Dave25 Opublikowano 8 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Witam Przychodzę tutaj z działu pomocy doraźnej, ponieważ nie wykryto nic w logach. Od paru dni miałem problem z rozruchem laptopa. Strasznie długo się odpalał i ładował. Dzisiaj niespodziewanie się zawiesił, zrestartowałem go i uruchomił się tryb "automatycznej naprawy", po czym pojawił się czarny ekran i dalej "stoi". Użytkownik z działu pomocy doraźnej polecił mi skan dysku lecz nie mogę tego zrobić, ponieważ nie mam dostępu do pulpitu. Prosiłbym o pomoc i mam nadzieję, że uda się odzyskać pracę magisterską. Próbowałem wejść w tryb awaryjny klawiszem F8, ale bodajże Windows 8/8.1 zablokował tę możliwość. Posiadam laptop firmy HP. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 10 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Skoro z F8 nie możesz wejść do awaryjnego to wykorzystaj płytę lub bootowalny USB z Windows. Cytat z przyklejonego tematu picasso: Cytat Z poziomu DVD lub USB instalacyjnego Windows: zbootuj komputer z nośnika > na pierwszym ekranie klik w Dalej (Next) > na kolejnym wybierz Napraw komputer (Repair your computer) > wybierz pozycję Rozwiąż problemy (Thoubleshoot) > wybierz Opcje zaawansowane (Advanced options). Jeśli natomiast nie jesteś w posiadaniu nośnika z Windows to zajrzyj to tematu: Pytanie tylko co zrobić w przypadku wejścia do awaryjnego. Skoro logi miałeś sprawdzone i nie widać było infekcji to kroi się problem ze sprzętem. Jeśli więc uda się wystartować, to na początek proponuję sprawdzić SMART dysku. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Witam Właśnie jestem w trakcie działania z bootowalnym pendrive z Hirenem, ale nie wiem jak wejść do Biosu/UEFI w Windows 8/8.1. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 10 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 7 minut temu, Dave25 napisał: nie wiem jak wejść do Biosu/UEFI w Windows 8/8.1 To zależy od konkretnego typu sprzętu. Najlepiej zobaczyć w instrukcji. W przypadku laptopów HP można spróbować Esc podczas startu, potem F10. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Zrobione. teraz kwestia jak ustawić bootowalny pendrive w tym UEFI. Mam takie coś: Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 10 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 To, co pokazałeś, to nie są ustawienia BIOS, tylko diagnostyka. Prawdopodobnie po wciśnięciu F2 (przynajmniej tak jest u mnie). Miałeś wcisnąć F10. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Ok. Dostałem się. Teraz kwestia ustawienia. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Dobra, tego BIOSIE się nie ustawia. Zrobione. Teraz działam dalej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Próbowałem Hirena, ale jak się ładuje logo Windowsa od Hirena to nagle mignął niebieski ekran i cały czas jest czarny. Może jest jakiś alternatywny program zamiast Hirena? Dysk widać w BIOSIE" Notebook hard drive TOSHIBA ", więc jeszcze "żyje". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 11 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Brak możliwości odpalenia Hiren's sugureje właśnie usterkę sprzętową. Ewentualnie źle wypaliłeś obraz. Jako alternatywę możesz użyć awaryjnego gotowca od dostawców antywirusów: https://www.fixitpc.pl/topic/102-płyty-startowe-ze-skanerami/ Na przykładzie Kaspersky Rescue Disk 2018 - z linku pobierz obraz ISO. Podkreślam, że poniższy opis ma na celu odzyskanie pracy magisterskiej. Diagnostykę póki co odstawiamy. Do wypalenia bootowalnego USB wykorzystaj nieskomplikowany Rufus (do pobrania jest bezinstalacyjna wersja "portable"). Podepnij USB i uruchom Rufus. Jako urządzenie powinieneś mieć widoczną podłączoną pamięć USB. Następnie poprzez przycisk "WYBIERZ" wskaż pobrany obraz Kasperskiego. Automatycznie zostanie ustawiony schemat partycjonowania: MBR i docelowy system: BIOS lub UEFI. Pozostaw je bez zmian. Kliknij Start. Pojawi się okno z zapytaniem