Skocz do zawartości

Podłączenie Switch'a TL-SG108E od TP-LINK do internetu powoduje brak internetu na każdym PC


zajechax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dość nietypowy problem w pracy.

Dobudowaliśmy nowe pomieszczenie w pracy, postawiliśmy tam 2 nowe komputery, przeciągneliśmy kabel od internetu do tego pokoju i po podłączeniu internetu do switch'a TL-SG108E od TP-LINK, internet przestaje działać na każdym komputerze w całej firmie! Nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Switch jaki został zakupiony to tp-link TL-SG108E 8-Port Gigabit Unmanaged Pro Switch v4 (S/N: 218C007006537 | P/N: 1731500024). Gdy tylko odłączę kabel od internetu od tego switcha, po minucie internet wraca do działania na każdym komputerze w pracy.

Czy to wina DHCP? Chodzi mi o to, że myślę, że na routerze w pracy jest uruchomiony serwer DHCP i prawdopodobnie na tym switchu jest automatycznie od razu włączony także DHCP i podejrzewam, że dwa DHCP się gryzą - mam rację?

Z tego co sprawdziłem na każdym komputerze w PC jest ustawiony "twardo" nr IP, brama, maska podsieci itd. Nic nie jest pobierane automatycznie, a wszystko jest ustawione na stałe.

Jak naprawić ten problem?

Pozdrawiam,

Mat.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Tp-link TL-SG108E to urządzenie konfigurowalne nie sam switch. Co znaczy, że ma swój adres IP, domyślnie 192.168.0.1. Za pewne Wasz główny router ma taki sam adres i nastąpiła kolizja IP. A że nowy TP-link mocniej rozgłasza swój adres to wszystkie komputery próbują się przez niego łączyć z internetem.

 

Należy zalogować się do Tp-link i zmienić jego IP na inny, niezajęty. Czyli w przeglądarce wpisać adres 192.168.0.1 i użyć pary domyślnego loginu i hasła admin:admin. Najlepiej zmienić też domyślne hasło.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli pytasz o serwer DHCP to to urządzenie nie posiada. Z resztą w jednej sieci najlepiej mieć jeden serwer DHCP.

 

Jeśli pytasz o klienta DHCP, to proponuję tak jak napisałem przydzielić mu niezajęty IP. W świetle tego co napisałeś, że "na każdym komputerze w PC jest ustawiony "twardo" nr IP" to urządzenia też lepiej ustawić na twardo, aby pozostać w tej konwencji. 

Odnośnik do komentarza

Jak wchodziłem w panel tego switcha to jest opcja do wyboru DHCP Enable lub Disable - gdy wyłączyłem DHCP czyli ustawiłem na DISABLE to już nie wyrzucało internetu na innych komputerach w pracy, natomiast nadal nie było internetu na komputerze podłączonym do switcha choć wpisałem na 100% wolny nr IP, tylko pozostawilem bramę domyślną , brama domyślna na każdym pc w pracy to 192.168.0.1. Może po użyciu tego switcha muszę ustawić inną bramę np na 192.168.0.2? Czy coś to da?

Wszystkie komputery w pracy mają ustawione sztywne te same: Maski podsieci, Bramy Domyślne co podałem wyżej, Preferowany serwer DNS i Alternatywny serwer DNS - tyllko adresami IP się różnią - dokładniej samą końcówką adresu IP

Odnośnik do komentarza

Próbowałem dzisiaj - w poniedziałek 13.01.2020 coś wskórać z tym switchem ale tylko się zdenerowowałem, ponieważ nie mogłem uzyskać internetu na żaden możliwy sposób!

Otóż jak sprawdziłem to co napisałeś @Krzesimierz, miałeś rację co do tego, że domyślny adres switcha TL-SG108E to 192.168.0.1 i nasz główny router ma taki sam adres i nastąpiła kolizja IP, i dlatego wywalało automatycznie internet na wszystkich komputerach w firmie.
Aby usunąć ten błąd, zalogowałem się na panel admina switcha i aby ustawić inny adres IP, musiałem ustawić opcję DHCP na switchu na DISABLE i wtedy wpisałem adres IP: 192.168.0.15, Maska podsieci: 255.255.255.0, domyślna brama: 0.0.0.0. Zatwierdziłem zmiany, zrestartowałem switcha i już nie było błędu, że usuwało internet na reszcie komputerów w pracy.

Teraz próbowałem ustawić połączenie z internetem na komputerze podłączonym do switcha ale.. na wszelki możliwy sposób nie mogłem tego zrobić!

Otóż dla przykładu, mój komputer w pracy jest skonfigurowany, tak, że pobiera adres IP i DNS-y przez DHCP, natomiast reszta komputerów jest ustawiona "na szytwno" np. tak:
Adres IP: 192.168.0.102
Maska podsieci: 255.255.255.0
Brama domyślna: 192.168.0.1
Preferowany serwer DNS: 194.204.152.34
Alternatywny serwer DNS: 192.168.0.1

Próbowałem ustawić na sztywno adresy IP podłączonego do switcha komputera na:

Adres IP: 192.168.0.187 (nie zajęty adres IP)
Maska podsieci: 255.255.255.0
Brama domyślna: 192.168.0.15
Preferowany serwer DNS: 194.204.152.34
Alternatywny serwer DNS: 192.168.0.15

lub tak:

 

Adres IP: 192.168.0.187 (nie zajęty adres IP)
Maska podsieci: 255.255.255.0
Brama domyślna: 192.168.0.1
Preferowany serwer DNS: 194.204.152.34
Alternatywny serwer DNS: 192.168.0.1

 

lub tak:

Adres IP: 192.168.0.187 (nie zajęty adres IP)
Maska podsieci: 255.255.255.0
Brama domyślna: 192.168.0.15
Preferowany serwer DNS: 8.8.8.8
Alternatywny serwer DNS: 192.168.0.15

I nic nie działa - nie mogę włączyć automatycznego pobierania adresu IP i DNS, ponieważ na switchu musiałem wyłączyć DHCP, ponieważ przy włączonym DHCP występuje problem z internetem z innymi komputerami, który opisałem wyżej.

Nie mam już zielonego pojęcia jak skonfigurować ten switch i jakie wpisać adresy IP do komputerów... tylko zirytowałem się.
Jak ustalić jaki powinien być serwer DNS? Może wpisuje cały czas zły serwer DNS?

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza

Ustaw bramę na switchu 192.168.0.1

 

Co ważne, bramy i maski nie możesz zmieniać ani wymyślać nowej. Muszą być stałe dla całej sieci. U Ciebie brama to 192.168.0.1, prowadząca do routera, który jest bramą do internetu, tak to sobie skojarz.

DNSy są mniej ważne , ale też trzeba używać określonego. 8.8.8.8 to dobry DNS, ja mogę polecić 1.1.1.1 i 9.9.9.9

 

Gdy na twoim komputerze, jesteś podłączony do switcha i używasz klienta DHCP, czyli pobierania adresów automatycznie, to jakie adresy zostają mu przydzielone. w linii komend wpisz ipconfig /all

 

Na komputerach za switchem, ze sztywnym IP (i koniecznie bramą 192.168.0.1), pinguje adres IP switcha? Pinguje adres routera?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...