Gość Opublikowano 2 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam. Posiadam problem z Access Pointem. Podłączałem 3 urządzenia AP cisco i w każdym jest tak samo. Zakupiłem dla testów teraz AP Tp-linka i wszystko działa jak należy. Problem polega na wysokim pinku i spadku prędkości. Cisco ewidentnie sobie nie radzi. Przy internecie 150mb/s, cisco osiąga 1mb/s i 1k pinga. Mówię o częstotliwośći 5ghz. Na chwilę obecną moja znajomość konfiguracji skończyła się na wyborze kanału i szerokości nadawania. Wydaje mi się że wiedza na temat jaki to sprzęt nie jest ważna, ale podam. AP to Cisco WAP371, a wcześniej WAP351. Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza
SmOkPl Opublikowano 6 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Ostatnie Cisco jakie konfigurowałem to było podpięcie kilka pięter wyżej z ntym cisco światełkiem 20 Gbps jakieś 10 lat temu i wifi to w sobie nie miało ale postaram się pomóc. Niestety szklana kula się zepsuła, a kawę piję rozpuszczalną więc: O ile na kablu kart sieciowe są prawie na 100% zgodne i łącząc je na 10/100/1000 nie otrzymasz połączenia na 287, o tyle karty wifi są ze sobą kompatybilne ... różnie. Nawet zakup wszystkich urządzeń od jednego producenta, który 15 lat temu gwarantował, że wszystko będzie ze sobą w miarę kompatybilne dziś od dawno można włożyć między bajki. Nawet ten sam laptop/model potrafi być wypuszczony na rynek z 3ma różnymi kartami wifi, życie, a ten sam router/model tylko w innej revizji może mieć inny procek/system/sprzęt. Sporo osób miało podobny syndrom do Twojego, to akurat nie jest domena Cisco. 1. Załatw inny laptop - który ma inną kartę sieciową (zaproś kolegę na browar) i porób testy. Będzie wiadomo, czy wina leży po stronie apka czy lapka. 2. Jaką ustawiłeś szerokość pasma? Zmniejsz ją e/w ustaw na auto. 3. Sprawdż czy masz włączony Qos,/przełącz. 3. Daj prtscra z ustawieniami od 5GHz, 4. Masz pewność, że na tym TPLinku chodzi na 5GHz? 5. Na takie dolegliwości może pomóc restart fabryczny urządzenia - to, że urządzenie jest wyciągnięte prosto z pudełka nie musi oznaczać, że jest totalnie zresetowane do defaultu. Już tak jest, że jak kupisz urządzenie za 60 zł to podłączysz i działa, a jak kupisz za 500, to musisz się przekopać przez kreatory i manuale, żeby to odpalić. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 1. Załatw inny laptop - który ma inną kartę sieciową (zaproś kolegę na browar) i porób testy. Będzie wiadomo, czy wina leży po stronie apka czy lapka. 2. Jaką ustawiłeś szerokość pasma? Zmniejsz ją e/w ustaw na auto. 3. Sprawdż czy masz włączony Qos,/przełącz. 3. Daj prtscra z ustawieniami od 5GHz, 4. Masz pewność, że na tym TPLinku chodzi na 5GHz? 5. Na takie dolegliwości może pomóc restart fabryczny urządzenia - to, że urządzenie jest wyciągnięte prosto z pudełka nie musi oznaczać, że jest totalnie zresetowane do defaultu. Już tak jest, że jak kupisz urządzenie za 60 zł to podłączysz i działa, a jak kupisz za 500, to musisz się przekopać przez kreatory i manuale, żeby to odpalić. Dzięki za odpowiedź i zainteresowanie! To ja postaram się odpowiedzieć na Twoje wytyczne. Ad1) Sprzęt testowany na lapku i na telefonie z adroidem. W tym samym momencie oba urządzenia dawały taki sam wynik. Wina laptopa