Skocz do zawartości

Problem z SP1 poprzez Windows Update i paczkę exe


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Błąd 800F0A13 i 80070057 na zmianę podczas instalowania SP1 na Win7 Pro 64

 

Dostałem starego kompa (desktop) z preinstalowanym Windows 7, żeby ocenić. Nie mam płytki z instalką.

To był goły system, więc zacząłem od Windows Update.

Pierwsze 20-parę aktualizacji zainstalował.

Potem przy SP1 widzi go, ale wielkość to ok. 80MB, ściąga go, instaluje, ale pasek postępu dochodzi do ok. 30% i wywala błąd 800F0A13.

 

Próbowałem:

1. Fixa ze strony MS, diagcab,

2. Kasowanie katalogu Software Distribution

3. sfc /scannow

4. Instalowanie paczki SP1 z pliku exe

 

Przy naprawianiu plikiem diagcab część naprawił, ale powstał jeden błąd nierozwiązany,  a mianowicie 80070057.

Przy instalowaniu sp1 z pliku exe, wywala komunikat "Nie można kontynuować instalacji dodatku SP. Brakuje co najmniej jednego składnika systemu ..."

 

Chciałbym jeszcze dodać, że wykonałem te czynności również przy czystym rozruchu (tylko usługi MS). Te same komunikaty.

 

Instalowałem też Windows6.1-KB947821-v34-x64.msu

Narzędzie System Update Readiness Tool

 

Jeśli chodzi o instalowanie z exe, to podaję klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion (wg innego wątku na tym forum)

 

buildlab 7600.win7_gdr.150318-1623

buildlabex 7600.17795.amd64fre.win7_gdr.150318-1623

6.1

7600

productid zawiera znaki "OEM"

 

checksur.log nie zawiera błędów

 

 

Mogę podać więcej danych.

 

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Na obudowie komputera jest naklejka z numerem seryjnym Windowsa, który zgadza się z wyświetlonym przez program Speccy.

 

Trochę poczytałem i podobno są problemy z OEM. Zainstalowałem ShowKeyPlus, który pokazuje m.in.

 

OEM Key:    Windows 7 OEM marker present in firmware

 

Liczę na jakieś wskazówki a propos tej instalacji SP1, ale Windows musi pozostać legalny.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.08.2017 o 12:37, Zappa napisał(a):

Najlepszym rozwiązaniem może okazać się pobranie sp1 na innym kompie i zainstalowanie z dysku. Plik ma 903 mb.

 

Przecież napisałem w pierwszym poście, że próbowałem z SP1.exe

 

W dniu 26.08.2017 o 15:03, Groszexxx napisał(a):

Uważam, że próba uzasadnienia tych objawów gubieniem pakietów - to kpina i śmiech na sali. 

 

Nie wiem.

 

Ikonka pokazywała 52Mbps, czyli pewnie jej max. Sprawdzę z ciekawości w menadżerze zadań wykorzystanie procentowe sieci podczas ściągania.

 

A Ty co sądzisz, skoro nie zgadzasz się z ich twierdzeniem.

Odnośnik do komentarza

Jakiego fixa próbowałeś? Myślisz, że jest tylko jeden czy jak? Czy to był Fix It 50202 ? 

 

Problematyka windows update została poruszona tutaj: 

https://www.fixitpc.pl/topic/1230-problematyka-windows-update/

 

Zakładanie nowego tematu ma sens dopiero, gdy spróbuje się wykonać wszystkie sugestie tam wymienione. Usuwanie katalogu Software Distribution jest tylko jednym z wielu kroków wykonywanych przez wyzej wymieniony fix w trybie agressive.

Jest też ponadto informacja o System Update Readiness tool, a więc narzędziu analizy gotowości aktualizacji systemu. W jaki sposób "instalacja" tego narzędzia ma cokolwiek zmienić? Jest logiczne, że powinieneś zamieścić tutaj log z działania tego narzędzia. W podawanym przeze mnie linku do forum jest następująca informacja: 

"Pobrany plik należy uruchomić. Odbywająca się w tle "instalacja" nie jest prawdziwym instalowaniem poprawki, lecz jednorazowym mechanizmem skanowania sprawdzającym niespójności. W Menedżerze procesów pojawi się tymczasowa seria: checksur.exe, checksurlauncher.exe, checksurpackage.exe. Przewidywany czas procesu to do 15 minut, aczkolwiek czas może się znacznie wydłużyć (na moim systemie ponad 2 godziny). Pas postępu nie jest aktualizowany i może ulec zamrożeniu w określonym punkcie (np. przy 60%), co jest spodziewanym zachowaniem i nie należy anulować działania, czekając cierpliwie do finałowego komunikatu "Instalacja zakończona"." 

 

Także jeszcze raz odsyłam do źródła. 

