Ewelina Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Witam. Złapałam wirusa i jestem właśnie po czyszczeniu. Ale coś się stało, że w Firefoxie jak wpisuję w google jakieś słowo, to wyskakuje błąd: Kod błędu: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG I często nie mogę nic wyszukać. Wirus to WhiteClick, chyba już go nie ma, bo usunęłam jak tylko mogłam, ale jak widać spustoszenie zrobił. Wgrywałam Firefoxa ponownie, ale dalej to samo. Plik hosts z tego co patrzyłam to nie został zmieniony, więc nie wiem jak to naprawić. Jakieś rady? Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zasady działu - dołącz proszę 3 obowiązkowe logi z FRST. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Próbowałam dodać załączniki ale jest błąd. Jak wyłączam antywirusa AVG to błąd nie wyskakuje, nie wiem czy to przypadek, czy antywirus coś zrobił, jak tak to co i jak można w antywirusie to naprawić? Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 W takim razie skopiuj zawartość każdego pliku i wklej tutaj: http://pastebin.pl/ Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 29 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 (edytowane) Witam ponownie. Byłam zmuszona usunąć antywirusa AVG, bo niestety problemy z przeglądarką Firefox, z tymi błędami, uniemożliwiły normalną pracą. Musiałam wgrać nowy antywirus, wybrałam BitDefender Internet Security 2018, wykupiłam licencję na rok, do tego kupiłam licencję Malwarebytes. Dziś zauważyłam że do kolejnej przeglądarki wgrał się wirus, który umieszcza jakieś fotki na stronach, do Opery, więc usunęłam ją i wgrałam podobnie. Obawiam się że coś jeszcze może siedzieć w systemie. Wysyłam logi, wgrałam na dysk google, jeśli to nie problem: https://drive.google.com/open?id=1sRGDZpKotixRae818qeqEISb5kjUKEqU Edit: Jestem osobą, która nie lubi wykorzystywać ludzi, odwdzięczę się i sypnę trochę grosza za pomoc. Widziałam możliwość wpłaty przez m.inn paypal, wsparcie forum itp. To jest praca która zajmuje czas, wymaga wysiłku, przejrzenia logów, a nie jest tego mało. Cenię osoby chętne do pomocy i nie pozostaję dłużna. Shortcut.txt FRST.txt Addition.txt Edytowane 29 Czerwca 2018 przez Rucek Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 29 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Dodaję logi jako załączniki, teraz czekamy na Miszela, są opóźnienia, więc prosimy o cierpliwość. Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 15 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Miszel wrócił, jeśli temat nadal aktualny - proszę o 3 nowe logi. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Ok, dołączam nowe logi. Próbowałam w załącznikach tutaj, ale znowu ten sam błąd na czerwono: "Wysyłanie ominięte (Błąd IO)". Załączam tutaj: https://drive.google.com/open?id=1HDdEMq07NOP1WOWdwgxt_fE0GaC0N3Ex Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Edytowane 17 Lipca 2018 przez Rucek Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Ok, czekamy na Miszela. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Złapałam wirusa i jestem właśnie po czyszczeniu. Ale coś się stało, że w Firefoxie jak wpisuję w google jakieś słowo, to wyskakuje błąd: Kod błędu: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG Etiologia tego błędu może być bardzo obszerna. Przyczyną mogą być manipulację w obrębie ustawienia security.tls.version.max. Przypuszczalnie podczas dezynfekcji systemu doszło do jakiegoś uszkodzenia (reset Mozilli przywróci wszystko do ustawień domyślnych - jeśli to nie przyniesie rezultatów, będziemy myśleć dalej). Jak teraz wygląda sytuacja z Operą? Jeśli zaś chodzi o raporty to widoczne są drobne pozostałości po adware / PUP. Przy okazji: sprzątam system z resztek po oprogramowaniu / zostanie również wyczyszczony kosz. Akcja (głównie odkręcanie potencjalnych szkód): 1. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść: CloseProcesses: CreateRestorePoint: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Bonjour\About Bonjour.lnk C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk C:\Users\Ewelina\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk C:\Users\defaultuser0\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk C:\Users\Ewelina\Desktop\Programy\Adobe Acrobat DC.lnk C:\Users\Ewelina\Desktop\Gry\Gra Milionerzy 2.lnk ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers5: [igfxDTCM] -> {9B5F5829-A529-4B12-814A-E81BCB8D93FC} => -> Brak pliku Task: {376D9B0B-EDF0-4D45-8529-DF19C491FFE4} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Brak pliku VirusTotal: C:\WINDOWS\System32\WinBioPlugIns\FaceFodUninstaller.exe HKLM-x32\...