Bersekr Opublikowano 31 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Witam, od jakiegoś czasu strasznie zmuliła mi przeglądarka oraz cały komputer, Załączam wymagane załączniiki. Znalazłem jakiś dziwny katalog w app data/roaming/monitor Nie wiem co to jest. W tym folderze co 10 minut pojawia się srcenshot. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Wspomniany folder zostanie oczywiście sprawdzony, ale oprócz niego widoczna jest inna infekcja, która panoszy się w systemie już od przeszło roku. Zajmę się również sprzątaniem resztek po oprogramowaniu (m.in po produktach Google). Zostaną również wyczyszczone lokalizacje tymczasowe (w tym kosz). 1. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść:CloseProcesses:C:\ProgramData\Microsoft\Windows\GameExplorer\{31876D21-6CD3-4CC8-9C31-8ACE51C11C89}\SupportTasks\0\Sieć.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Steam\Steam.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Eidos Interactive\Tomb Raider GOTY Edition\Deinstalacja programu Tomb Raider GOTY Edition.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Eidos Interactive\Tomb Raider GOTY Edition\Tomb Raider GOTY Edition.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Bethesda Softworks\Fallout 4\Deinstalacja programu Fallout 4.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Bethesda Softworks\Fallout 4\Fallout 4.lnkC:\Users\Kratos\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Ubisoft\Uplay\Uninstall.lnkC:\Users\Kratos\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Ubisoft\Uplay\Uplay.lnkHKU\S-1-5-21-4166491339-2414778801-2949013589-1000\...\Policies\Explorer: [NoSaveSettings] 0HKU\S-1-5-21-4166491339-2414778801-2949013589-1000\...\MountPoints2: G - G:\Autorun.exeHKU\S-1-5-21-4166491339-2414778801-2949013589-1000\...\MountPoints2: {2e163e10-e235-11e6-8fcf-1c6f65d0a118} - G:\autorun.exeHKU\S-1-5-21-4166491339-2414778801-2949013589-1000\...\MountPoints2: H - H:\setup\rsrc\Autorun.exeStartup: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\VIGIOOUbALLd.lnk [2017-01-25]ShortcutTarget: VIGIOOUbALLd.lnk -> C:\Users\Kratos\oOCJdZ7EJTCFoBjC\BPLH.exe (AutoIt Team)C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\VIGIOOUbALLd.lnk C:\Users\Kratos\oOCJdZ7EJTCFoBjCC:\Users\Kratos\AppData\Roaming\BPLH.exeFF Plugin: @microsoft.com/GENUINE -> disabled [brak pliku]FF Plugin-x32: @microsoft.com/GENUINE -> disabled [brak pliku]U3 DfSdkS; Brak ImagePathS3 cmudaxp; system32\drivers\cmudaxp.sys [X]S3 EraserUtilDrv11710; \??\C:\Program Files (x86)\Common Files\Symantec Shared\EENGINE\EraserUtilDrv11710.sys [X]S3 NAVENG; \??\C:\Program Files\Norton 360\NortonData\22.9.1.12\Definitions\SDSDefs\20171202.001\NAVENG.SYS [X]S3 NAVEX15; \??\C:\Program Files\Norton 360\NortonData\22.9.1.12\Definitions\SDSDefs\20171202.001\NAVEX15.SYS [X]C:\Program Files (x86)\GoogleC:\Users\Kratos\AppData\Local\GoogleDeleteKey: HKCU\Software\GoogleDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\GoogleDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\GoogleFolder: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\monitorCMD: dir /a "C:\Program Files"CMD: dir /a "C:\Program Files (x86)"CMD: dir /a "C:\Program Files\Common Files\System"CMD: dir /a "C:\Program Files (x86)\Common Files\System"CMD: dir /a C:\ProgramDataCMD: dir /a C:\Users\Kratos\AppData\LocalCMD: dir /a C:\Users\Kratos\AppData\LocalLowCMD: dir /a C:\Users\Kratos\AppData\RoamingPowershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Użyj zainstalowanego Malwarebytes Anti-Malware i po aktualizacji wykonaj nim całościowy skan systemu. Jeśli coś zostanie wykryte to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition, ale już bez Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
Bersekr Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 O to logi. Addition.txt FRST.txt Fixlog.txt Malware.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Katalog: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming2017-01-25 15:18 Monitor Data utworzenia tego katalogu nakłada się właśnie z datą utworzenia szkodnika, którego wykryłem w raportach. To wygląda na spyware, gdyż w katalogu masa zrzutów ekranu i logów. Malwarebytes również potwierdza moje obawy - to definitywnie Trojan.StolenData.D.Generic. Aczkolwiek mam pytanie: czy skan na pewno nie został zatrzymany (widzę, że trwał tylko 49 sekund*)? Po dezynfekcji wymagana prewencyjna zmiana haseł we wszystkich serwisach logowania i koniecznie w bankach. * jeśli skan nie został zatrzymany przejdź dalej: Poprawki i przenoszenie do kwarantanny folderu Monitor (Malwarebytes nie wiedzieć czemu przenosi tylko niektóre elementy z tego folderu), oprócz tego sprawdzam kolejne dwa foldery OFSWO i Client, gdyż ich daty nakładają się idealnie z datami wejścia infekcji. 1. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść: CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - C:\Program Files\Norton 360\Engine\22.12.1.15\Exts\Chrome.crx CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - C:\Program Files\Norton 360\Engine\22.12.1.15\Exts\Chrome.crx CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crxCHR HKLM\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crxC:\Users\Kratos\AppData\Roaming\MonitorFolder: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\OFSWOFolder: C:\Program Files (x86)\ClientVirusTotal: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\ezpinst.exeAdnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę w tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go. 2. Wykonaj kolejny całościowy skan systemu, tym razem za pomocą Zemana AntiMalware Free. Jeśli coś wykryje to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport. Odnośnik do komentarza
Bersekr Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Ten program Zemana AntiMalware wykazał że komp jest czysty a tu daje fixlog. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 1. Pierwsze wejście to plik, a drugi folder wygląda na to, że jest pusty, upewnij się i skasuj oba: C:\Users\Kratos\AppData\Roaming\OFSWO C:\Program Files (x86)\Client 2. Podsumuj obecną sytuację. Odnośnik do komentarza
Bersekr Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Folder pusty został usunięty razem z plikiem OFSWO. Zrobić skan. Zrobiłem skan tymi dwoma programami które podałeś i żaden nic nie wykazał. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Zrobiłem skan tymi dwoma programami które podałeś i żaden nic nie wykazał. Wprawdzie nie prosiłem o to, ale dobrze to słyszeć. Pisząc Podsumuj obecną sytuację chodzi mi o to, abyś napisał jak zachowuję się teraz komputer? Odnośnik do komentarza
Bersekr Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Komputer zachowuję się prawidłowo, nie zamula i nie zwalnia. Przeglądarka działa jak trzeba. Dziękuje za świetną pomoc. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Przypominam o zmianie haseł we wszystkich serwisach logowania. Sugeruję uruchomić również bezpieczną weryfikację dwuetapową na najważniejszych kontach logowania (jeśli możliwe). Jest mi bardzo miło, że mogłem pomóc! Na koniec zastosuj DelFix (kasacja używanych narzędzi) oraz zaktualizuj oprogramowanie zewnętrzne jak i system Windows. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się