Andman Opublikowano 15 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Witam. Proszę o udzielenie mi pomocy w związku z drastycznym spadkiem wydajności laptopa. W przypadku wywołania kilku zadań lub podczas uruchomienia np. Steam system zamarza. Natomiast w stanie bezczynności aktywność dysku utrzymuje się pomiędzy 75 - 100 %. Dodatkowo pomimo połączenia z siecią pojawiają się trudności z załadowaniem stron oraz upload. Powyższe objawy potwornie uprzykrzają korzystanie z laptopa. Wykonałem diagnostykę dysku i wydaje się, że z nim wszystko w porządku. FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 W raportach brak oznak infekcji. Dysk wygląda w porządku. Wdrążmy kosmetykę systemową oraz skan antywirusowy - od razu wdrążam również dalszą diagnostykę. 1. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść: CloseProcesses: CreateRestorePoint: HKU\S-1-5-21-79725096-4219704438-663359182-1002\...\Run: [GalaxyClient] => [X] HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Handler: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - Brak pliku S1 MpKsl2351f841; \??\C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Definition Updates\{7444B5AE-C1D7-41AB-83CE-38DEC5983789}\MpKsl2351f841.sys [X] S3 X6va062; \??\C:\WINDOWS\SysWOW64\Drivers\X6va062 [X] S1 ZAM; \??\C:\WINDOWS\System32\drivers\zam64.sys [X] S1 ZAM_Guard; \??\C:\WINDOWS\System32\drivers\zamguard64.sys [X] ContextMenuHandlers1: [ArcabitShell] -> {D7824897-C8DC-49b4-B790-30F7ED16A5FD} => C:\Program Files\Arcabit\bin\arcashl.dll -> Brak pliku C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Asystent uaktualnienia do systemu Windows 10.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\OBS Studio (32bit).lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\OBS Studio (64bit).lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\Uninstall.lnk C:\Users\OEM\Desktop\Ikony\MOHA — skrót.lnk C:\Users\OEM\Desktop\Ikony\My.com Game Center.lnk C:\Users\OEM\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\81f60f1222210b45\League of Legends.lnk C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.Calendar.lnk C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.Mail.lnk C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.People.lnk EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Dostarcz go. 3. Całościowo przeskanuj system za pomocą Malwarebytes AntiMalware. Jeśli coś wykryje to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport. 4. Dostarcz przefiltrowany raport SFC z opcji sfc /scannow w celu sprawdzenia integralności Windows. 5. Wykonaj raport Windows Performance Recorder z opcji: First level triage oraz Loging mode: File. Powstały log wynikowy spakuj do archiwum, a następnie wyślij go na jakiś hosting, np. MediaFire. Postaraj się, aby w trakcie wykonywania raportu było uruchomionych jak najmniej programów firm trzecich, wyłącz oprogramowanie antywirusowe. Odnośnik do komentarza
Andman Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Dziękuję za udzieloną pomoc. Zadane czynności wykonałem. Laptop złapał drugi oddech, a aktywność dysku wyraźnie spadła. Reakcja systemu również się poprawiła i nie dochodzi do "zamrażania" . W załączeniu wyniki działań. http://www.mediafire.com/file/p32b5r6jyj6c9b0/LENOVO-PC.12-16-2017.16-00-02.zip Fixlog.txt log MBAM.txt sfc.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Funkcja skanowania Integralności Windows znalazła uszkodzenia, ale zdołała je naprawić.Malwarebytes nic nie znalazł.Na analizę raportu Windows Performance Recorder musisz troszkę poczekać, bo to długi proces. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 17 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Tak na szybko: Dysk jest obciążony głównie systemowymi zadaniami. Do sprawdzania np. prefetch - tutaj pod kątem czy, aby na pewno jest "wytrenowany" tak jak trzeba. Najważniejsze jednak co udało mi się na szybko zauwazyć to: aitagent.exe a to jest od Windows Customer Experience Improvement Program Tutaj przykład jak to wyłączyć: https://pubs.vmware.com/view-51/index.jsp?topic=%2Fcom.vmware.view.administration.doc%2FGUID-BE82165B-13BC-4FD9-A9CF-FBEF6343D98A.html Odnośnik do komentarza
Andman Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Wyłączyłem: "aitagent.exe" oraz "Windows Customer Experience Improvement Program" zgodnie ze wskazówkami Groszexxx. Natomiast w kwestii sprawdzenia folderu prefetch to proszę o wskazówki. Z każdym wykonanym zadaniem zaleconym przez Moderatorów wyczuwam, że maszyna działa płynniej niż nowa. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 18 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Uruchom np. notatnik, następnie wejdź do folderu c:\windows\prefetch, ustaw widok, aby segregowało Ci wg. dat i zobacz czy powstał plik zaczynający się jako notepad. Jesli tak - to prefetcher działa. W ciągu kilku restartów powinien on zostać odpowiednio wytrenowany. Odnośnik do komentarza
Andman Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) Zmiany w folderze "Prefetch" zachodzą w sposób pożądany. Kusiło mnie, żeby go wyczyścić tak jak kiedyś na XP. Wówczas się odbudowywał. Edytowane 18 Grudnia 2017 przez Andman Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 18 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Proszę poprawić błąd ortograficzny. Pożądany. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się