szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Dzień dobry Już od dłuższego czasu po uruchomieniu systemu pojawia sie czarny ekran i okienko cmd.exe. Dopiero po wpisaniu w cmd "explorer.exe" system działa normalnie, lecz wydaje mi się że jest sztucznie spowolniony przez jakiś wirus, objawia sie to najbardziej w przeglądarce. Robiłem skan malwarebytes, wykrył on sporo wirusów - usunąłem je. Później zrobiłem skan FRST, poniżej będą jego wyniki. Szukałem w innych wątkach pomocy, ale widziałem że kluczowe są zmiany w rejestrze programem FRST, na którym się niestety nie znam. Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję. (System Win7) (W rejestrze shell jest ustawiony na explorer.exe) Edit: Próbowałem teraz wpisać do rejestru coś co znalazłem w internecie i podobno pomaga: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "Userinit"=- "Userinit"="C:\\WINDOWS\\system32\\userinit.exe," [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "Shell"=- Nie pomogło - teraz przy starcie systemu nie uruchamia sie nawet cmd.exe Addition.txt Shortcut.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-05192019151138321\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA RemoveDirectory: C:\Windows\system32\config\SYSTEM~1\AppData\Local\BJIHIW~1 HKU\S-1-5-18-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-05192019151138061\...\RunOnce: [zZHILNIspz] => C:\Windows\system32\config\SYSTEM~1\AppData\Local\BJIHIW~1\rdsvc.exe HKU\S-1-5-18\...\RunOnce: [zZHILNIspz] => C:\Windows\system32\config\SYSTEM~1\AppData\Local\BJIHIW~1\rdsvc.exe Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\...\Run: [GalaxyClient] => [X] HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-05192019151138321\...\Run: [GalaxyClient] => [X] Task: {68CC6C25-7723-4CA9-93EB-03A4D1A2EE63} - System32\Tasks\{ABCDA2D4-3443-4659-8F29-50CC02837255} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a H:\Autorun.exe -d H:\ Task: {8E40DF14-CF4F-4F4F-9330-EC9024296484} - System32\Tasks\{0749CDAA-BE56-4E84-8528-2A8D69468E77} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a G:\Setup.exe -d G:\ Task: {9CB8D1DC-EF50-4DCC-99EB-061798475F03} - System32\Tasks\{32360135-F412-4811-8102-2D8100A07383} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a D:\Users\z97\Downloads\1317984636-Silvia-S15\Silvia\setup.exe -d D:\Users\z97\Downloads\1317984636-Silvia-S15\Silvia S3 BEDaisy; \??\C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye\BEDaisy.sys [X] S4 nvvad_WaveExtensible; system32\drivers\nvvad64v.sys [X] S4 nvvhci; system32\DRIVERS\nvvhci.sys [X] CMD: attrib /d /s -r -s -h C:\FOUND.* CMD: for /d %f in (C:\FOUND.*) do rd /s /q "%f" FirewallRules: [TCP Query User{79BE3B82-CE4D-4704-A9E4-F656AA529730}G:\dlc1\dlcbootlan.exe] => (Block) G:\dlc1\dlcbootlan.exe Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{18EB0941-154D-43F5-8F43-3B9BA4C0E477}G:\dlc1\dlcbootlan.exe] => (Block) G:\dlc1\dlcbootlan.exe Brak pliku EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). Napisz, czy problem znikł? jessi Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 niestety problem występuje dalej, bez żadnych widocznych zmian... ? Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 zrób nowe logi FRST jessi Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 oto nowe logi:Shortcut.txtAddition.txtFixlog.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 brak logu FRST.txt Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 pardon, już jest FRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 to jest tylko końcówka logu - daj cały Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 nie rozumiem, po wykonaniu skanu w FRST dostałem tylko taki plik. Wykonam skan jeszcze raz. Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Najnowszy plik FRST:FRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Sądząc po logach - to wszystko jest już OK. Jeśli w rzeczywistości nie jest OK, to chyba coś sam sobie zaszkodziłeś. muszę pomyśleć, co dalej ... Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Dziękuję za pomoc i czekam na dalsze podpowiedzi Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler Reg: reg query "HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\Shell" /s Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 dalej nic. za pierwszym razem pokazalo jakiś błąd, że coś było niepoprawnie, spróbowałem jeszcze raz i zresetowałem komputer. Oto fixlog Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Nic to nie wyjaśniło. Zrób zwykłe "Przywracanie Systemu" do tego punktu przywracania: Cytat 07-05-2019 22:29:54 Windows Update Potem zrób nowe logi FRST (bez Shortcut") jessi Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 zrobione. oto nowe logi: Addition.txtFRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Hmm, cały czas nie widzę w Twoich logach głównego wpisu tej infekcji, nie rozumiem, co się z nim stało. No cóż, muszę polegać tylko na tym, co jest widoczne w logach: Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA RemoveDirectory: C:\Windows\system32\config\SYSTEM~1\AppData\Local\BJIHIW~1 HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\...\Run: [GalaxyClient] => [X] HKU\S-1-5-18\...\RunOnce: [zZHILNIspz] => C:\Windows\system32\config\SYSTEM~1\AppData\Local\BJIHIW~1\rdsvc.exe Task: {4059CC17-EE72-4DAB-A8D4-84B4C6F25EA4} - \productupdt\{7237262B-804C-65D8-8ED2-08C306F20DF0} -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {68CC6C25-7723-4CA9-93EB-03A4D1A2EE63} - System32\Tasks\{ABCDA2D4-3443-4659-8F29-50CC02837255} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a H:\Autorun.exe -d H:\ Task: {8E40DF14-CF4F-4F4F-9330-EC9024296484} - System32\Tasks\{0749CDAA-BE56-4E84-8528-2A8D69468E77} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a G:\Setup.exe -d G:\ Task: {9CB8D1DC-EF50-4DCC-99EB-061798475F03} - System32\Tasks\{32360135-F412-4811-8102-2D8100A07383} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a D:\Users\z97\Downloads\1317984636-Silvia-S15\Silvia\setup.exe -d D:\Users\z97\Downloads\1317984636-Silvia-S15\Silvia Task: {E3B260E7-4C21-4096-9B97-DD55EFA5ED20} - \Chromium nisod -> Brak pliku <==== UWAGA S3 BEDaisy; \??\C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye\BEDaisy.sys [X] S4 nvvad_WaveExtensible; system32\drivers\nvvad64v.sys [X] S4 nvvhci; system32\DRIVERS\nvvhci.sys [X] Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 dalej nic. fixlog: Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Cytat HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA v Cytat "HKU\S-1-5-21-674152808-494936928-215878896-1000\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\Shell" => pomyślnie usunięto Szkodliwy klucz został usunięty,ale skoro to nie wystarczyło, by znikł problem, to ja tu już niczego nie wymyślę. Takiego przypadku jeszcze nigdy z tą infekcją nie miałam. Ja nie mam uprawnień do tego by zalecić Ci sformatowanie dysku i wgranie Systemu od nowa, więc po prostu rezygnuję z tego tematu. jessi Odnośnik do komentarza
szymekh Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 dzięki za pomoc ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się