 

Przeraża mnie jednak fakt takiej naiwności w kwestii gubienia pakietów. Dzieci już wiedzą, że procesory operują na zerach i jedynkach. Od zawsze człowiek podejmuje różne kroki, aby nie dochodziło w tej kwestii do przekłamań, czyli żeby żadne zero nie zostało błędnie zamienione w jedynkę i na odwrót - podczas transmisji (i to nie tylko tej bezprzewodowej). Jest cała masa systemów zaradczych, kontrolnych. Gubienie pakietów to coś jeszcze prostszego do kontroli i zwalczania. Dla mnie nawet dla laika powinno być proste i oczywiste, że przy każdej transmisji ważne jest, aby sprawdzić czy wszystko zostało nalezycie wysłane i odczytane - chociazby w postaci sum kontrolnych czy plików .manifest  Nie ma absolutnie żadnej możliwości żeby coś pobrało się w 90%, a zostało zaraportowane, że zakończono poprawnie.

Inny przykład - czy kolega dostał kiedyś np. uciętego smsa? Albo z brakującymi wyrazami? Oczywiście, że nie. Za takie porady raz, że powinna być dyscyplinarka, a dwa, że to niezbyt dobrze świadczy o osobie, których takich rad słucha. Z całym szacunkiem oczywiście. 

Gubienie pakietów można zaobserwować np. w streamach, ale to już w ogóle inna bajka, tam po prostu wazniejsza jest kolejność pakietów.

Ostatni przykład: 

Bez wątpienia każdy doświadczył sytuacji, w której łączył się z siecią o słabym zasięgu, czy to wykorzystując telefon czy laptop. Momentami dochodzi nawet do całkowitego zrywania połączenia, po czym automatycznie do ponownego nawiązania. Poza dyskomfortem czasowym nie ma żadnych zjawisk konsekwencji takich sytuacji - żadnych "podzurawionych, uszkodzonych plików, zadnych dziwnych tworów, wiadomości na fejsie sa wysylane normalnie i odbierane normalnie, zdjecia tez. 

Odnośnik do komentarza

Wykonałem czynności z tych poradników:

 

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/2714434/description-of-the-windows-update-troubleshooter

 

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/947821/fix-windows-update-errors-by-using-the-dism-or-system-update-readiness

 

Wykorzystałem też wbudowane narzędzie w Windows "Rozwiązywanie problemów"

 

Jutro spróbuję z tym fixem 50202 i z tego poradnika:

 

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components

 

 

Oczywiście jak nie zadziała z kablem.

Odnośnik do komentarza

W tej chwili nie mam możliwości sprawdzić z kablem.

 

Fix 50202 nie pomógł.

 

Podaję dwa rozwiązania z Answer Desk, które też nie pomogły. Może jednak komuś przyda się:

 

Cytat

 

Rozwiązanie nr 1

 

1) Prosze pobrac plik skompresowany z nastepujacego linku a nastepnie go wypakowac.

https://gallery.technet.microsoft.com/script_center/Reset-Windows-Update-Agent-d824badc/file/162417/1/ResetWUEng.zip

2) Wypakowany plik prosze otworzyc i uruchomic plik ResetWUEng.cmd jako administrator (prawym przyciskiem myszy na plik, uruchom jako administrator).

3) Prosze potwierdzic przyciskiem (Y) a nastepnie prosze wybrac opcje 2.

4) Prosze pobrac i zapisac nastepujace aktualizacje wybierajac dokladny system bitowy:

KB3020369
https://download.microsoft.com/download/C/0/8/C0823F43-BFE9-4147-9B0A-35769CBBE6B0/Windows6.1-KB3020369-x86.msu
- dla 32bitowego systemu

https://download.microsoft.com/download/5/D/0/5D0821EB-A92D-4CA2-9020-EC41D56B074F/Windows6.1-KB3020369-x64.msu
- dla 64bitowego systemu

KB3172605
https://download.microsoft.com/download/C/D/5/CD5DE7B2-E857-4BD4-AA9C-6B30C3E1735A/Windows6.1-KB3172605-x86.msu
- dla 32bitowego systemu

https://download.microsoft.com/download/5/6/0/560504D4-F91A-4DEB-867F-C713F7821374/Windows6.1-KB3172605-x64.msu
- dla 64bitowego systemu

KB3102810
https://www.microsoft.com/pl-PL/download/confirmation.aspx?id=49542
- dla 32bitowego systemu

https://www.microsoft.com/pl-PL/download/confirmation.aspx?id=49540
- dla 64bitowego systemu

5) Po zakonczeniu aplikacji ResestWUEng prosze uruchomic ponownie komputer a nastepnie zainstalowac recznie wczesniej pobrane aktualizacje w kolejnosci:

a) KB3020369
b) KB3172605
c) KB3102810

6) Prosze uruchomic ponownie komputer i uruchomic wyszukiwanie aktualizacji i pozostawic az aktualizacje zostana wyszukane.

