mortiiss Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Witam, mój kolega ma upierdliwy problem z komputerem. W systemie rezyduje mu jakieś trudne do usunięcia i przeszkadzające w normalnej pracy - niechciane oprogramowanie. Z racji tego że nie jest to komputer do którego mam bezpośredni dostęp nie jestem w stanie dokładnie opisać co się dzieje i proszę moderatorów o wyrozumiałość. Jak tylko będę miał bezpośredni dostęp do komputera opiszę dokładnie co się dzieje. Załączam logi. gmer.txt.txt FRST.txt Shortcut.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Cóż...konkretnej infekcji nie widać. System sprzątam z resztek po programach. W przeglądarce jedynie widoczny element wyszukiwarki adware, dlatego usuniemy go i wyczyścimy cała przeglądarkę. Wdrążam również skan przeciwko adware oraz PUP. 1. Włącz przywracanie systemu. 2. Otwórz Notatnik w nim wklej: CloseProcesses: CreateRestorePoint: Task: {15D84BA6-82F1-459C-969E-E7CD1DEA80D2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku Task: {6AF99882-BAD5-4D1F-99E0-1CB8E9FC4FDD} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku Task: {6CB91903-B166-443C-BDCE-C7740AEE370B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku Task: {83470142-A1A1-4ED1-BD72-144502C508E8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku Task: {83F88638-7FCF-40F6-941B-3E7ABE2E9D31} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku Task: {8AD245E1-BD4B-4C56-9AB9-867D5C83F18C} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku Task: {B4837480-1CEC-43AF-9A39-ED8C4DEA5FBE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku Task: {C1BD80F0-A7E7-45D8-A2FA-D1F38449C803} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku Task: {C6370F13-719E-4556-BD3A-F63A3FDAE662} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku Task: {CBAF81DB-2A29-459A-902F-96BEAAF43BF9} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku Task: {D9F1BD48-DA9C-45F2-81C3-28BCD0E1FED9} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-1147513825-3514968562-1571062963-1002 -> Brak pliku Task: {F24FCC95-AC4F-40FA-A6C4-65D94594C1AF} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku IFEO\taskmgr.exe: [Debugger] ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro1 (ErrorConflict)] -> {8BA85C75-763B-4103-94EB-9470F12FE0F7} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro2 (SyncInProgress)] -> {CD55129A-B1A1-438E-A425-CEBC7DC684EE} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ SkyDrivePro3 (InSync)] -> {E768CD3B-BDDC-436D-9C13-E1B39CA257B1} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1147513825-3514968562-1571062963-1002 -> {4E31FA06-A5E2-4F3C-BE71-05C961498981} URL = CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://www.istartsurf.com/?type=hp&ts=1436956595&z=bf2afada6854750a0699ba0g9zdc1q5tdwcq8w4m6w&from=cor&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380C4H1XXXXW380C4H1" R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X] C:\Users\Dawid\Desktop\programy naprawiające\Malwarebytes Anti-Malware.lnk DeleteKey: HKCU\Software\Mozilla\Firefox DeleteKey: HKCU\Software\MozillaPlugins DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Mozilla\Firefox DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla\Firefox DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins C:\Users\Dawid\AppData\Local\Mozilla\Firefox C:\Users\Dawid\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox C:\Users\Dawid\AppData\Roaming\Profiles EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze, z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt 3. Wyczyść i zabezpiecz przeglądarkę Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj wszystkie inne nieznane i niepotrzebne Ci rozszerzenia Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google. Zainstaluj rozszerzenie blokujące reklamy o podłożu nieinfekcyjnym, polecam rozszerzenie uBlock Origin 4. Pobierz AdwCleaner uruchom go i kliknij Skanuj, kiedy skanowanie zakończy się wydobądź z niego raport, znajduję się on w folderze C:\AdwCleaner. 5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się