lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Witam, Mój laptop to HP Pavilion g7 z systemem operacyjnym Windows 8.1 x64 od około 2m-cy zdarza się (coraz częściej) zawieszanie klawiatury. W trakcie pisania nagle okazuje się że klawiatura nie działa, najpierw resetowałam laptopa, później zauważyłam że wystarczy podłączyć do gniazda usb cokolwiek i klawiatura znowu pozwala pisać. Jest to jednak męczące dlatego chciałabym to naprawić. Drugim problemem (zdążyłam się już przyzwyczaić do niego) jest nie działający touchpad. Załączam FIRST i proszę o pomoc. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Są logi, więc je oceniam pod względem "wirusowym" - nie masz żadnej infekcji. Tylko kosmetyka: Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler Task: {6B306848-947C-413D-A1B3-50CC40A921D3} - System32\Tasks\{B41FA377-2EC6-4BDD-88A8-7B633B125B21} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a E:\setup.exe -d E:\ Task: {D99412FF-9455-4121-B55A-8A4A714A2907} - System32\Tasks\{853EB05A-EC96-4FAE-BE54-72FD1E9BDC9F} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\GoforFiles\uninstall.exe" FirewallRules: [{EAA46D28-27D4-4F5D-8C32-2D7FD32E6752}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GoforFiles.exe Brak pliku FirewallRules: [{F110BB33-40FA-43EE-B788-02C62C95C94C}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GoforFiles.exe Brak pliku FirewallRules: [{7A5B133C-C8E8-4648-8D7E-7959C7F8FDF2}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\goforfilesdl.exe Brak pliku FirewallRules: [{26E57BE0-A810-4974-8BF6-945FBF856CB7}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\goforfilesdl.exe Brak pliku FirewallRules: [{7354A1DD-CE0E-4176-A7AA-EFEBD9A7A4D9}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Ralink Corporation\Ralink Bluetooth Stack\BlueSoleilCS.exe Brak pliku FirewallRules: [{A355C6D9-C329-43E7-B7C8-898DF7785CFD}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Ralink Corporation\Ralink Bluetooth Stack\BlueSoleilCS.exe Brak pliku FirewallRules: [{5B43D1F9-B439-4366-AD16-109736D9D4F1}] => (Allow) C:\Users\Lucyna\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe Brak pliku HKLM-x32\...\Run: [] => [X] HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175 HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175 HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175 SearchScopes: HKLM -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKLM -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms} SearchScopes: HKLM -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF SearchScopes: HKLM-x32 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKLM-x32 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms} SearchScopes: HKLM-x32 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms} SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF BHO: HP Network Check Helper -> {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} -> C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPluginx64.dll => Brak pliku Toolbar: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> Brak nazwy - {A13C2648-91D4-4BF3-BC6D-0079707C4389} - Brak pliku S3 BtAudioBusSrv; \SystemRoot\System32\Drivers\BtAudioBus.sys [X] S3 BthL2caScoIfSrv; \SystemRoot\System32\Drivers\BtL2caScoIf.sys [X] S3 btUrbFilterDrv; \SystemRoot\System32\Drivers\IvtUrbBtFlt.sys [X] S3 ew_usbenumfilter; \SystemRoot\System32\drivers\ew_usbenumfilter.sys [X] S3 huawei_enumerator; \SystemRoot\System32\drivers\ew_jubusenum.sys [X] S3 hwusb_cdcacm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_cdcacm.sys [X] S3 hwusb_wwanecm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_wwanecm.sys [X] R3 netr28x; \SystemRoot\system32\DRIVERS\netr28x.sys [X] R3 rtbth; \SystemRoot\System32\drivers\rtbth.sys [X] Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). Tytułowy problem zostawiam dla fachowców z tego działu forum. (W logu Addition.txt nie widzę żadnych błędów związanych z tytułowymi problemami) jessi Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Wykonane, klawiatura znowu się zablokowała. Touchpad nie działa. Załączam nowe logi z FRST. Shortcut.txt Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 W menadżerze są błędy urządzeń Bluetooth, karty sieciowej WLAN i właśnie touchpada. Proponuję zacząć od sterowników. Wejdź na stronę producenta laptopa, pobierz i zainstaluj sterowniki od klawiatury, myszy i urządzeń wejściowych. https://support.hp.com/pl-pl/drivers/ Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Sterowniki zaktualizowane, klawiatura nadal się blokuje a touchpad nie działa. Nowe logi Shortcut.txt Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Możesz jeszcze pokazać nowe logi w celu sprawdzenia czy nastąpiła zmiana w menadżerze urządzeń. Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Nowe logi są wgrane. Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 W logu dalej ten sam błąd touchpada: Name: Synaptics PS/2 Port TouchPad Description: Synaptics PS/2 Port TouchPad Class Guid: {4d36e96f-e325-11ce-bfc1-08002be10318} Manufacturer: Synaptics Service: i8042prt Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved. Można jeszcze spróbować brutalniejszej metody. Jeśli nie usunąłeś pobranych sterowników (w przeciwnym razie pobierz je ponownie). to wejdź w menadżer urządzeń i odinstaluj drivery od Synaptics. Prawdopodobnie będzie przy nich wykrzyknik. Następnie jeszcze raz wykonaj ich aktualizacje. Tutaj jest to szczegółowo objaśnione: https://www.thewindowsclub.com/uninstall-disable-roll-back-update-drivers-windows Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Na wszelki wypadek sprawdzimy też w Rejestrze usługę i8042prt: Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Reg: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt" /s Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Menadżer urządzeń nie wskazuje żadnych błędów (zał 1), przeinstalowałem sterownik Synaptics. FRST wykonał naprawę, załączam log. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Pokazałeś zrzut z urządzeń systemowych, a nie o to chodziło. Strzałką V zwiń urządzenia systemowe. Podjedź na samą górę - rozwiń gałąź klawiatury oraz mysz i inne urządzenia wskazujące. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 FRST potwierdził, ze usługa i8042prt jest OK. Pozostaje więc liczyć na pomoc @Arm jessi Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Teraz OK? Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 26 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Ok, tutaj nie widać żadnych nieprawidłowości. Może to banalne pytanie, ale czy jesteś pewien, że touchpad nie został wyłączony poprzez klawisze funkcyjne laptopa (FN + Klawisz touchpad)? Wstaw dodatkowo pełny raport sprzętowy. Pobierz HWiNFO. Może być wersja portable. Uruchom i z belki wybierz save raport. Dodaj go na forum w załączniku albo wyślij na jakiś serwis hostingowy. Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Szczerze mówiąc byłam zaskoczona tym pytaniem, nie wiedziałam, że touchpad można wyłączyć. Sprawdziłam w internecie faktycznie niektóre laptopy mogą mieć taki klawisz ale na moim tego nie znalazłam. raport.txt Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 27 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 To raczej problemu nie rozwiąże, ale na stronie producenta laptopa HP jest do pobrania aktualizacja biosu. Obecną F.25 można zaktualizować do F.27 Rev.A. Na angielskim forum HP ludzie opisywali podobne przypadki z przestającą działać klawiaturą: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebooks-Archive-Read-Only/Pavilion-g7-laptop-keyboard-stops-working/td-p/1365359 U jednego z użytkowników poluzowała się taśma łącząca klawiaturę z płytą główną. Czy ten laptop był rozkręcany, serwisowany? Pytam, bo sam już nie wiem czy to jest problem sprzętowy czy od strony oprogramowania. Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Klawiatura się zawieszała a na dysku były uszkodzone sektory. Wymieniłam dysk na SSD i klawiaturę na nową. Klawiatura nadal się wiesza chociaż dzisiaj jeszcze się to nie zdarzyło ale dysk jest OK. . Wcześniej już pisałam że zawieszoną klawiaturę mogę przywrócić do działania wyjmując z portu usb odbiornik myszy bezprzewodowej, może ta informacja coś da? Wczoraj wieczorem zrobiłam aktualizację systemu do Win10 Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 27 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 11 minut temu, lucy napisał: Klawiatura nadal się wiesza chociaż dzisiaj jeszcze się to nie zdarzyło Czyli na nowo zainstalowanym wczoraj Win10 klawiatura działa póki co bez problemu? Zmiana systemu może zmienić sprawę. Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 To nie jest nowa instalacja tylko upgrade. Touchpad nadal nie działa. Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 27 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 No cóż pozostaje chyba tylko sprawdzenie taśmy łączącej, o której wcześniej było wspomniane. Odnośnik do komentarza
lucy Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Taśma jest OK, klawiatura zawieszała się przed jej wymianą i po, poza tym odblokowanie klawiatury następuje po jakimkolwiek ruchu w porcie usb więc to raczej wskazuje na blokadę sygnałową a nie mechaniczną. Może na płycie się coś dzieje ale o tym nie mam zielonego pojęcia. Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam i miłego wieczoru Arm. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się