odpada Ad2) Z początku zostawiłem na auto, ale zacząłem ręcznie grzebać po tym jak podłączyłem do sieci TPlinka. Skoro tp link działał na kanale 50 z szeroką rozpiętością pasma, to myślę sobię, że ustawię tak samo na cisco. Dalej to samo. Ad3) Załącznik Ad4) Tak, mam pewność że chodzi 5Ghz Ad5) No i tutaj w tym wypadku sie nie zgodzę. Jest to 3 urządzenie firmy CISCO, każde tak samo pracuje. Akurat przy WAP371 resetu nie robiłem, tak przy wczesniejszym modelu jaki posiadałem WAP571 już więcej się bawiłem i resetów trochę narobiłem. Co do ostatniego stwierdzenia zgodzę się połowicznie:) Pryz urządzeniu za 50zł przechodzisz przez kreator i działa. Przy urządzeniu za 500zł przechodzisz przez kreator, manuale, dokształcasz się w tej dziedzinie i dalej nie działa:) Sprawa jest rozwojowa. Dzisiaj spędziłem pół godziny na telefonie z konsultantem firmy CISCO. Pomoże mi mailowo za pomocą przekierowania ruchu na switchu na konkretny port, po to aby przeprowadzić nasłuch za pomoca wiresharka. Póki co czekam na instrukcje "obsługi" od konsultanta, ale jakby ktoś znalazł jakieś inne rozwiązania/ testy to śmiało proszę pisać sugestie. Odnośnik do komentarza
SmOkPl Opublikowano 8 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Cieszę się, że udało Ci się dodzwonić do konsultanta i jest szansa na pomoc. Nie widzę tego, że nasłuch pakietów rozwiąże sprawę przycinania pasma... zobaczymy. Miałeś więcej szczęścia niż ja. Przypomiało mi się, z 1,5 roku temu zakupiłem najtańszy router cisco (600zł?) z dual-wanem. Napisałem na forum cisco, to odesłali mnie na drzewo, bo to jest przecież linksys. Na forum linksysa napisałem, to odesłali mnie do cisco, bo na urządzeniu jest napisane cisco. Wieki temu kupiłem edimaxa z 2 portami wan, ze 250 zł wtedy mnie to kosztowało. Działało wszystko od włączenia do prądu, jedyne co 1dnym kliknięciem przestawiłem, że ruch ma być balansowany na portach w proporcji 4do1. W firmie przez 2 tygodnie nikt się nie kapnął, że 1 łącze nie działa. Urządzenie po wielu latach padło, firma takich już nie produkuje, kupiłem cisco, a te inteligentnie na defaulcie sesje po sslu rozrzucało po wanach przez co nie dało się w firmie żadnego przelewu przez internet zrobić. fachowcy. Tu masz rozwiązanie swojego problemu, wszyscy się skarżą na tą serię urządzeń, skopane jest oprogramowanie. Tagowanie sieci vlanami powoduje 10-20 krotny spadek wydajności. Wyłącz vlany. Pozdrawiam https://supportforums.cisco.com/t5/small-business-wireless/wap371-slooooow/td-p/2539095 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Cieszę się, że udało Ci się dodzwonić do konsultanta i jest szansa na pomoc. Nie widzę tego, że nasłuch pakietów rozwiąże sprawę przycinania pasma... zobaczymy. Miałeś więcej szczęścia niż ja. Przypomiało mi się, z 1,5 roku temu zakupiłem najtańszy router cisco (600zł?) z dual-wanem. Napisałem na forum cisco, to odesłali mnie na drzewo, bo to jest przecież linksys. Na forum linksysa napisałem, to odesłali mnie do cisco, bo na urządzeniu jest napisane cisco. Wieki temu kupiłem edimaxa z 2 portami wan, ze 250 zł wtedy mnie to kosztowało. Działało wszystko od włączenia do prądu, jedyne co 1dnym kliknięciem przestawiłem, że ruch ma być balansowany na portach w proporcji 4do1. W firmie