w jakim trybie zapisać obraz - postaw domyślny obraz ISO (zalecany). Tak nagranego pendrive zbootuj w lapku HP. Powinno rozpocząć się 10 sekundowe odliczanie i komunikat "Press ESC to enter Kaspersky Rescue", na który oczywiście klikniesz ESC. Następnie będzie wybór trybu do uruchomienia. Pozostaw domyślny, czyli graficzny. Jeśli wszystko pójdzie ok i zostanie odpalony, to wyświetlony zostanie na starcie monit o akceptację licencji (można odrzucić) i skaner od Kasperskiego, którego anuluj. Z pulpitu uruchom "Volumes" U mnie wygląda to jak poniżej: sda1 i sda2 to były u mnie struktury bootowanlego USB, więc nas nie interesują. Natomiast od SDA4 zaczynają się partycje dysku HDD i u mnie właśnie SDA4 było właściwą partycją systemowego dysku. Teraz pozostaje Ci wyszukanie Twojej pracy magisterskiej, gdyż nie wiem gdzie miałeś ją zapisaną. Mogę podpowiedzieć, że jeśli znajdowała się na pulpicie, to powinieneś ujrzeć w odpowiednim sdaX foldery Windows, Users, Program Files, etc. Tam wejdziesz w Users/Nazwa Twojego konta/Desktop. Pozostaje kwestia skopiowania pracy mgr w odpowiednie miejsce. W tym celu proponuję podpiąć do USB drugi pendrive. Ujrzysz go w urządzeniach (Devices). U mnie na screenie drugi pendrive jest widoczny jako PATRIOT i na niego skopiować potrzebne dane. Innym sposobem jest możliwość wykorzystania wbudowanej przeglądarki firefox i wysłania na email bądź upload na jakiś serwer. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Dziękuję za odpowiedź. Zbootowałem pendrive'a z Linuxem Live, udało się wejść, ale teraz staram się rozwiązać problem, bo nie mogę wejść na swój dysk, występuje taki błąd (dodałem grafikę) ponadto nie mogę wejść w opcje "Disks" ponieważ też mam błąd (dodałem grafikę). Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 11 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Te błędy wskazują na umierający dysk (co by pasowało do wszystkich objawów) lub niepoprawne zamknięcie systemu (pierwszy obrazek - "please resume and shutdown Windows fully"). Uruchomiłeś już system w trybie automatycznej naprawy po czym nastąpiło zawieszenie. Czy od tamtej pory próbowałeś jeszcze raz uruchomić, ale w trybie awaryjnym, o którym pisaliśmy wcześniej? Przydałoby się czyste zamknięcie systemu aby mieć pewność. Można jeszcze próbować Ultimate Boot CD, który zawiera narzędzia do odzyskiwania i diagnostyki HDD, ale obawiam się, że efekt będzie podobny. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Udało mi się wejść w "Disks" widać, że dysk widnieje jako OK (224 bad sektory): Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Udało mi się otworzyć ten dysk TOSHIBA i widnieją tam tylko dwa foldery, może dlatego, że mam zamontowaną 1 partycje, a dane możliwe, że mam na 4 partycji, ale nie wiem jak ją zamontować. Odnośnik do komentarza
KSU Opublikowano 11 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Partycja ma nieznany system plików. Nie można jej zamontować. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 No właśnie, a jest jakaś szansa żeby to zmienić czy próbować zrobić kopię posektorową za pomocą DMDE? Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Otworzyłem swój dysk TOSHIBA i mam dostęp tylko do plików systemowych. Wydaję mi się, że dostęp do danych miałbym z partycji 4, lecz posiada ona status: UNKNOWN. Dałoby radę zmienić status tej partycji na NTFS/FAT32? Próbowałem też z Kaspersky rescue disk i też to samo. Nie mam pojęcia jak zmienić status tej partycji na NTFS/FAT32 żebym mógł zgrać dane. Może jest jakiś sposób? