MarcinPL Opublikowano 16 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Witam! Kilka tygodni temu komputer miał infekcję (po otwarciu załącznika z maila podszywającego się pod DHL). Wgrało się bardzo dużo oprogramowania reklamowego i uciążliwie zmieniającego otwierane linki. Wykonany był skan FRST i wstawiony na forum Dobre programy. Tam otrzymałem rozwiązanie problemu (fixlist) i wydawało się, że problem został rozwiązany. Niestety - od tego czasu obserwuję coś co określić można jako tzw 'chwilowe zamulanie' lub 'chwilowe zawieszanie' w przeglądarkach Firefox i Chrome. Podczas przeglądania stron, szczególnie takich z dużą ilością różnych reklam (jak portale typu wp czy onet) oraz z multimediami (Youtube, ipla) co jakiś bliżej nieokreślony czas wszystko albo na chwilę się zatrzymuje, albo strona zaczyna jakby "klatkować" np. przy próbie przewinięcia. Najczęściej wszystko trwa chwilę 2-3 sekundy, ale zaczęły się zdarzać też sytuacje, kiedy wymagany jest reset całego komputera, żeby sytuacja wróciła do normy. Obawiam się, że sytuacja ta może mieć związek z niedawną infekcją, której jakaś część została w systemie. Chciałbym w związku z tym prosić o ocenę załączonych skanów i informację, czy coś w nich widać + ewentualną radę jak sobie z tym problemem poradzić. Będę wdzięczny za wsparcie, bo nie za bardzo uśmiecha mi się instalacja czystego systemu i przywracanie wszystkiego od początku. Pozdrawiam, M. Addition.txt FRST.txt gmer.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Nie widać oznak infekcji i z raportów nic kompletnie nie wynika. A jedyne co mi się kojarzy z problemami z przetwarzaniem stron z dużą ilością multimediów, to niedawna instalacja / aktualizacja sterowników nVidia. PS. Odinstaluj MyFreeCodec (to taki "PUP" Samsung Kies). I możesz wykonać skrypt kosmetyczny usuwający szczątki, nie będzie to mieć żadnego wpływu na poprawę działania przeglądarek. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: CreateRestorePoint: AppInit_DLLs: C:\Windows\system32\nvinitx.dll => Brak pliku R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X] HKU\S-1-5-21-1888970853-945745684-2655438926-1001\...\StartupApproved\Run: => "Web Companion" CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1888970853-945745684-2655438926-1001_Classes\CLSID\{E68D0A55-3C40-4712-B90D-DCFA93FF2534}\InprocServer32 -> C:\Users\MARCIN\AppData\Roaming\GG\ggdrive\ggdrive-menu.dll => Brak pliku Task: {0C573D1E-454F-4019-8710-ADE9502AEED9} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku Task: {128EEB2E-ECA1-446B-8D75-13B713A14D6F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku Task: {2BE8CE76-2F28-49DE-A308-87CC8480974D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku Task: {352E6CA0-7314-4DF4-89C4-682368D80D57} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Workplace Join\Automatic-Workplace-Join => %SystemRoot%\System32\AutoWorkplace.exe Task: {557D1B46-D6D4-4FCA-8863-827CD8B56A65} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku Task: {768B52FD-5305-42F6-8DC8-30ACDE694EA5} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku Task: {78D5F8CB-A8DB-4C10-B416-B753BFCDD8BE} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku Task: {7CA93530-0896-4442-BBCD-2DB12D15078A} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-1888970853-945745684-2655438926-1001 -> Brak pliku Task: {A2595BA1-A8AC-4536-9B6B-0783284D2353} - System32\Tasks\{03290363-16BC-4534-9B53-DDAAEB248AC7} => pcalua.exe -a C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil32_17_0_0_188_Plugin.exe -c -maintain plugin Task: {D72FD5BC-869E-461D-A20A-1BC72FD023C9} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku Task: {D7C7C7B8-11DE-42E7-8643-A38ED6894A4D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku Task: {E8F1B1CA-9188-470C-BF81-931AE1D09E32} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku Task: {FC1874B0-72EA-4E68-993D-41B6CC5ED854} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku Task: {FD0907D3-36AB-4ED9-91A8-9CE9158AAE02} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go. Nowe skany nie są potrzebne. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się