Skocz do zawartości

Wymiana HDD - problem z rozruchem systemu


oczkers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam laptop thinkpad X240, w którym zainstalowane są dwa dyski - fabryczny HDD z niedziałającym W7 oraz SSD w gnieździe m2 na którym stoi W10pro. Chciałbym wymienić HDD na model o większej pojemności (1.5TB seagate) ale mam problem ze startem systemu. W momencie wypięcia dysku HDD nie da się uruchomić W10 - tak jakby nie było żadnego systemu operacyjnego. Jak podepnę dysk ponownie, domyślny system startuje normalnie. Nadmieniam, że w bootloaderze widoczne są obydwa systemy W10 i W7. W załączeniu przesyłam screen z menadżera dysków, może coś Wam to pomoże w diagnozie. Jak można przenieść MBR na ten dysk SSD aby dało się wymienić dysk HDD? Chyba, że problem leży gdzie indziej. Dzięki za pomoc.

post-17759-0-86090000-1513522900_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Po prostu dysk, który chcesz wymienić jest dyskiem systemowym - oznacza to, że to na nim są zawarte informacje niezbędne do uruchomienia systemu - tutaj brakuje przynajmniej ustawionego bajtu aktywności partycji. Brak aktywnej partycji powoduje, że bios nie będzie wczytywał bootsektora na tym dysku. Pierwsze co musisz zrobić to ustawić partycję jako aktywną. 

Uruchom cmd jako admin, wpisz:  (kazda komende konczysz enterem)

diskpart 

sel disk 1

sel part 1 

active

 

W dalszej częsci będziesz musiał sprawdzić czy na tej partycji znajduje się folder boot, a w nim bcd. Zwykłe przekopiowanie może nie wystarczyć. Trzeba edytować go co dla Ciebie będzie trudne, więc zalecam skopiowanie go, a potem zbootowanie się z płytki bądź pendrive z system, który posiadasz i skorzystać z narzędzia do naprawy podczas uruchomienia. Tak najprościej. 

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...

Po zastosowaniu się do wskazówki i ustawieniu partycji jako aktywnej, komputer dalej nie uruchamia się bez dysku HDD z partycją zawierającą system Win7. Przy włączaniu komputera wyskakuje komunikat Windows Boot Menager (zdjęcie w załączeniu). Z poziomu TotalCommandera podglądałem partycje systemowe i na tej z Win10 nie ma katalogu Boot (w przeciwieństwie do partycji Win7). Jak mam dalej postępować?

 

- czy folder Boot można skopiować na dysk zewnętrzny/pendrive nie martwiąc się o atrybuty plików (ukryty, systemowy, itp.)?

- czy narzędzie do naprawy systemu mam uruchomić w konfiguracji z jednym dyskiem?

- czy ma znaczenie jaka wersja (kompilacja) systemu Win10 jest na płycie/pendrive?

- czy będzie można w przyszłości podłączyć z powrotem dysk na którym jest Win7?

 

post-17759-0-92490000-1516113738_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza

Sytuacja wg opisu wyglądała pierwotnie u Ciebie tak: 

Procedura boot następuje w oparciu o dysk 0, z którego wczytywane jest bootmgr i następnie bcd z folderu boot i to wpis w bcd kieruje do inicjalizacji windowsa z dysku 1. 

 

Teraz zmieniliśmy, aby procedura boot dotyczyła dysku nr 1, ale tam nie ma BCD - możesz przekopiować folder boot, niemniej - koniecznie jest przekopiowanie

 folderu boot - o czym napisałem. 

Na wszystkie pytania odpowiedz brzmi tak, chociaz w trzecim pytaniu jest troche trudniejsza kwestia, zostawmy ja.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...