Skocz do zawartości

Zainfekowany komputer, malware, wyskakujące okna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój kolega ma upierdliwy problem z komputerem. W systemie rezyduje mu jakieś trudne do usunięcia i przeszkadzające w normalnej pracy - niechciane oprogramowanie. Z racji tego że nie jest to komputer do którego mam bezpośredni dostęp nie jestem w stanie dokładnie opisać co się dzieje i proszę moderatorów o wyrozumiałość. Jak tylko będę miał bezpośredni dostęp do komputera opiszę dokładnie co się dzieje. Załączam logi.

gmer.txt.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Addition.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Cóż...konkretnej infekcji nie widać. System sprzątam z resztek po programach. W przeglądarce jedynie widoczny element wyszukiwarki adware, dlatego usuniemy go i wyczyścimy cała przeglądarkę. 

Wdrążam również skan przeciwko adware oraz PUP. 

 

1. Włącz przywracanie systemu.

 

2. Otwórz Notatnik w nim wklej: 

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
Task: {15D84BA6-82F1-459C-969E-E7CD1DEA80D2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku 
Task: {6AF99882-BAD5-4D1F-99E0-1CB8E9FC4FDD} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku 
Task: {6CB91903-B166-443C-BDCE-C7740AEE370B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku 
Task: {83470142-A1A1-4ED1-BD72-144502C508E8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku 
Task: {83F88638-7FCF-40F6-941B-3E7ABE2E9D31} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku 
Task: {8AD245E1-BD4B-4C56-9AB9-867D5C83F18C} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku 
Task: {B4837480-1CEC-43AF-9A39-ED8C4DEA5FBE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku 
Task: {C1BD80F0-A7E7-45D8-A2FA-D1F38449C803} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku 
Task: {C6370F13-719E-4556-BD3A-F63A3FDAE662} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku 
Task: {CBAF81DB-2A29-459A-902F-96BEAAF43BF9} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku 
Task: {D9F1BD48-DA9C-45F2-81C3-28BCD0E1FED9} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-1147513825-3514968562-1571062963-1002 -> Brak pliku 
Task: {F24FCC95-AC4F-40FA-A6C4-65D94594C1AF} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku 
IFEO\taskmgr.exe: [Debugger]
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro1 (ErrorConflict)] -> {8BA85C75-763B-4103-94EB-9470F12FE0F7} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro2 (SyncInProgress)] -> {CD55129A-B1A1-438E-A425-CEBC7DC684EE} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro3 (InSync)] -> {E768CD3B-BDDC-436D-9C13-E1B39CA257B1} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome 
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia 
SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1147513825-3514968562-1571062963-1002 -> {4E31FA06-A5E2-4F3C-BE71-05C961498981} URL =
CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://www.istartsurf.com/?type=hp&ts=1436956595&z=bf2afada6854750a0699ba0g9zdc1q5tdwcq8w4m6w&from=cor&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380C4H1XXXXW380C4H1"
R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X]
C:\Users\Dawid\Desktop\programy naprawiające\Malwarebytes Anti-Malware.lnk
DeleteKey: HKCU\Software\Mozilla\Firefox
DeleteKey: HKCU\Software\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Mozilla\Firefox
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla\Firefox
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins
C:\Users\Dawid\AppData\Local\Mozilla\Firefox
C:\Users\Dawid\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox
C:\Users\Dawid\AppData\Roaming\Profiles
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze, z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt

 

3. Wyczyść i zabezpiecz przeglądarkę Google Chrome:

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj wszystkie inne nieznane i niepotrzebne Ci rozszerzenia
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google.
  • Zainstaluj rozszerzenie blokujące reklamy o podłożu nieinfekcyjnym, polecam rozszerzenie uBlock Origin
4. Pobierz AdwCleaner uruchom go i kliknij Skanuj, kiedy skanowanie zakończy się wydobądź z niego raport, znajduję się on w folderze C:\AdwCleaner.

 

5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...