Skocz do zawartości

malware ktorego nie moge usunac programami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam prośbę - proszę o pomoc w usunięciu malware. Próbowałem: adwCleaner, malwarebytes anti-malware, gridinsoft anti-malware, jednak nic nie pomogło, dlatego zwracam się tutaj o pomoc. Skany programami robiłem wczoraj, skan FRST dzisiaj. Tylko Gridinsoft wykrył zagrożenia, ale zeby było je naprawić lub przenieść do kwarantanny trzeba było zainstalować płatną wersję. Udało mi się usunąć kilka prostych zagrożeń, głównie malware BitZipper. Wydaje mi się, że zagrożenie leży gdzies w Windowsie, pomimo zainstalowania przeglądarek od nowa nadal wyskakują reklamy, surofowanie, przeglądarka zamula, zużycie procesora często siega 100% (głównie składa się na to uruchumiony malwarebytes i proces bezczynności systemu). 

 

W załącznikach 3 skany z FRST

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Brakuje co prawda raportu GMER, ale nie wydaje mi się by w zaistniałym sytuacji był on potrzebny.

 

W systemie brak oznak infekcji i nie mam nawet z czego zrobić kosmetyki systemowej. Programy AdwCleaner oraz Malwarebytes to rekomendowane i skuteczne twory, co niestety nie ma się do GridinSoft Anti-Malware. Wersja testowa nie umożliwia przetestowania tego programu, więc zakup ogranicza się do kupowania kota w worku. Podobna sytuacja jak ze SpyHunter. Zalecam deinstalacje tego oprogramowania po przez panel sterowania.

 

Wyczyścimy obydwie przeglądarki, przeprowadzenie kolejnych skanów nie ma sensu - skoro MBAM i ADWC nic nie wykryły to trudno, żeby coś lepiej wykrywało adware / PUP.

 

Google Chrome

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj wszystkie nieznane i niepotrzebne Ci rozszerzenia.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google.
  • Zainstaluj rozszerzenie blokujące reklamy o podłożu nieinfekcyjnym, polecam rozszerzenie uBlock Origin
Mozilla FireFox
  • Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Menu Historia > Wyczyść historię przeglądania.
  • Zainstaluj rozszerzenie blokujące reklamy o podłożu nieinfekcyjnym, polecam rozszerzenie uBlock Origin.
Jeśli problem z reklamami nie ustąpi, a reklamy będą miały charakter infekcyjny (proszę o screena przykładowej reklamy) to poszerzymy diagnostykę. Komentując zaś z użyciem procesora to już temat na inny dział (raczej nie problem infekcji).
Odnośnik do komentarza

1) Dzięki za poświęcony czas i odpowiedź. 

 

2) Dopiero teraz mam trochę czasu i laptop nie jest używany przez moich rodziców, więc zabrałem się do pracy nad tym malware. Załączam screeny, zarówno z włączoną opcją ochrony web przez MalwareBytes jak i wyłączoną (obie opcji wkurzają, bo przy włączonej opcji, ciągle są blokowane wyskakujące okienka z reklam np. kee.falserpointed.com i pokazne jest powiadomienie przez antymalware przez kilka sek a tak potrafiło się utrzymywać przez dłuższy czas podczas surfowanie po necie - swoją drogą wpisywałem w google i postępowałem zgodnie z instrukcją usunięcia niektórych adresów reklam jednak nie pomogło)

 

https://zapodaj.net/images/dcbefb3873706.png

https://zapodaj.net/images/7eea1ba837083.png

https://zapodaj.net/images/8395aaf181aa1.png

https://zapodaj.net/images/29be7fe8b4b9a.png

 

3) nigdy nie było robionej synchronizacji (sprawdziłem na obu przeglądarkach, była wyłączona), więc tę opcję pominąłem

 

4) Wydaje mi się, że po resecie ustawień przeglądarki problem znikł, ale jest już późno i nie mam zbyt wiele czasu na dokładniejszą analizę i testowanie, spytam się przy okazji mojego Taty czy problem nadal występuje

 

5) zainstalowałem uBlocka na obu przeglądarkach i zobaczę jeszcze jak będzie się sprawować :)

 

6) Jeśli problem będzie nadal występować to dam znać i przeskanuję ponownie antywirami

 

7) Nie wiem jak doszło do zainfekowania tym malware, moi rodzice nie skanują załączników w mejlach i nie znają sie zbyt dobrze na użytkowaniu komputera, ja bym do takiego stanu nie dopuścił ;) Przy okazji zastanawiam się czy warto naprawiać i poświęcać czas na naprawę, skoro na dniach znów się może coś pojawić przez ich nieuwagę ;)

 

8) Jeszcze raz dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...