Skocz do zawartości

Trojan Win32/Powessere.K


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

defender kilka razy dziennie raportuje poddanie kwarantannie Trojana Win32/Powessere.K ale go nie usuwa. 

Bywają dni kiedy go nie wykrywa (wtedy system chodzi stabilnie), oraz kiedy wykrywa go kilka razy dziennie (wtedy system przy dłuższej bezczynności użytkownika zawiesza się i resetuje samoczynnie (domniemam, że jest to związane z infekcją)).

Próbowałem już usunąć go za pomocą adwcleaner, skanera kaspersky, eset - nic to nie daje. 

Szukałem w sieci - ale nie znalazłem skutecznego rozwiązania. 

Bardzo proszę o pomoc, komputer służy mi do pracy. Dołączam logi z FRST.

FRST.txt Addition.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Cytat

Produkt Program antywirusowy Windows Defender wykrył złośliwe oprogramowanie lub inne potencjalnie niechciane oprogramowanie.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz:
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=37020&name=Trojan:Win32/Powessere.K&threatid=2147734747&enterprise=0
Nazwa: Trojan:Win32/Powessere.K
Identyfikator: 2147734747
Ważność: Poważny
Kategoria: Koń trojański
Ścieżka: CmdLine:_C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -W Hidden -Exec -nop $t=Get-ItemProperty -Path 'HKCU:\Software\Classes\mssccfile' -Name t;IEX $t.t;

Brak logu Shortcut.txt, więc nawet nie mam możliwości zobaczenia, czy skrót Internet Explorera rzeczywiści ma takie przekierowanie.

 

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

ShortcutAndArgument: iexplorer.lnk -> C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe =>   -W Hidden -Exec -nop $t=Get-ItemProperty -Path 'HKCU:\Software\Classes\mssccfile' -Name t;IEX $t.t;
C:\Users\Tomasz\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\iexplorer.lnk
C:\Users\Tomasz\AppData\Roaming\vvUkZVYz.dll
ProxyEnable: [S-1-5-19] => Proxy [funkcja włączona]
ProxyServer: [S-1-5-19] => 127.0.0.1:1080
S2 0185091540530891mcinstcleanup; C:\Users\Tomasz\AppData\Local\Temp\018509~1.EXE -cleanup -nolog [X] <==== UWAGA
S2 mccspsvc; "C:\Program Files\Common Files\McAfee\CSP\1.9.829.0\\McCSPServiceHost.exe" [X]
C:\WINDOWS\Minidump\*.dmp
HKU\S-1-5-21-1441035486-1200086365-2373271675-1001\Software\Classes\exefile:  <==== UWAGA
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
HKU\S-1-5-21-1441035486-1200086365-2373271675-1001\...\Winlogon: [Shell] C:\Windows\explorer.exe [3933296 2019-03-14] (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation) <==== UWAGA
ContextMenuHandlers1_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers4_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers5_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} =>  -> Brak pliku
FirewallRules: [{A26E699A-13E8-4E0A-8C9E-642F2C2153D6}] => (Allow) C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvStreamSrv\NvStreamNetworkService.exe Brak pliku
FirewallRules: [{8BDB8FDE-D351-4965-8132-0FC6E79421FE}] => (Allow) C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvStreamSrv\NvStreamNetworkService.exe Brak pliku
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S.
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

jessi

 

Odnośnik do komentarza

Odpowiadam dopiero teraz, bo we wtorek padł mi router.

 

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

C:\Users\Tomasz\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\iexplorer.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Asystent aktualizacji do systemu Windows 10.lnk
C:\Users\defaultuser0\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S.
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...