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 12 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 10 godzin temu, Dave25 napisał: posiada ona status: UNKNOWN. Dałoby radę zmienić status tej partycji na NTFS/FAT32? Posiada taki status ponieważ jest uszkodzona, a próba zmiany grozi formatem, utratą danych. Użyj narzędzia do odzyskiwania danych - PhotoRec. Jak już wcześniej napisałem stwórz bootowalnego Ultimate Boot CD. Co prawda UEFI nie jest obsługiwane, ale bez problemów odpali w trybie CSM. Po zbootowaniu uruchom PhotoRec (HDD > Data Recovery > PhotoRec). Pozostaw domyślne parametry. PhotoRec jest tutaj wbudowanym składnikiem w kombajn Parted Magic, który zawiera wiele narzędzi dyskowych, dlatego mimo wcześniejszego wyboru, to uruchomione zostanie środowisko Parted Magic. Kliknij w rozwijane menu > System Tools > PhotoRec. Aplikacja otworzy się w terminalu. Na początku trzeba wskazać dysk, z którego będzie odzyskiwanie, po czym wybór partycji: Tutaj moja uwaga. Jeśli znasz rozszerzenie pliku w jakim była zapisana praca, to można zaoszczędzić przywracania wszystkich formatów plików, a wybrać tylko ten który potrzeba. W tym celu z dolnych opcji klawiszem nawigacyjnym ">" wejdź w "File Opt". S odznaczysz wszystkie rozszerzenia, a po najechaniu na właściwy klawiszem nawigacyjnym ">" zaznaczysz. Możesz tak wybrać wiele plików. Aby zapisać ustawienia kliknij B oraz Enter aby powrócić. Dla przedstawienia na zrzucie ekranu wybrałem tylko .doc: Dalej pozostaje wskazanie z jakiego systemu plików nastąpi próba odzyskania, wybierz Other (FAT/NTFS/...). Następnie określenie lokalizacji, gdzie mają być zapisywane odzyskane pliki (nie może to być ten sam dysk!). Możesz ustawić pulpit w root: Wybór zatwierdzasz klawiszem C. Jeśli jednak nie wybrałeś żadnego rozszerzenia, to proponuję od razu podłączyć i ustawić pojemny zewnętrzny dysk (większy od dysku, z którego odzyskujesz), gdyż danych może być sporo. Rozpocznie się proces odzyskiwania i we wskazanej przez Ciebie lokalizacji utworzony folder, w którym będą znajdowały się wszystkie odzyskane pliki. Nie zostanie zachowana struktura katalogów, a odzyskane pliki nie będą miały prawdziwych nazw. Tak to u mnie wygląda: Jeśli uda się odzyskać pracę, to skopiuj ją do "normalnego" folderu na swoim USB. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 12 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Ok. Zaznaczyłem rozszerzenie "doc", ale nie widzę takiej opcji "Other", aby określić lokalizację... Ponadto wybrałem pierwszy wybór z listy: UNKNOWN (Whole disk). Chyba, że po zaznaczeniu wybranego rozszerzenia mam kliknąć "Search" i tam będę miał opcję wyboru lokalizacji i systemu plików. Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 12 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 (edytowane) 29 minut temu, Dave25 napisał: Chyba, że po zaznaczeniu wybranego rozszerzenia mam kliknąć "Search" Tak, pozostaw na tym podświetlonym na zdjęciu Unknown (cały dysk) i daj enter. Edytowane 12 Września 2018 przez Arm Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 12 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Ok. Rozpoczęło się wyszukiwanie. Napiszę jak się zakończy. Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 12 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Powróciło mi do Menu wyboru lokalizacji to oznacza, że odzyskiwanie się zakończyło? Otworzyłem "File manager", następnie "Desktop", ale tam nie mam żadnego folderu. Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 12 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Po skończeniu powinien być komunikat ile udało się odzyskać: Odnośnik do komentarza
Dave25 Opublikowano 12 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Nic takiego mi się nie pokazało. Tylko wyżej dałem zdjęcia jak to wygląda. Spróbować jeszcze raz? Odnośnik do komentarza
Arm Opublikowano 12 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Po wybraniu desktop, dalej już nie nie szukasz innych folderów, tylko zatwierdzasz wybór klawiszem C. Po jego wciśnięciu skanowanie od razu startuje. Natomiast na drugim zdjęciu, które umieściłeś - w katalogu głównym (root) widać już kilka folderów recup_dir, które tworzy do odzyskiwania PhotoRec. Przejrzyj każdy, czy coś jest w środku. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się