Skocz do zawartości

Bardzo spowolnione działanie komputera po powrocie z serwisu. Gmer pokazuje rootkit


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

 

 

Komputer niedawno wrócił z serwisu, gdzie był na wymianie wiatraka. Przynajmniej tylko to zostało tam zlecone.
Nie wiem, co było na nim robione wcześniej, ponieważ nie jestem jego właścicielem, lecz zostałem poproszony o zerknięcie, jako znajomy, który "się zna".
 
Komputer po powrocie z serwisu muli tak, że ciężko na nim pracować. Każda czynność, otwieranie czegokolwiek, programu/folderu/menu start zajmuje X razy tyle, co powinno.
 
Przed założeniem tematu komputer był skanowany kilkoma popularnymi narzędziami.
  • AVG stwierdził że jest czysto,
  • MBAM podobnie
  • 9lab skasował kilka pojedynczych plików.
  • AdwCleaner załączam log
 
Nie znalazło się w systemie nic, co zgłosiły by wszystkie, więc nie mam zielonego pojęcia, czy jest to kwestia infekcji czymś konkretnym.
Dotychczas nie konsultowałem tego przypadku jeszcze nigdzie w internecie.
 
 
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Addition.txt

AdwCleaner.txt

FRST.txt

gmer.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Dziękuję za odpowiedź.

Odnosząc się:

  • nie jestem właścicielem tego komputera. Trafił do mnie dopiero po tym, jak wrócił z serwisu. Decyzja o wysłaniu go do serwisu z wiatrakiem została podjęta przez jego właścicielkę,
  • Co do tego że się "znam" - ująłem to słowo w cudzysłów. Jestem programistą, na temat sprzętu pojęcie mam żadne, ale mimo to uchodzę za "osobę od komputerów" wśród osób niekomputerowych.
Wracając do samej treści porady, poszukałem trochę w Google na ponad trybów PIO i DMA i zdecydowana większość wyników pochodzi sprzed ładnych paru lat.

Jeden wątek mówi nawet wprost, że nie w tym powinien być problem przy dyskach SATA.

Czy rzeczywiście tak jest i należy przyczyny szukać gdzie indziej, czy może jednak nadal może to być kwestia tych trybów i jak wówczas sprawdzić, w jakim dysk pracuje trybie pod Windowsem 10? W "Device manager" nie znalazłem.

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...