Skocz do zawartości

Błędy integralności po przeniesieniu systemu na nowy dysk


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Klonowanie robiłem na innym komputerze, albo na tym laptopie, ale startując z pamięci USB. 

 

Zamontowałem teraz stary dysk do laptopa i za pomocą działającego tam Samsung Recovery Solution 4 robię kopię całego dysku C na pamięć USB. Idzie to bardzo wolno (ok. 12 godzin na niecałe 50 GB). Następnie zamontuję do laptopa nowy dysk i spróbuję za pomocą SRS4 odtworzyć obraz C z pamięci USB na nowy dysk.

Odnośnik do komentarza

Sam mechanizm robienia kopii jest zawsze taki sam, To, ze robi 12 godzin to znaczy, ze jest mega wolny. W tym przypadku wolny nie znaczy dokladny, bo to nie ma znaczenia. 

 

2x Cię pytałem czy robiłeś kopię podczas działającego systemu, a Ty mi drugi raz nie odpowiedziałeś. 

 

Tak naprawdę do ustalenia jest tylko kwestia kiedy się wysypuje integralnosć systemu plików - czy samo robienie kopii zawodzi - w co wątpie, czy to defekt zwiazany z powiększaniem partycji. To dziwny przypadek, dlatego chciałbym go głębiej poznać. Być może nakładają się na siebie te dwa czynniki. Chociaż chkdsk naprawia wszystkie partycje, nawet te niepowiększane...

Odnośnik do komentarza

Zrobiłem kopię obecnego systemu, na którym siedzę, nawet bezpośrednio pod nim. Odpaliłem w maszynie wirtualnej i wszystko śmiga. 

Twój problem spędza mi sen z powiem. To jeden z ciekawszych przypadków na forum w dłuższym okresie czasu. 

 

Jak u Ciebie sytuacja? Próbowałeś sprawdzic czy po samej kopii, bez powiększania, chkdsk się wysypał? 

Odnośnik do komentarza

Odczep się od tego sfc. Sfc znajduje naruszenia tylko po działaniach chkdsk. Co jest naturalne, biorąc pod uwagę, że chkdsk kastruje każdy plik z desktryptora zabezpieczeń. 

 

A próbowałeś sam ten nowy dysk podłączyć pod kompa i z niego wystartować i zobaczyć czy będą jakieś zmiany? Przez sporo zmian w sprzęcie powinno to trwać dłużej, ale system powinien wstać. 

Odnośnik do komentarza

Wystarczy log w frst, jeżeli pojawią się pliki (not signed) to problem się powtarza. 

I czy jesteś całkowicie pewny, że chkdsk nie było? Może po prostu działał w tle i nawet go nie zobaczyłeś? Sprawdź na pewno czy nie masz takiego zdarzenia - ani od wininit ani od chkdsk. 

 

 

Masz najnowszy bios w lapku i najnowszy firmware w dysku? Podaj mi, proszę te wartości. Odnośnie firmware dysku - skorzystaj z programu producenta.

Odnośnik do komentarza

chkdsk na pewno nie było

 

Czy wrzucić logi frst?

 

Wersja BIOSu: 06JD - chyba najnowsza, bo aplikacja Samsung update nie znajduje nowszej wersji. Na stronie produktu nie ma udostępnionej najnowszej wersji BIOSu.

 

Wersja firmware dysku: HPRA - chyba najnowsza, bo na stronie producenta nie znajduje firmware dla wpisanego numeru seryjnego.

 

Odnośnik do komentarza

Widać zmiany w sprzęcie są zbyt duże, szkoda, bo rzadko to się zdarza w przypadku w10. 

 

A inaczej - po kilku takich resetach - zdaje się, że za trzecim - powinno się uruchomić narzędzie do naprawy systemu. Masz coś takiego? Spróbuj się do niego dostać. Ewentualnie - wejdź w to środowisko z płyty i pendrive'a. Zobacz czy opcja automatycznej naprawy podczas uruchomienia coś pomoże. 

Z czystej ciekawości można w WinRE odpalić chkdsk, ale bez żadnego przełącznika! Chodzi tylko o to czy wskazałby czy faktycznie coś jest nie tak. Tylko dla partycji z systemem (ale sprawdź czy to na pewno C:

 

czyli: 

chkdsk x: 

 

( X - to litera partycji )

 

Wystarczy tylko screen chkdsk, powiedz czy znalazl jakieś naruszenia. 

 

I taka sama procedure na laptopie - żeby przed startem systemu od razu uruchomić WinRE i zerknąć czy w chkdsk z WinRE będzie jakaś różnica. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...