noct Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 CześćOd czasu do czasu, najczęściej na idle laptop wydaje z siebie "beep". 1-3 razy w odstępie kilku sekund (najprawdopodobniej z dysku). Dzieje sie tak już dość długo (6m?). Jakby bez powodu śmigał do landing zone. Laptop potrafi czasami sie zawiesić, również najczęściej na idle (bez niczego mojego nawet w trayu). Poza powyższymi, pecet czasami zjada 100% dysku, zamula wtedy niemiłosiernie. Wyłączyłem już auto update, superfetch, indeksowanie nieważnych plików oraz usługi telemetrii.Garść danych:Chkdsk czysty; ccleaner, malwarebytes używane regularnieHardware ma 4 lataWin 8.1 aktualnyLenovo y510p, dysk hybrydowy Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Proszę o Smart z programu GSmartControl. Chociaż powiem szczerze, że ten typ objawów ciężko wychwycić w smart. I tutaj tylko ciężką artylerię w postaci xperfa można użyć pod kątem użycia dysku. Innej opcji nie widzę. Dużo zachodu moim zdaniem. Ew. zobaczyć czy na nowym systemie ten problem będzie się powtarzał. Odnośnik do komentarza
noct Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dodawanie obrazka do załącznika wyrzuca mi 413, linkuje imgura: http://i.imgur.com/9DIS9nA.png Oraz cały log, gdyby był potrzebny: https://pastebin.com/efHp5eHi Sugerujesz wipe jako możliwe rozwiązanie? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Słuchaj, Twój dysk ma przepracowane teraz 11593 godzin, w 10439 godzinie został wykryty bad sector, klasyczny błąd sumy kontrolnej CRC w lba 2058336. Nie powinno to mieć problemu z opisywanem problemem, ale nie mogę tego w pełni wykluczyć. Zrób zatem pełny skan powierzchni dysku np. w Victorii 4.47 (koniecznie tą wersją). Zrób proszę po takim skanie screena całego okna z Victorii, włącznie z oknem, gdzie są wyświetlane komunikaty. Zeby przeskanować dysk w Victorii 4.47 musisz uruchomic ja jako admin, nastepnie wybrac dysk, kliknac passport, nastepnie zakladka test i start. Zerowanie rowniez mozesz wykonać w Victorii. Tak naprawdę to jedyna solucja na różne problemy związane z dyskami dla przeciętnego użytkownika. Dalej już tylko self scan, ale do tego trzeba mieć niestety drogi sprzęt z programami. W rzadkich przypadkach są jakieś programiki wypuszczane przez poszczególne firmy specjalizujące się w data recovery, ale to bardziej pod kątem regeneracji modułów, niż samego selfscanu. Odnośnik do komentarza
noct Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Całość: Cd logów: Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Niby wszystko okej, ale tak swoją drogą to bardzo dziwny jest fakt, że w ostatnim etapie skanu tak drastycznie wzrosła prędkość odczytu. To powinna bez wątpienia być najwolniejsza część dysku. No, ale to tylko takie luźne rozważania. Nie ma defektów powierzchni. Podaj za jakiś czas nowy smart, zwłaszcza, gdy kilka razy zaobserwujesz opisywane w pierwszym poście dolegliwości. Chciałbym zobaczyć czy parametru pasujące do tych objawów uległy zwiększeniu. Odnośnik do komentarza
noct Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Co może być tego przyczyną? Czyli póki co raczej nie mam obawiać się utraty danych? Co ewentualnie mogę zrobić, żeby dysk pożył dłużej? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Nic nie możesz zrobić. Utraty danych należy obawiac się ZAWSZE. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się