaglądam, przejrzę czyjś log, sprawdzę co jeszcze dostrzegę ale nie jestem na bieżąco, program jest non-stop rozwijany, więc nie pokuszę się do napisania pliku naprawczego. Wstawiam te logi i czekam na łaskawa duszę, ponieważ dalej bez tego ani rusz. Pozdrawiam i z góry dziękuję. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 8 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Skoro masz log z FSS - to daj go. Tylko kosmetyka: Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender: Ograniczenia <==== UWAGA GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA GroupPolicy\User: Ograniczenia ? <==== UWAGA FF HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA Task: {13846D8C-D1A8-4C2C-8F4B-B7E244E7FD84} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {312FD148-03FD-4459-B482-F5DE24519111} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {31F1D766-8698-42DD-BC86-80A16AB75BF1} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {3612B7EB-8D65-4830-8F27-D43FDBEE27FA} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {41D5E321-7478-48D8-9F89-BF7D7FDE8561} - System32\Tasks\EOSv3 Scheduler onTime => D:\Pobrane\esetonlinescanner_plk.exe [8170808 2020-02-06] (ESET, spol. s r.o. -> ESET spol. s r.o.) Task: {6F188263-F317-4B6B-BA6D-90C9876AE4CA} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {78C29936-2BD4-4790-AADC-E9236B34B147} - System32\Tasks\{34C0A5B7-23AD-4682-9B58-4BF7F6A8715E} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files\HyperCam 2\HcUnInst.exe" Task: {8BF4E606-50AF-49A9-B03D-960D17BB00D8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {9176AE51-0262-445D-B288-5BF1F36AEBA3} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {A54ADF5B-CED5-4CED-ACED-7DA2A7FBD52F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {B20F291F-E95C-4914-9D37-ED152C953BAF} - System32\Tasks\EOSv3 Scheduler onLogOn => D:\Pobrane\esetonlinescanner_plk.exe [8170808 2020-02-06] (ESET, spol. s r.o. -> ESET spol. s r.o.) Task: {B9CB9972-36EF-4BF5-9653-31D1056AAB68} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {D87D9E57-75B3-4CC7-A2B7-D9818E1288E1} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {DEF89A65-FEBA-405A-8BBD-8906711B603D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {E21B3F8A-3EC8-4849-9AE5-179FFB242706} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {C19D42A3-6EC6-4422-9967-7EB1157B1369} - System32\Tasks\ASC8_SkipUac_zbycho => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASC.exe BHO: ExplorerWnd Helper -> {10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814} -> Brak pliku FF Plugin-x32: @videolan.org/vlc,version=3.0.2 -> C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\npvlc.dll [Brak pliku] FF Plugin-x32: @videolan.org/vlc,version=3.0.3 -> C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\npvlc.dll [Brak pliku] FirewallRules: [OpenSSH-Server-In-TCP] => (Allow) %SystemRoot%\system32\OpenSSH\sshd.exe Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{3B1557E0-06C0-497F-B913-D5465EB3C0B5}D:\pobrane\googlechromeportable\app\chrome-bin\chrome.exe] => (Allow) D:\pobrane\googlechromeportable\app\chrome-bin\chrome.exe Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{A40851D4-2A36-461C-BAC1-D77B44B3D6DC}D:\pobrane\googlechromeportable\app\chrome-bin\chrome.exe] => (Allow) D:\pobrane\googlechromeportable\app\chrome-bin\chrome.exe Brak pliku Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Dziękuje za poświęcony czas. Jednocześnie pozwolę sobie wstawić ponownie najnowsze logi plus Fixlog. Jednocześnie pytanie dotyczące tych wpisów. Skasować czy zostawić, głównie chodzi o "job" "Task: C:\WINDOWS\Tasks\Uninstaller_SkipUac_Administrator.job => C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IObitUninstaler.exe ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku " Jeśli w tej materii ( FRST ) już jest koniec to głowy dalej zawracać nie będę i zacznę poszukiwanie rozwiązania głównego problemu. Fixlog.txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 ale nie dałeś logu z FSS Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler Task: C:\WINDOWS\Tasks\Uninstaller_SkipUac_Administrator.job => C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IObitUninstaler.exe FF SearchPlugin: C:\Users\zbycho\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qv8rbxbq.default\searchplugins\irh4n5yn6j.xml [2019-07-26] ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer => (SmartScreenEnabled: Warn) EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Sorry z tym FSS.. Wstawiam. Mam wprawdzie jeden wpis ale sprawdzę w Rejestrze. Niestety problem z WDOff pozostał. Ale przynajmniej wiem ze nie jest nim zawirusowanie lub spaprana konfiguracja. Natknąłem się na rozwiązanie polegające na kasacji pewnego klucza w Rejestrze dotyczącego zainstalowanego programu ESET. Niestety moim AV jest av systemowy. Cóż trzeba szukać dalej choć nie jestem odosobniony. Okazuje się że ten problem dotyczy wielu. Najciekawsze jest to że skan offline zawsze dochodzi do 91% - 92% i zostaje przerwany. Jest to nie zależne od kompilacji systemu. CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [ngpampappnmepgilojfohadhhmbhlaek] - C:\Program Files (x86)\Internet Download Manager\IDMGCExt.crx <nie znaleziono> Pozdrawiam. FSS.txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Z logu FSS wynika, że z Windows Defenderem jest wszystko OK. Nie wiem więc o co Ci właściwie chodzi? jessi Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 O Windows Defender Offline. Bez obrazy. Dziękuję ci za to co zrobiłaś. Ale w pierwszy post zatytułowałem dokładnie. Non stop o tym Ponadto napisałem; W dniu 8.02.2020 o 19:35, zbycho napisał: Postanowiłem dodatkowo przeskanować przez Windows Defender Offline. I tu niespodzianka. Windows Defender po dojechaniu za każdym razem do 92% kończy skanowanie i system przechodzi do startu. Oczywiście żadnych wyników skanowania ani informacji że jakieś było oprócz info w Podglądzie ze nastąpił Error Code 0x8000000a i skanowanie sie nie powiodło. Dalej W dniu 8.02.2020 o 19:35, zbycho napisał: Przeleciałem system programem FFS i zero wskazówek. No to do wiersza poleceń. Dism-y a z nimi SFC. Integralność OK. Wiem tylko że Windows Defender działa normalnie ponieważ świadczą o tym wpisy w Podglądzie. Szukamy dalej. Skanowanie FRST. I tu wygląda że nie jest tak różowo. W dniu 8.02.2020 o 19:35, zbycho napisał: Konfiguracja produktu Program antywirusowy Windows Defender została zmieniona. Jest to zdarzenie nieoczekiwane i należy przejrzeć ustawienia, gdyż mogło zostać spowodowane przez złośliwe oprogramowanie. W dniu 8.02.2020 o 19:35, zbycho napisał: Przeskanowałem system skanerami Kasperskiego, Eseta i AWDClenear. Bez rezultatu. Zero infekcji. To wszystko w czym mi pomogłaś dotyczyło wyeliminowaniu możliwego malware mogącego mieć wpływ na działanie Windows Defender Offline. Ten program to jedna z funkcji Windows Defender skanująca system przed jego bootowaniem . Ta funkcja u mnie nie działa a powinna. Jedną z przyczyn jest malware. Wygląda ze nie ma. No to muszę szukać dalej co powoduje ze ta funkcja nie działa ponieważ to moje AV . Niestety nie da się tego normalnie zreinstalować jak inny AV. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 10 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Aha, teraz zrozumiałam. Niestety, nie potrafię tego naprawić. jessi Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Jeszcze raz dziękuję. Pozostaje szukać. Pewnie najprościej by było zresetować system ale mam takie fix. System mam postawiony w 2014 roku. Windows 8.1. W 2015 r zaktualizowany do win 10. Praktycznie działa bez zbytnich kłopotów. Nigdy go nie reinstalowałem. Czasem jakieś Przywracanie systemu ale z reguły po wadliwych zewnętrznych aplikacjach. Raz tylko cofałem aktualizację i ją ukrywałem. Postanowiłem jak najdłużej na tej pierwszej instalacji jechać. Teraz mam po raz pierwszy problem związany z AV. Gdyby było zewnętrzne to jego zreinstalowanie rozwiązało by problem. Z systemowym niestety tak łatwo nie pójdzie a szkoda. Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Problem zaznaczony w temacie został rozwiązany. Długo grzebałem i okazało się że Windows Defender tak ma. Zapisuje swoje logi ale chowa je głęboko w trzewiach w C: \ Windows \ Microsoft Antimalware \ Support w pliku MPLog- xxxxxxxxx-xxxxxxxx.log. W przeciwieństwie do innych skanowań nie powiadamia normalnie, a szkoda. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się