Majka01 Opublikowano 13 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Witam, nie mogę się zalogować na mój komputer - nie działa CTR+ALT+DEL, ani tryb awaryjny, ani "napraw komputer". Dysk sprawny. Na komputerze mamy WIN XP + WIN 7. XP działa, WIN 7 wyświetla tylko czarny ekran. Proszę o pomoc. FRST.txt Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 13 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Tak, jest tutaj jedna anomalia, ale poczekaj na odpowiedź Moderatora Miszel03. Odnośnik do komentarza
Majka01 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 W jednej linijce jest HKLM\...\Winlogon: [userinit] E:\Windows\system32\userinit.exe To ja zmieniłam, próbując naprawić samodzielnie zgodnie z poradą wyczytaną na forum microsoft: Dokonaj zapisu w rejestrze na poprawny: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Shell=Explorer.exe Userinit= X:\WINDOWS\system32\userinit.exe, gdzie X- to literka partycji Na dysku C mam WIN XP, a na Dysku E jest WIN 7, dlatego zmieniłam. Ale to nie pomogło. Nie przywróciłam tej zmiany do stanu oryginalnego i zrobiłam log FRST. O to chodzi z tą anomalią? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 13 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 To sobie strzeliłaś w kolano. Partycja rozruchowa (ta z systemem) prawie zawsze jest jako C. Nie zauwazyles, ze bedac na windowsie XP - partycja C: jest partycją z systemem XP, a na w7 partycja z systemem tez jest partycją C? To znaczy, że ścieżka jest względna. Utwórz plik fixlist.txt w tym samym folderze co frst64 - wrzuć do niego cały ten wpis: HKLM\...\Winlogon: [userinit] E:\Windows\system32\userinit.exe uruchom frst i opcja napraw. Powinno przywrócić domyślny wpis. Więc jak mniemam wrócimy do punktu wyjścia, niemniej - sprawdź to i napisz. Edit: I jeszcze jedno - to nie była porada microsoftu tylko użytkownika z oficjalnego forum microsoftu. To różnica. Pomimo zaznaczenia jej jako właściwa odpowiedź - ja mam wątpliwości co do jej przydatności. Zawsze gdy edytujesz rejestr - rób na wszelki wypadek kopię czy to wartości, którą edytujesz czy wpisu. Jeśli zapytam Cię o to jaki wyglądał ten wpis przed Twoją ingerencją - to będziesz potrafiła odpowiedzieć czy niezbyt? Czarny ekran to taki sam objaw jak słynne "nie pali" - w przypadku samochodu. Jeden objaw, a możliwości przyczyn cała masa. Ja bym zaczął na początek od najbardziej podstawowych rzeczy, czyli sprawdzenie systemu plików i weryfikację plików systemowych, czyli: chkdsk x: x: - partycja systemowa, sprawdź ją oczywiście - np. poprzez wylistowanie zawartości poleceniem dir. Partycje przełączasz w taki sposób cd /d y: (y - to litera partycji). Odnośnik do komentarza
Majka01 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Dokładnie, to była podpowiedź z forum, ale akurat to było jedyne co zrobiłam i pamiętałam co odmienić, żeby wrócić do stanu wyjścia. Wykonałam fixlist.txt i zrobiłam "napraw". Efektu jednak brak - nadal po ekranie powitalnym czarny pulpit i tylko kursor myszki. Co możemy zrobić teraz? Dodam, że chkdsk już robiłam, a także polecenie "sfc /scannow /offbootdir=e:\ /offwindir=e:\windows" Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 13 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 A możesz sprawdzić z jaką datą masz pliki w C:\Windows\System32\config\RegBack ? Przez c: rozumiem partycję, na którym masz windows 7. Jeśli data jest starsza niż ta, w której zaobserwowałaś problem - może warto by było podmienić pliki rejestru na sprawdzenia czy to w nim faktycznie kryje się problem. W folderze C:\Windows\System32\config zmien nazwy plikow system, software, sam, security, default - dodajac do nich .old. Następnie skopiuj te z folderu regback , mozesz dla wygody posluzyc się notatnikiem w cmd wpisujac notepad - a w nim - otwórz i pokaż wszystkie pliki i spokojnie poprzenosić czy przeglądać (przenosić można pojedynczo). Bedąc w C:\Windows\System32\config\RegBack żeby skopiować wszystko do C:\Windows\System32\config wystarczy tylko użyć komendy copy *.* .. i zawartość C:\Windows\System32\config\RegBack zostanie przekopiowana do C:\Windows\System32\config Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się