darcom Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Witam. Mam problem na którym zawsze polegam - przyczyny pewnie bywają różne ale co zrobić jak komputer popadnie w pętlę automatycznej naprawy systemu (mowa o Windows 10). Po procesie naprawy komputera podczas uruchamiania otrzymuję plik SrtTrail.txt w którym zawsze jest jakiś błąd ale jeszcze nigdy nie udało mi się znaleźć do nich rozwiązań. Aby nie teoretyzować mam właśnie komputer który pokazuje że znalazł błąd: Znaleziono główną przyczynę: -------------------------------- Ważny plik rozruchowy c:\windows\boot\resources\custom\bootres.dll jest uszkodzony. Akcja naprawy: Naprawa pliku Wynik: Niepowodzenie. Kod błędu = 0x57 Czas operacji = 1141 ms Akcja naprawy: Sprawdzenie i naprawienie integralności plików systemowych Wynik: Niepowodzenie. Kod błędu = 0x57 Czas operacji = 625 ms -------------------------------- Co do tej pory zrobiłem: sfc /scannow - bez efektu podmiana pliku z innego komputera - choć nie wiem na ile poprawnie to zrobione bo w opisie błędu jest ścieżka c:\windows\boot\resources\custom\bootres.dll ale w katalogach nie ma tego ostatniego katalogu custom a plik jest bezpośrednio w resource - tak jest na tym niesprawnym systemie jak i na tym z którego plik kopiowałem (jakby co to oryginalny plik jest zachowany jako kopia). Efektu nie ma. chkdsk /f /r - nic nie znalazł, bez efektu Co robić dalej, chciałbym uniknąć reinstalacji. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Ta ścieżka cały czas jest wyświetlana w logu od automatycznej naprawy, nie wiem z czego to wynika, ale plik ten jest na pewno sprawny. Zrób log w FRST: Odnośnik do komentarza
darcom Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Oto log z FRST FRST.txt Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Złe wieści. Jest masakra. Masa plików jest uszkodzonych, bez podpisów. I w dodatku to wygląda tak jakby mocno Ci się sypał dysk. Masz na nim jakieś bardzo ważne dane? Biorąc pod uwagę obecne zniszczenia to ja mu nie daję dużo czasu. Może to tylko system plików padł, ale to często idzie w parze z badsectorami: 2018-08-24 09:28 - 2018-08-24 09:28 - 000000000 __SHD C:\found.000 A chkdsk tu już mieszał. Odpowiedz mi najpierw pytanie odnośnie tych danych. Moim zdaniem tutaj nie ma co zbierać i trzeba ratować co się da. Przynajmniej na początku. System też raczej się nie nadaje do naprawy, w sensie nie żeby to było niemożliwe, ale z pewnością będzie pracochłonne, bo każdy plik będzie trzeba przywrócić. I w życiu nie uwierzę, że Sfc nie dało Ci komunikatu o uszkodzeniach. Odnośnik do komentarza
darcom Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Dysk jest nowy, może około półtora miesiąca ma, smart chyba nie wygląda źle. Sfc nie pokazało nic o błędach ale chyba też nie powiedziało że jest ok - jak nie pokazało nic to domyślnie przyjąłem że jest ok. Zapuściłem HD Tune (podłączyłem dysk do innego komputera) by zobaczyć stan dysku ale na razie przy około 20% jest ok, ale do końca jeszcze trochę. Jeśli ma to znaczenie to istnieje możliwość że ktoś podczas zamykania systemu za szybko wyłączył listwę. Danych za dużo nie widzę (muszę się dowiedzieć ile ich powinno być), to co jest można bez problemu otworzyć. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Użyj sfc w sposob opisany w artykule: Uzyj też chkdsk x: /r x - litera Twojej problemowej partycji, upewnij sie jaka jest litera. I pokaż mi Smart dysku, ale z programu GSmartControl, pobierz z oficjalnej strony, opcja Save As po wyborze dysku. Odnośnik do komentarza
darcom Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 A więc tak: sfc zgodnie z opisem - zrobione - załącznik, chkdsk - zrobiony - załącznik, smatr - zrobiony zgodnie z prośbą - załącznik. I co dalej, tylko reinstal? TOSHIBA_HDWD110_283041ZNS_2018-08-26.txt Odnośnik do komentarza
darcom Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Załączam log i nowy FRST. FRST.txt log.txt Odnośnik do komentarza
darcom Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 No niestety system nie do uratowania, będzie instalacja na nowo - to tak jakby ktoś był ciekawy finału :). found.txt Odnośnik do komentarza
Penicylina Opublikowano 11 Października 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Czesto podczas aktualizacji w trakcie jej wyłączenia mogą stać sie takie rzeczy. Ja jeszcze bym spróbował wejść w tryb awaryjny czy jest taka możliwość. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się