Skocz do zawartości

Brak możliwości włączenia zapory 0x8007042c, powolne działanie PC


Rekomendowane odpowiedzi

Mam spory problem z działaniem PC'ta na Windows 10. Był zaktualizowany z Win 7 i od początku sprawiał problemy, znikające menu start, teraz również nie można włączyć zapory (a jeden z fixów tego problemu, polegający na reinstalacji apek windows, wymaga włączonej zapory):

"Zapora nie może zmienić niektórych ustawień
Kod błędu:  0x8007042c"

Zrobiłem logi z FRST'a i GMERA i, zgodnie z jedną z sugestii MS, skan narzędziem do usuwania złośliwego oprogramowania (brak znalezionych zagrożeń). Prosiłbym bardzo o pomoc.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zajmujemy się usunięciem aktywnej infekcji (bo taka tutaj grasuje) i od razu poborem danych z usług na temat stanu usługi Zapory systemu i przywracania systemu (wpis o weryfikacji winmgmt to sugeruje). Na razie mogę przypuszczać (na bazie niedoskonałych w tym przypadku raportów FRST), że uszkodzony (lub po prostu wyłączony) jest podstawowy aparat filtrowania BFE i zapora systemu Windows. 

 

1. Włącz przywracanie systemu (a przynajmniej spróbuj). 

 

2. Otwórz Notatnik w nim wklej: 
 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKLM\...\Run: [installerLauncher] => "C:\Users\Seba\AppData\Local\Temp\GZ_INSTALL_0\setuplauncher.exe" /run:"C:\Users\Seba\AppData\Local\Temp\GZ_INSTALL_0\Installer.exe" HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000\...\Policies\Explorer: [] 
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Brak pliku
Toolbar: HKLM - Brak nazwy - {CC1A175A-E45B-41ED-A30C-C9B1D7A0C02F} -  Brak pliku
Toolbar: HKLM-x32 - Brak nazwy - {25A3A431-30BB-47C8-AD6A-E1063801134F} -  Brak pliku
U0 aswVmm; Brak ImagePath
U3 idsvc; Brak ImagePath
S3 VBoxNetFlt; \SystemRoot\system32\DRIVERS\VBoxNetFlt.sys [X]
U3 wpcsvc; Brak ImagePath
C:\Users\Seba\Links\koko.lnk
Reg: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\BFE" /s
Reg: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\MpsSvc" /s
Reg: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\mpsdrv" /s Reg: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\winmgmt"/s
Hosts:
EmptyTemp:


Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 
Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.
 
3. Wykonaj raport dodatkowy informującym o stanie usług systemu Windows za pomocą narzędzia Farbar Service Scanner (FSS). Raport zaprezentuj na forum. 

4. Całościowo przeskanuj system za pomocą programu Malwarebytes AntiMalware. Jeśli coś wykryje to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport.  
 
5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.
Odnośnik do komentarza

The start type of bfe service is set to Disabled. The default start type is Auto.
MSCONFIG\Services: BFE => 2
bfe => Usługa "Zapora systemu Windows" nie jest uruchomiona.
MpsSvc => Usługa "Zapora systemu Windows" nie jest uruchomiona.

 

To sugeruje, że zapora jest tylko wyłączona. 

 

1. Wszystkie zagrożenia wykryte przez MBAM daj do kasacji.

 

2. Otwórz Notatnik w nim wklej:

 

CloseProcesses:

CreateRestorePoint:

GroupPolicy: Ograniczenia

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{1423F872-3F7F-4E57-B621-8B1A9D49B448}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.27.5\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{590C4387-5EBD-4D46-8A84-CD0BA2EF2856}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.30.3\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{59B55F04-DE14-4BB8-92FF-C4A22EF2E5F4}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.31.5\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{5C8C2A98-6133-4EBA-BBCC-34D9EA01FC2E}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.28.1\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{78550997-5DEF-4A8A-BAF9-D5774E87AC98}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.28.13\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{793EE463-1304-471C-ADF1-68C2FFB01247}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.5\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{CC182BE1-84CE-4A57-B85C-FD4BBDF78CB2}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.2\psuser_64.dll => Brak pliku

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2441937318-2594584175-3204281650-1000_Classes\CLSID\{D1EDC4F5-7F4D-4B12-906A-614ECF66DDAF}\InprocServer32 -> C:\Users\Seba\AppData\Local\Google\Update\1.3.28.15\psuser_64.dll => Brak pliku

EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Uruchom services.msc i w oknie usług odnajdź usługę Zapory systemu Windows, a następnie ustaw ją na uruchamianie automatyczne, sprawdź czy działa zapora.  

 

Jeśli nie, wykonaj również to: KLIK i to osobno włączysz MpsSvc również poprzez services.msc.

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Btw. 2gi czy 3ci raz skromnie wspomogłem szczytną inicjatywę  ;)

 

Bardzo dziękuję w imieniu całego zespołu Fixitpc.pl! 

 


 

Musiałem tak jak napisałeś na początku włączyć tą usługę z linku do helpa Avasta. Potem mogłem włączyć zaporę.

 

Podsumowuje: zapora działa, raporty wyglądają już w porządku. Pozostało m tylko zapytać czy wg Ciebie możemy kończyć?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...