Mysza Opublikowano 11 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Witam, Laptop Dell Latitude 3470 [wg napisu na obudowie]/Vostro 5468 [wg danych w zakładce System] Windows 10 Pro, x64 wersja 1607 pamięć 4GB dysk ST500LM021-1KJ152 [ 500BG] odgórnie zainstalowany TrueCrypt częścią uprawnień zarządza organizacja/firma [np. nie wyłączę antywirusa] Zgłoszenie do firmowego IT wróciło z rozwiązaniem: "aktualizacja została wyłączone. W przypadku dalszych problemów konieczny będzie format komputera" Niestety nie zadziałało - aktualizacje uruchamiają się nadal automatycznie z tym samym rezultatem. SCHEMAT 1) Pojawia się okienko z informacją Twoje urządzenie wymaga najnowszych aktualizacji zabezpieczeń. Firma Microsoft nie będzie mogła zainstalować ważnych aktualizacji zabezpieczeń na twoim komputerze dopóki nie zainstalujesz najnowszej wersji systemu Windows 10 Do wyboru mam tylko : dowiedz się więcej lub UKRYJ 2) Instalacja leci w tle, po osiągnięciu 100% ekran z informacja o wymaganym restarcie 3) RESTART 4) niebieski ekran - WYBÓR UKŁADU KLAWIATURY wybieram Polski [programisty] 5) kolejny ekran z wyborem : ROZWIĄŻ PROBLEMY lub WYŁĄCZ KOMPUTER 6) Opcja WYŁĄCZ KOMPUTER pozwala uruchomić komputer normalnie , a po jakimś czasie schemat sie powtarza 7) Opcja ROZWIĄŻ PROBLEMY raczej nie działa - próbowałam naprawiania podczas uruchamiania i przywracania poprzedniej wersji 8) kod błędu jaki mi się czasem pokazuje 0x80072f8f 9) w historii aktualizacji nie pokazują się wszystkie niepowodzenia np. dzisiaj [11.03.2018] było niepowodzenie, a w historii tego nie widzę Próbowałam opcji naprawiania usługi Windows Update oraz asystenta aktualizacji dla W10. W trakcie tych ciągłych aktualizacji 1) w MZ w procesach mam 99-100% zajętości dysku 2) komputer w trakcie pracy strasznie zamula, bardzo długo otwiera się strona w przeglądarce czy zwykły plik excel 3) aktualizacja potrafi mi się włączyć na laptopie w stanie uśpienia z zamkniętą klapą , przy tym się bardzo nagrzewa PYTANIE - czy coś mogę zrobić poza proponowanym ze strony IT formatem ? Mam konto administratora z ograniczeniami wynikającymi z ustawień w firmie. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 12 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Objawy wymienione w punkcie 1 i 3 są normalne. Nie wiem czy wspomniany format to faktyczny zamiar instalowania wszystkiego od nowa czy po prostu taki skrót myślowy od tego, żeby np. przywrócić system do ustawień fabrycznych. Ja osobiście niechętnie podejmuję się zadań, które mają w jakiś sposób charakter komercyjny. Dziwnym jest fakt, że ktoś komu za to płacą nie potrafi sobie poradzić z problemem, a osoba, która z nim pozostaje - szuka porady na forum, na którym pomoc jest świadczona całkowicie nieodpłatnie. W tego typu sprawach na pierwszy rzut idą takie standardowe czynności jak: sprawdzenie integralności plików (w cmd uruchomionym jako admin: sfc /scannow ) chkdsk x: (gdzie X to partycja z systemem windows) Sytuację komplikuje fakt, że takie firmowy komputery mogą mieć nietypową konfigurację. Czy możesz dokonać odświeżenia systemu windows czy z jakichś względów taka opcja nie jest Ci na rękę? Tracisz ustawienia systemowe, zainstalowane programy, ale nie tracisz osobistych plików. Co dokładnie jest usuwane podczas tego procesu, będziesz mogła się dowiedzieć po jej wybraniu. Zeby proces sie rozpoczął musisz zatwierdzić monit, który informuje Cie co zostanie usunięte. Czy możesz pobrać i zainstalować jakąś aplikację z windows store ? Pytam, bo ten błąd często idzie w parze właśnie z faktem niemożności zainstalowania czegoś ze sklepu. Możesz też spróbowac tego automatu - https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4027322/windows-update-troubleshooter Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 13 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Ile aktualnie masz wolnego miejsca na partycji systemowej? Odnośnik do komentarza
Mysza Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 @wiesław531 wolne miejsce 125 GB @Groszexxx Zrobiłam 1) sfc /scannow 2) chkdsk x: (gdzie X to partycja z systemem windows) 3) "Czy możesz pobrać i zainstalować jakąś aplikację z windows store ? " TAK, mogę 4) "Możesz też spróbowac tego automatu - https://support.micr...-troubleshooter" próbowałam Problem bez zmian. Nie zrobiłam tylko odświeżenia sytemu - nie wiem czy chodzi o opcję " resetuj ustawienia komputera do stanu początkowego" ? Tutaj mam obawy, bo niektóre potrzebne programy mam zainstalowane z poziomu IT zanim dostałam lapka. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 19 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Skorzystaj z tej porady https://support.microsoft.com/pl-pl/help/928228/how-to-analyze-the-log-file-entries-that-the-microsoft-windows-resourc Aby odnaleźć wpisy programu SFC.exe, można wyszukać etykiety [sR]. Aby wykonać takie wyszukiwanie i przekierować jego wyniki do pliku tekstowego, wykonaj następujące czynności: Kliknij przycisk Start, wpisz polecenie cmd w polu Rozpocznij wyszukiwanie, kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję cmd na liście Programy, a następnie kliknij polecenie Uruchom jako administrator. Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub kliknij przycisk Kontynuuj. Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz ENTER: findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log > sfcdetails.txt Plik Sfcdetails.txt zawiera wpisy rejestrowane przy każdym uruchomieniu programu SFC.exe na komputerze. I załącz tutaj plik sfcdetails.com. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się