Trocadero Opublikowano 26 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Cześć, Chciałem dostać się do folderu C:\Program Files\WindowsApps. Udało mi się to dzięki temu poradnikowi (metoda druga). Teraz chciałbym przywrócić wszystko do początkowego stanu, czyli żeby przy próbie wejścia wyskakiwał komunikat o braku uprawnień. Szukałem trochę w internecie, ale nic nie pomogło ☹️ Czego próbowałem: 1. cmd (jako administrator) i polecenie: icacls "C:\Program Files\WindowsApps" /reset /t /c /q Wszystko przebiegło ok. 2. Korzystając z metody z poradnika zmieniłem właściciela folderu z siebie, na TrustedInstaller. Czyli właściwości>zabezpieczenia>zaawansowane>właściciel:zmień>wprowadź nazwę obiektu do wybrania >NT SERVICE\TrustedInstaller )>sprawdź nazwy>ok>zamień właściciela dla podkontenerów i obiektów>zastosuj>ok>ok. Nic nie pomogło, bo wciąż mogę wchodzić do folderu, usuwać, kopiować etc. Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać? Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 26 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Wklejam swoje uprawnienia dla porównania: Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Więc tak. Edytowałem uprawnienia grupy "Administratorzy". Zaznaczyłem wszystkie checkboxy odmawiające po prawej i zatwierdziłem. Wyskoczyło okienko z pytaniem, czy chcę kontynuować. Dałem tak. Później pojawiały się błędy. Kliknąłem kilka razy "Kontynuuj", ale pojawiały się kolejne, więc w końcu anulowałem cały proces. Dostałem informację o stanie niespójności, która jak przypuszczam nie jest pożądana. Do folderu WindowsApps faktycznie nie da się teraz wejść, a z "Właściwości" folderu zniknęły wszelkie uprawnienia. Co teraz zrobić z tą niespójnością? Nie wiem, czy teraz po restarcie nie będę miał bałaganu w systemie. Ostatnie okienko zapomniałem zapisać, więc znalazłem jakieś w internecie. Czy te błędy są przez to, że wcześniej użyłem polecenia icacls "C:\Program Files\WindowsApps" /reset /t /c /q ? Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 26 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Dla grupy administratorzy powinno być uprawnienie wyświetlania zawartości folderu. Przejmij folder na własność. Wprowadź te ustawienia i na końcu ustaw właściciela jako trustedinstaller Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 1. Przejąłem kontrolę nad folderem: pojawiło mi się tylko moje konto z pełnymi uprawnieniami. 2. Dodałem administratorów, tak jak na screenach wyżej. 3. Zmieniłem właściciela na TrustedInstaller. 4. Wszystko poszło ok. Rezultat taki jak na screenie. Teraz muszę jakoś usunąć swoje uprawnienia bez błędów niespójności. Jak to zrobić? Bo oczywiście wciąż mogę wchodzić i edytować folder WindowsApps. Na dodatek przestały mi się uruchamiać programy z paska start: kalkulator, pasjans, pogoda, zdjęcia etc. ? Tak w ogóle to po takich zmianach jest wymagany restart? Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 26 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Widzę, że wcięło Ci wszystkie inne wpisy dotyczące uprawnień. Powtórz dodawanie uprawnień dla wszystkich wpisów ze screena z 1 postu - zaznacz właściwe dla: system twórca-właściciel trusted installer użytkownicy Dodajesz podobnie jak opisałem w poście wyżej, zamiast administratorzy wpisujesz wyżej wymienione nazwy i zaznaczasz odpowiednie uprawnienia. Nigdy nie miałem problemów jeśli chodzi o dostęp do folderu bez restartu, ale jeśli są tam aplikacje, których autostart się nie powiódł to ponownie się nie uruchomią - trzeba ponownie uruchomić system. Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Ok, gotowe, komputer zrestartowany. Wszystkie uprawnienia są prawidłowo? Co mogę zrobić dalej? Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 27 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Twórca właściciel miałeś ustawione na pełna kontrola. Usuń swoje konto z uprawnień. Aplikacje działają? Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 1. Ponownie zmieniłem właściciela z trustedinstallera na siebie, bo przy próbach edycji/usuwania wyskakiwały błędy. 2. Zmieniłem uprawnienia "twórca-właściciel" na pełną kontrolę. 3. Usunąłem swoje konto z uprawnień, i zmieniłem właściciela na trustedinstallera. 4. Zrestartowałem komputer. Nic się nie zmieniło. Mogę wchodzić do WindowsApps, aplikacje nie działają. Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 27 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Sprawdź uprawnienia folderów wewnątrz folderu WindowsApps. Wejdź na ten link: https://www.intowindows.com/how-to-reinstall-store-and-other-preinstalled-apps-in-windows-10/ Spróbuj przeinstalować jakąkolwiek aplikację. W ostateczności: https://superuser.com/questions/1288014/reset-default-acls-for-c-program-files-windowsapps Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Foldery wewnątrz WindowsApps wciąż mają moje konto z pełnymi uprawnieniami. Zresetowałem kalkulator, ale wciąż się nie włącza. Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 27 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Na stronie, którą podałem jest opis jak zresetować uprawnienia do tego folderu, niestety jak twierdzą do tego nie wystarczą uprawnienia konta administratora. Potrzebne są uprawnienia konta system. Spróbuj może tej metody z pobraniem pliku psexec https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/psexec Wrzuć go do folderu system32. Odpal cmd i wpisz: psexec.exe -s -i cmd I dopiero w tym oknie wpisz: icacls "C:\Program Files\WindowsApps" /reset /t /c /q Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 28 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zrobiłem to, co napisałeś. Efekt jest taki jak na screenie: większość operacji zakończona sukcesem, ale sporo plików odmówiło dostępu. Do WindowsApps ciągle mogę wchodzić i wszystko edytować. Natomiast dobre nowiny są takie, że aplikacje ze sklepu microsoftu już w zasadzie działają. Niektóre bez problemu (np. kalkulator, zdjęcia, poczta), inne wyrzucają okienka z błędami, ale po zatwierdzeniu wydają się pracować dobrze (będę jeszcze sprawdzał). Odnośnik do komentarza
dragolice Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Pierwsze cmd otworzyłeś z uprawnieniami administratora? Mogłeś skopiować i wkleić wyniki polecenia do postu. Próbuj odinstalować i zainstalować ponownie problematyczne aplikacje. Na moim systemie ustanowienie dla folderu uprawnienia odczyt i wykonanie skutecznie blokuje możliwość kopiowania do/z folderu w którym znajdują się pliki. Wklej screena z uprawnieniami po tym poleceniu. Odnośnik do komentarza
Trocadero Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Tak, pierwsze cmd włączyłem z prawami administratora, później wklejałem komendy. Nie przypominam sobie, bym przy psexec.exe -s -i cmd miał jakieś błędy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się