szymmich10 Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Witam, Proszę o pomoc. Przy uruchomieniu systemu wyskakuje komunikat "Nie można znaleźć pliku skryptu "C:\Users\...\AppData\Roaming\MICROSOFT\home.vbe"." Zdaje się, że jest to wynikiem usunięcia przez antywirus tegoż pliku, który się zagnieździł po podłączeniu zainfekowanego pendrive'a. Skanowanie antywirusem niczego złego nie wykazało, a chodzi mi głównie jak pozbyć się tego komunikatu przy starcie systemu. Byłbym wdzięczny za pomoc. Poniżej załączam pliki z programu FRST i Gmer. Addition.txt FRST.txt gmer.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Problem powoduję szczątkowe zadanie w Harmonogramie Zadań. Oprócz tego widoczne są również inne szczątki po adware. Do poczytania: KLIK. 1. Przez panel sterowania odinstaluj: Zbędniki: Akamai NetSession Interface. 2. Otwórz Notatnik w nim wklej: CloseProcesses:CreateRestorePoint:HKLM-x32\...\Run: [] => [X]HKU\S-1-5-21-1918565633-1493267212-3019253050-1001\...\Policies\Explorer: [] SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1918565633-1493267212-3019253050-1001 -> DefaultScope {B0BD1DD3-0347-4836-A401-22ECE3D50396} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1918565633-1493267212-3019253050-1001 -> {B0BD1DD3-0347-4836-A401-22ECE3D50396} URL = R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X]Task: {225008FC-04E6-4407-AB2E-D166A8803556} - \WindowsUpda2ta -> Brak pliku Task: {391A2D6D-161E-4D74-ABF4-CFC7E22F6FCB} - \OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask -> Brak pliku C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\AFPL License.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\FairPlay License.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\GPL License.lnkC:\Users\Michał\Desktop\WiL\Sem. IV\Przodki\Przodki_sem_4_cz1\BUDOWNICTWO OGÓLNE II\BO pytania na egzamin — skrót.lnkC:\Users\Michał\Desktop\WiL\Sem. IV\Przodki\Przodki_sem_4_cz1\BUDOWNICTWO OGÓLNE II\pytania moje — skrót.lnkC:\Users\Michał\Desktop\WiL\Sem. IV\Przodki\Przodki_sem_4_cz1\BUDOWNICTWO OGÓLNE II\Wiązania-pospolite — skrót.lnkEmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.3. Pobierz AdwCleaner uruchom go i kliknij Skanuj, kiedy skanowanie zakończy się wydobądź z niego raport, znajduję się on w folderze C:\AdwCleaner.4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
szymmich10 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Wstawiam logi z FRST i raport z AdwCleaner. Addition.txt AdwCleanerS0.txt Fixlog.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 1. Zagrożenia wykryte przez AdwCleaner daj do kasacji (używając opcji Oczyść). 2. Napisz czy problem ustąpił i jaki jest aktualny stan systemu. Odnośnik do komentarza
szymmich10 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Tak, problem ustąpił i system działa płynnie. Bardzo dziękuję za pomoc. Chciałbym się jeszcze dopytać czegoś, ponieważ wczoraj zauważyłem też, że jak próbuję włączyć menedżera urządzeń lub zarządzanie komputerem, to wyświetla się komunikat: "Ta aplikacja została zablokowana w celu ochrony. Administrator uniemożliwił uruchomienie tej aplikacji (...) i podane ścieżki plików mmc.exe i devmgmt.msc. Nie wiem, czy ma to związek z niedawną aktualizacją Windowsa. Czy jest to normalne? Oczywiście mogę wejść do menedżera przez konsolę cmd.exe z uprawnieniami administratora, ale pamiętam, że zawsze mogłem normalnie otworzyć menedżera urządzeń. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Tak, problem ustąpił i system działa płynnie. Bardzo dziękuję za pomoc. I to mnie interesuję najbardziej. System wyczyszczony, więc kończymy. Zastosuj DelFix (kasacja używanych narzędzi) oraz zaktualizuj ważne programy - KLIK. Chciałbym się jeszcze dopytać czegoś, ponieważ wczoraj zauważyłem też, że jak próbuję włączyć menedżera urządzeń lub zarządzanie komputerem, to wyświetla się komunikat: "Ta aplikacja została zablokowana w celu ochrony. Administrator uniemożliwił uruchomienie tej aplikacji (...) i podane ścieżki plików mmc.exe i devmgmt.msc. Nie wiem, czy ma to związek z niedawną aktualizacją Windowsa. Czy jest to normalne? Oczywiście mogę wejść do menedżera przez konsolę cmd.exe z uprawnieniami administratora, ale pamiętam, że zawsze mogłem normalnie otworzyć menedżera urządzeń. To już jest robota dla działu Windows 10 - i tak też przenoszę Twój temat. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się