7) Prosze instalowac po 15-20 aktualizacji na raz.

 

 

 

 

Cytat

 

Rozwiązanie nr 2

 

  1. Sprawdz, czy data i godzina w systemie jest poprawna.
  2. Uruchom komputer w trybie czystego rozruchu - http://support.microsoft.com/kb/929135
  3. Sprawdz czy problem bedzie wystepowal na nowym koncie uzytkownika w systemie. Jezeli problem nie bedzie wystepowal, wykonaj instrukcje z artykulu:  http://windows.microsoft.com/en-us/windows/fix-corrupted-user-profile
  4. Nacisnij na klawiaturze klawisze win+r i wpisz komende services.msc. Sprawdz, czy na liscie uslug sa uruchomione uslugi takie jak:
    • WindowsUpdate
    • Usluga inteligentnego transferu w tle
    • Uslugi kryptograficzne
    • Instalator modulów systemu Windows
  5. Jezeli podczas wyszukiwania aktualizacji pojawia sie komunikat, ze usluga WindowsUpdate nie jest uruchomiona i konieczny jest ponowny rozruch komputera, odinstaluj (i ewentualnie zainstaluj ponownie) Intel Matrix Storage, Intel Rapid Storage, Technologia pamieci masowych Intel.
  6. Odinstaluj oprogramowanie antywirusowe (upewnij sie wczesniej, ze dysponujesz kluczem produktu i/lub nosnikiem instalacyjnym, aby móc je przewrócic).
  7. Upewnij sie, ze masz zainstalowane najnowsze sterowniki/BIOS – sprawdz na stronie producenta sprzetu.
  8. Uzyj narzedzia do rozwiazywania problemów z usluga WindowsUpdate (narzedzie wbudowane w system jest tym samym narzedziem, które mozesz pobrac stad: http://go.microsoft.com/?linkid=9830262)
  9. Pobierz i uruchom narzedzie do recznego resetowania uslugi WindowsUpdate (jako administrator):
    http://sdrv.ms/18aiLrU
  10. Wykonaj instrukcje z artykulu:
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates
  11. Uzyj Narzedzia analizy gotowosci aktualizacji systemu - http://support.microsoft.com/kb/947821
    Sprawdz logi:
    %SYSTEMROOT%\Logs\CBS\CheckSUR.log, %SYSTEMROOT%\Logs\CBS\CheckSUR.persist.log
  12. Nacisnij Start, Wszystkie programy, Akcesoria, nastepnie kliknij prawym przyciskiem myszy na Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator. W czarnym oknie wiersza polecen wpisz komende sfc /scannow
  13. Przy problemach zwiazanych z polaczeniem, uruchom Wiersz polecenia tak jak w poprzednim kroku i wykonaj komendy
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns
    ipconfig /registerdnsnetsh firewall reset
    netsh int ip reset
    netsh winsock reset
    Wylacz tymczasowo protokól IPv6 w ustawieniach karty sieciowej. Jezeli nic nie pomoze, sprawdz czy problem zostanie rozwiazany, gdy skorzystasz z innego lacza Internetowego i ewentualnie skontaktuj sie z twoim dostawca uslug Internetowych.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Trochę odświeżam temat, gdyż dopiero teraz pobrałem ISO Windows 7 x64 Polish z forum Microsoft i chciałem zrobić instalację nakładkową.

 

ISO pochodzi z tego forum.

 

ISO rozpakowałem na partycji D i uruchomiłem setup.exe. Wybrałem Uaktualnij i wtedy wyskoczył błąd:

 

Aby przeprowadzić uaktualnienie, należy uruchomić system Windows 7 z zainstalowanym dodatkiem Service Pack 1. Zamknij instalację, otwórz usługę Windows Update, a następnie sprawdź aktualizacje dotyczące dodatku Service Pack 1.

 

Taki też komunikat pojawił się w pliku na pulpicie Raport zgodności.html

 

Drugi raz spróbowałem zmienić zgodność pliku setup.exe na Vista. Wtedy komunikat w tym samym miejscu, ale inny:

 

Nie można uaktualnić z wersji Windows 7 Professional do Windows 7 Professional. Zamiast tego można wybrać zainstalowanie nowej kopii systemu Windows 7 Professional, ale jest to proces odmienny od uaktualnienia i nie umożliwia zachowania plików, ustawień i programów. Będzie konieczna ponowna instalacja wszystkich programów za pomocą oryginalnych plików lub dysków instalacyjnych. Aby zapisać pliki przed zainstalowaniem systemu Windows, wykonaj ich kopię zapasową w zewnętrznej lokalizacji, na przykład na dysku CD lub DVD albo na zewnętrznym dysku twardym. Aby zainstalować nową kopię systemu Windows 7 Professional, w lewym górnym rogu kliknij przycisk Wstecz i wybierz opcję „Niestandardowa (zaawansowane)”.

 

Co robić?

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...