\Run: [] => [X] SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2858574783-512157174-4100705752-1001 -> {c2b8e594-d284-ef0b-2c66-48a9c98914bc} URL = hxxps://search.gmx.com/web/result?origin=p_jkld_pl&p=jkld&p_brw=ie&p_mkt=pl&p_tsrc=301&p_w=y0w45&q={searchTerms} HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = FF Plugin HKU\S-1-5-21-2858574783-512157174-4100705752-1001: ubisoft.com/uplaypc -> C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\npuplaypc.dll [brak pliku] U0 Partizan; system32\drivers\Partizan.sys [X] Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt 2. Wyczyść przeglądarkę Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj wszystkie nieznane i niepotrzebne Ci rozszerzenia. Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google. 3. Wyczyść przeglądarkę Mozilla FireFox: Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK. Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Menu Historia > Wyczyść historię przeglądania. 4. Skorzystaj z zainstalowanej aplikacji Malwarebytes Anti-Malware. Wykonaj całościowy skan systemu, ewentualne detekcje pozostaw, nic nie usuwaj, a dostarcz raport. 5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition, ale już bez Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Dzięki, włączyłam naprawę i załączam plik fixlog: https://drive.google.com/open?id=1Pj5EIleudJZOafYP522-bZ0VojYfyPbR Chrome wyczyściłam, Firefoxa już ostatnio czyściłam i na nowo wgrywałam, teraz nie chcę ruszać póki jest ok, mam tu poustawiane opcje. Opera jest ok. Używam i tak od jakiegoś czasu Bitdefendera i Malwarebytes w tle, skanuje co dzień. Programy wykupione pełne wersje. Raport malware: https://drive.google.com/open?id=1bswW3EhNTHs-xZysSX8kOHR_7JSpH77I Nowe raporty: https://drive.google.com/open?id=14BSYqIohvO9stRYqGvTtewA9S55L89Sl Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Chrome wyczyściłam, Firefoxa już ostatnio czyściłam i na nowo wgrywałam, teraz nie chcę ruszać póki jest ok, mam tu poustawiane opcje. Rozumiem, skoro problem z połączeniem się już rozwiązał zadanie można było pominąć. W raportach nie widzę już niczego niepokojącego. Wirus to WhiteClick, chyba już go nie ma, bo usunęłam jak tylko mogłam, ale jak widać spustoszenie zrobił. Widzę, że używana była masa programów zabezpieczających, sugeruję doczyścić finalnie po nich resztki: Avast! Uninstall Utility, AVG Remover, Dr. Web Anti-Virus Remover, Emsiclean. Czy możemy przejść do finalizacji tematu? W razie pytań pytań pozostaje do dyspozycji. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Tak Panie doktorze A tak serio to dzięki wielkie za pomoc i oczywiście chcę się odwdzięczyć. Jak rozumiem link do wpłaty znajdę u Ciebie na profilu i że na paypala mogę sypnąć pare groszy Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Przycisk "Dotacji" - wsparcie finansowe dla forum (klik w obrazek PayPal lub Bank), pomoc jest udzielana zawsze darmowo, ale tak, jeśli ktoś chce nas wesprzeć to dziękujemy! Tak Panie doktorze Zastosuj DelFix (kasacja używanych narzędzi - FRST, inne raporty) oraz zaktualizuj oprogramowanie zewnętrzne jak i system Windows. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Wpłata poszła Ale to mi czegoś nie usunie? Co tutaj jeszcze zaznaczyć? Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Jednie ma być zaznaczona opcja Remove disinfection tools (zostanie usunięty FRST). Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Gotowe, mały raport wyskoczył, usunięto: Deleted : C:\FRSTDeleted : C:\AdwCleanerDeleted : HKLM\SOFTWARE\TrendMicro\Hijackthis Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 17 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 To wszystko. Pozdrowienia. Odnośnik do komentarza
Ewelina Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Dzięki wielkie Również pozdrawiam Edytowane 18 Lipca 2018 przez Miszel03 Temat zamykam. //Miszel03 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi