Skocz do zawartości

Windows 10/Windows Defender - 1 proces zużywający CPU


Nessi

Rekomendowane odpowiedzi

Uszanowanie.,

Mam pewien problem systemu Win10 (Pro x64) a dokładniej dotyczący Windows Defender..

Generalnie mam to wyłączone,nie chce tego,ale! 

 

Od pewnego czasu zauważyłem że w menadżerze zadań proces ,, Antimalware Service Executable,, (jest w nim też podzakładka Windows Defender jak na załączniku) zżera od 18 do 25% zasobów procesora,przez co ten chodzi na max taktowaniu,no i się też grzeje.

Wcześniej tego nie było,wszystko było w porządku,od jakiegoś czasu się to pojawiło (a też szkoda właściwie cpu,płyty i zasilacza bo chodzi wtedy na najwyższych napięciach) 

 

Muszę wspomnieć że jakbym chciał zakończyć ten proces to wyświetla się informacja typu że wyłączenie tego może spowodować wyłączenie systemu i jego niestabilną/zła pracę więc ani tego nie ruszałem..

Czy ktoś wie,co można by było z tym zrobić,zaradzić? Nie bardzo chce przeinstalowywać system z powodu jednego procesu..

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi i pomoc!

 

menzadań.PNG
Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Tego defender`a mam całkowicie wyłączonego,w ustawieniach defender`a nawet nie mogę nic odznaczyć/zaznaczyć bo jest to zablokowane,przez to że jest wyłączony.

Co do tego skanowania - u mnie to wygląda troche inaczej,może dlatego że nowsza/starsza wersja.,ale i tak bądź co bądź nic bym z tym nie mógł zrobić bo ten cały defender,wszystko odnośnie jego - jak pokazuje - jest wyłączone 

Odnośnik do komentarza

Mimo wszystko, sprawdź w ten sposób czy na pewno nie wykonują się w tle żadne skany: 

 

Start > Harmonogram zadań > rozwiń Biblioteka Harmonogramu zadań > rozwiń Microsoft > jeśli koniecznie rozwiń Windows > klik na Windows Defender i pokaż mi jak wygląda to okno: 

 

instrukcja.png

 

Ja niestety mam Windows 7, więc jeśli powyższa instrukcja nie kwalifikuje się to skorzystaj z tej (Fix #1 od pkt. 1 do pkt. 3). Jeśli jest niezrozumiała (w języku angielskim) daj znać, pomogę. 

Odnośnik do komentarza

Moderator.Okresowe skanowanie nie jest skanowaniem planowym Windows Defendera.Jest on uruchamiane (przez uzytkownika) wyłacznie gdy jest uzywany inny program antywirusowy.

Okresowe skanowanie jest uruchamiane w Win 10 przez Zadania konserwacji a nie poprzez Harmonogram zadań.

https://www.microsoft.com/security/blog/2016/05/26/limited-periodic-scanning-in-windows-10-to-provide-additional-malware-protection/

Odnośnik do komentarza

@Nessi napisał, że nie ma możliwości zmiany żadnych ustawień w zakładce Windows Defender:

Cytat

Tego defender`a mam całkowicie wyłączonego,w ustawieniach defender`a nawet nie mogę nic odznaczyć/zaznaczyć bo jest to zablokowane,przez to że jest wyłączony.

 

Nessi upewnij się jeszcze, że ta opcja (Periodic Scanning / Skanowanie okresowe) również jest u Ciebie wyłączona, bo ona nie jest do końca zależna od statusu Windows Defender i Zbyszek może mieć rację. Może zbyt ogólnikowo potraktowałem Twoją relację Nessi. Zwracam honory obydwu ;) 

Odnośnik do komentarza

Jutro dam odpowiedź co i jak bo mnie nie ma w domu do pewnego czasu.,dziękuje jeszcze raz za podpowiedzi! 

 

Jeszcze sprawdzałem wcześniej inne tutoraile odnośnie tego i natknąłem się na to: https://www.drivereasy.com/knowledge/antimalware-service-executable-high-disk-usage-windows-10-8-7-solved/

 

Tyle że to by było dużo pierdzielenia się z tym to po pierw,a po drugie nie mógłbym nawet nic zrobić bo mam to wyłączone! ;-; (sorka za powtórzenia) 

Odnośnik do komentarza

Oh ludzie ludzie,wiecie co ja na serio jestem głupi hah

 

po każdej zmianie w usługach Windows`a trzeba zrestartować system,czego ja nie robiłem.,

w opcji całkowitego wyłączenia Win Defender (której użyłem) dałem z włączonej na nie skonfigurowaną,potem zaś na włączoną - zrestartowałem PC i już jest wszystko w porządku,nie ma takiego wykorz.CPU jak wcześniej to było

 

Jeszcze raz dziękuję ślicznie za czas i podpowiedzi,można zamknąć temat

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...