nomysz Opublikowano 14 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Cześć, Komputer jest połączony bezprzewodowo z WiFi, ale co jakiś czas pojawia się na ikonce siły sygnału żółty trójkąt i informacja, że brak dostępu do internetu lub identyfikowanie z czymś tam i w tym czasie nic się nie ładuje. Problem występuje od czasu zmiany oferty Orange internet na wyższą prędkość powiedzmy z 20 Mb/s do 80 Mb/s i przy okazji zmiany routera na nowy Sagemcom Funbox 2.0. Na innych urządzeniach(smartfony, drugi komputer, telewizor ) nie ma problemu z internetem. Technik przy instalowaniu routera powiedział, że niby wykupiony pakiet 80Mb/s, ale musi to ograniczyć do 25 Mb/s ponieważ łącza większej prędkości nie wytrzymają gdyż są zbyt słabe. Z trzy lata temu wydaje mi się, że był podobny problem tylko w tedy powiedzieli mi, że możemy mieć maksymalnie 15 Mb/s. Nie wiem właśnie czy mam dzwonić do Orange, żeby zmienili tą prędkość do 18 Mb/s tak jak było poprzednio czy gdzieś indziej leży problem. Niestety nie udało mi sie uruchomić ICSI Netalyzr, nie potrafię uruchomić Javy na przeglądarkach. Pozdrawiam net-log.txt FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt HWiNFO1.txt Karta Sieciowa Atheros.txt Karta sieciowa Intel.txt Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 14 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Proponuję sprawdzić czy aktualizacja sterowników od WLAN coś zmieni. Pobierz odpowiednią wersję dla Twojego systemu z: https://downloadcenter.intel.com/download/27036/?product=66888 Według logów obecna wersja to 15.0.0.75 (29-Nov-2011) a jest dostępna aktualizacja do 15.11.0.9. Odnośnik do komentarza
nomysz Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Niestety zaktualizowanie sterowników nic nie dało? Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 16 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 W logach FRST są widoczne błędy w dzienniku zdarzeń: Error: (02/11/2019 07:22:49 PM) (Source: Tcpip) (EventID: 4199) (User: ) Description: System wykrył konflikt adresów między adresem IP 192.168.1.1 a komputerem o sieciowym adresie sprzętowym D8-A7-56-15-BD-61. W rezultacie mogą być zakłócone operacje sieciowe na tym komputerze. Error: (02/11/2019 07:17:47 PM) (Source: Tcpip) (EventID: 4199) (User: ) Description: System wykrył konflikt adresów między adresem IP 192.168.1.1 a komputerem o sieciowym adresie sprzętowym D8-A7-56-15-BD-61. W rezultacie mogą być zakłócone operacje sieciowe na tym komputerze. Podany wyżej adres MAC należy do Twojego routera. Przydałoby się zobaczyć jak wygląda konfiguracja sieciowa. Instrukcje dotyczące FunBox 2.0 tutaj: https://www.orange.pl/kid,4004094945,id,4004094986,title,Orange-FunBox-20-konfiguracja-polaczenia-z-Internetem,helparticle.html Czyli w adresie przeglądarki zaloguj do routera (192.168.1.1) i spróbuj może na sztywno przypisać statyczny adres IP (obecnie masz: 192.168.1.15(Preferowane)). Odnośnik do komentarza
nomysz Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Hej, zrozumiałem, że D8-A7-56-15-BD-61 to jest adres MAC mojego komputera i mam mu nadać adres ip np. 192.168.1.14 i zobaczyć czy to zadziała? Na razie zaznaczyłem opcję: wymuś połączenia IPv4 i trochę pomogło gdyż nie pojawia się już tak często "brak dostępu do internetu", właściwie to od wczoraj tylko raz mnie coś takiego spotkało. Do tej pory przy dużym obciążeniu potrafiło mnie wywalić co parę minut. Jak myślisz czy te problemy też nie mogą wynikać ze zbyt dużej ustawionej przepustowości linii względem jakości łącza na którym jest Orange? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Ten MAC należy do routera. Chodziło mi właśnie o takie nadanie statycznych IP, o którym napisałeś. Dla każdego urządzenia przypisać osobne IP, np. komputer (MAC) - 192.168.1.14, drugi komputer (MAC) - 192.168.1.15, telewizor (MAC) - 192.168.1.16, itd. MAC w nawiasach należy oczywiście do konkretnego urządzenia osobno. 2 godziny temu, nomysz napisał: Jak myślisz czy te problemy też nie mogą wynikać ze zbyt dużej ustawionej przepustowości linii względem jakości łącza na którym jest Orange? Mogą, aczkolwiek w tym przypadku tylko na jednym urządzeniu "pada" internet. Z tego względu spróbowałbym właśnie przypisać IP do każdego urządzenia, aby wykluczyć konflikt. Odnośnik do komentarza
nomysz Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Nadałem wszystkim urządzeniom osobne IP. Przez parę dni był spokój z "brak dostępu do internetu", ale od wczoraj znowu się zaczęło pojawiać. Gdy pojawia się "brak dostępu do internetu" i rozłączę się z routerem i znowu połączę nie ma już w tedy problemu braku dostępu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się