Burznazg Opublikowano 4 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Jedno z moich urządzeń, na których posiadam zainstalowaną aplikację Skype zostało zainfekowane czymś co powoduje rozsyłanie linków typy "goo.gl" do wszystkich moich kontaktów. Mam trzy urządzenia, z różnymi systemami operacyjnymi, na których zainstalowany jest Skype: - Windows 7 - Windows 10 - Android Pierwsze pytanie, czy powinien założyć topic na osobne urządzenia? Drugie, czy w ogóle pomagacie rozwiązywać problemy z systemami innymi niż Windows? Na chwilę obecną wygenerowałem logi na maszynie z Windowsem 10. Maszyna została również potraktowana Malwarebytes, którego log również załączam. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt malwarebytes.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 4 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 O ile mi wiadomo, to FRST nie obsługuje Androida, więc to urządzenie od razu odpada. Cytat HKLM Group Policy restriction on software: c:\windows\infpub.dat <==== ATTENTION HKLM Group Policy restriction on software: C:\Windows\cscc.dat <==== ATTENTION To pliki stworzone przez Ciebie, czy przez infekcję? Poza tym w logach nie widzę niczego podejrzanego. jessi Odnośnik do komentarza
Burznazg Opublikowano 4 Grudnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Nie tworzyłem ich. Natomiast te pliki nie istnieją w sytemie plików we wskazanym miejscu. Być może się mylę, ale wydaje mi się, że to co tool wskazał to polityka uprawnień dotycząca tych dwóch plików jaka obecnia jest aktywna na moim systemie. Wyczytałem, że te dwa pliki są związane z atakiem Bad Rabbit, więc być może antyvirus Semantec, który posiadam na tej maszynie jest za to odpowiedzialny. To komputer służbowy. Co o tym myślicie? Jeśli poza tym niczego nie widać to w najbliższym czasie podrzucę logi z Windowsa 7. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 4 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Cytat być może antyvirus Semantec, który posiadam na tej maszynie jest za to odpowiedzialny. to nawet miałoby sens. Kosmetyka do tych logów: Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler S3 SOFTHIDUSBK; SYSTEM32\DRIVERS\SOFTHIDUSBK.SYS [X] S3 SOFTUSBK; SYSTEM32\DRIVERS\SOFTUSBK.SYS [X] S3 SOFTUSBTESTHUB; SYSTEM32\DRIVERS\SOFTUSBTESTHUB.SYS [X] S3 SOFTWADP; SYSTEM32\DRIVERS\SOFTWADP.SYS [X] S3 WSOFTUSBK; SYSTEM32\DRIVERS\WSOFTUSBK.SYS [X] EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
Burznazg Opublikowano 4 Grudnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Dzięki. Dorzucam logi z Windows 7 i proszę o ponowną analizę. Shortcut.txt FRST.txt Addition.txt malwarebytes.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 4 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 To, co wykrył MBAM, to nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. W logach FRST jest tylko jeden drobny "śmietek", ale on też na pewno nie ma nic wspólnego ze Skype. Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler Task: {102B0B36-56E2-4F7D-99CC-B5F814A776B4} - System32\Tasks\{D0304236-0A84-4238-B52D-DCDA6B94E19B} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "D:\Gry\GOG Games\Fallout Tactics\ft_booster.exe" -d "D:\Gry\GOG Games\Fallout Tactics" Task: {B9E0FFC7-4461-4D3E-B8D5-DB836BF62209} - System32\Tasks\{E060A5F9-5809-4993-A8D3-EB8295AF597C} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a D:\Downloads\VirtualBox-5.1.8-111374-Win.exe -d D:\Downloads HKLM\...\Run: [] => [X] HKLM-x32\...\Run: [] => [X] HKU\S-1-5-21-1967922997-518548538-3456007962-1000\...\Run: [] => [X] CHR Extension: (Sci-Hub) - D:\Downloads\Sci-Hub [2017-10-09] [UpdateUrl: hxxp://31.184.194.81/update] <==== UWAGA S3 cpuz143; \??\C:\Users\Root\AppData\Local\Temp\cpuz143\cpuz143_x64.sys [X] <==== UWAGA S3 GPU-Z; \??\C:\Users\Root\AppData\Local\Temp\GPU-Z.sys [X] <==== UWAGA S3 MSICDSetup; \??\E:\CDriver64.sys [X] S3 NTIOLib_1_0_C; \??\E:\NTIOLib_X64.sys [X] RemoveDirectory: C:\ProgramData\boost_interprocess EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się