moniqa Opublikowano 6 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Cześć. Temat może nie relaksacyjny, ale nie wiem gdzie go wrzucić - dlatego ląduje tutaj. Mam nadzieję, że to nie problem. Chciałabym przedstawić swoją sytuację i zapytać was o to co można zrobić z taką sytuacją... Rozumiem, że nie jest to forum prawne, ale znacie się na kompach i pewnie większość z was miała do czynienia z Lenovo ;) A moja sytuacja wygląda tak: Laptop zakupiony około 2 lata temu, został około miesiąc do końca okresu gwarancyjnego. Zakupiony przez xkom. 2 razy w serwisie Lenovo, z czego po 2 razie jeszcze raz w serwisie xkomu, bo coś było nie tak (pierdoła, ale byłam w szoku, że nikt tego nie zauważył, a niestety nie włączyłam laptopa po odebraniu w serwisie, a ja się w BIOSie po serwisie babrać nie będę). Za drugim razem (parę dni temu) wymienili dysk HDD, płytę główną i układ chłodniczy. Podobno jedyna gwarancja, jaką mogą na to dać to są 3 miesiące od momentu wsadzenia nowych obiektów do laptopa (jestem po rozmowie z Lenovo). Dla mnie to jest jakiś żart... W zasadzie laptop teraz jest nowy, nie ruszone zostały kości ram (które swoją drogą były wymieniane przez xkom 2 miesiące po kupnie laptopa, na gwarancji), obudowa i dysk SDD (no i pewnie jakieś inne pierdoły o których nawet nie warto wspominać)... Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak ją rozwiązać? Jakimi przepisami się podeprzeć? Wiem, że jest zapis, że jak producent wymienia to ma obowiązek dać gwarancję, ale Lenovo ma jakieś swoje zapiski w "Ograniczonej Gwarancji Lenovo". Pozdrawiam! EDIT: I jeszcze jedna kwestia. Laptopa nie miałam przez 20 dni, z czego z smsów, które dostawałam od xkomu wynika, że 10 dni był w serwisie Lenovo. 3 sierpnia laptop do xkomu. 9 sierpnia w trakcie diagnozy i przekazany do serwisu zewnetrznego. 13 sierpnia znow przekazany do serwisu zewnetrznego (?). 23 sierpnia zwrot z serwisu zewnetrznego. 24 odbior w salonie. Podsumowujac: Pan z Lenovo powiedział mi, że moga wydluzyc gwarancje na calosc o czas pobytu laptopu w serwisie (wnioskuje, ze jest to 7-10 dni) oraz 3 miesiace na wszystkie nowe zespoly od momentu aplikowania ich do laptopa. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 7 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Należy rozróżnić między gwarancją udzielaną przez producenta i rękojmią, która jest zobowiązaniem sprzedawcy. Rozumiem, że w tym konkretnym przypadku skorzystano z gwarancji producenta. W takiej sytuacji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego: Cytat (Dz. U. z 2016 r. poz. 380) art. 581 § 1. „Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej”. Proponuję zwrócić się o (bezpłatną) pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów. Odnośnik do komentarza
moniqa Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Dziękuję za odpowiedź :) Odnośnik do komentarza
EDgar8 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 W dniu 25.07.2019 o 10:47, moniqa napisał: Dziękuję za odpowiedź Z ciekawości, jak zakończyła się sprawa? Odnośnik do komentarza
moniqa Opublikowano 10 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Dysk SSD padł... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się