przez 2 tygodnie nikt się nie kapnął, że 1 łącze nie działa. Urządzenie po wielu latach padło, firma takich już nie produkuje, kupiłem cisco, a te inteligentnie na defaulcie sesje po sslu rozrzucało po wanach przez co nie dało się w firmie żadnego przelewu przez internet zrobić. fachowcy. Tu masz rozwiązanie swojego problemu, wszyscy się skarżą na tą serię urządzeń, skopane jest oprogramowanie. Tagowanie sieci vlanami powoduje 10-20 krotny spadek wydajności. Wyłącz vlany. Pozdrawiam https://supportforums.cisco.com/t5/small-business-wireless/wap371-slooooow/td-p/2539095 Dzięki za link. Nie omieszkam przeczytać. Jestem w kontakcie z konsultantem. Na chwilę obecną stwierdzam że to wina konfiguracji. Coś nie trybi między AP->Switch-> router. Wszystko firmy CISCO! Jak podłączam tp linka to wszystko śmiga że ho ho ho. Specem od cisco nie jestem, dlatego też coraz bardziej stwierdzam, że taki człowieczek jak ja NIE POWINIEN kupować sprzętu tej firmy - jest zbyt profesjonalny, i trzeba go na bank odpowiednio konfigurować. Swoją drogą wracając do problemu, wnioskuję że przez AP zapycha się jakiś "bufor" przez co spowalnia. Może przyczyną być switch albo router. Odnośnik do komentarza
SmOkPl Opublikowano 9 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Dzięki za link. Nie omieszkam przeczytać. Jestem w kontakcie z konsultantem. Na chwilę obecną stwierdzam że to wina konfiguracji. Coś nie trybi między AP->Switch-> router. Wszystko firmy CISCO! Jak podłączam tp linka to wszystko śmiga że ho ho ho. Specem od cisco nie jestem, dlatego też coraz bardziej stwierdzam, że taki człowieczek jak ja NIE POWINIEN kupować sprzętu tej firmy - jest zbyt profesjonalny, i trzeba go na bank odpowiednio konfigurować. Swoją drogą wracając do problemu, wnioskuję że przez AP zapycha się jakiś "bufor" przez co spowalnia. Może przyczyną być switch albo router. Napisałem, co nie działa: Wejdz w konfiguracje vlnaów w routerze/switchu/APku i wyłącz je, urządzenia łączone "jednym kablem dzielą sieć na kilka odizolowanych sieci", dzięki temu możesz mieć sieć domową, firmową, dla gości, każda na innej konfiguracji, na innych zabezpieczeniach/hasłach - może się to przydać w firmach, rzadziej w domu - i to wszystko idzie jednym kablem zamiast kłaść w firmie 3 oddzielne instalacje sprzętowo-kablowe odseparowane fizycznie. Router może przydzielać pasmo, blokować strony i robić inne myki oddzielnie dla "każdej sieci", szczególnie przydatne dla sieci dla gości. Taki ktoś nie zaglądnie Ci w Twoją sieć prywatną, to stara technologia i działa ale w tych APkach ktoś zgubił przecinek w kodzie i zanim go znajdą może trochę minąć czasu. Daj znać co magik z infolinii zaradzi. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 WItam. Temat prawdopodobnie się rozwiązał. Nie wiem dlaczego, ale moja karta sieciowa na usb firmy ASUS (https://www.asus.com/pl/Networking/USBAC51/) po jakimś nieokreślonym czasie, wprowadzała zakłócenie do mojej sieci. W wyniku czego wszystkie urządzenia miały wydajny spadek prędkości. Chciałbym przetestować na nowym "gwizdku", ale z tego co widzę to jest dość częsta przypadłość dla tego typu urządzeń... Wgl technologia kart sieciowych na usb jakoś tak słaba jest. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się