mlik Opublikowano 24 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 Witam, Mam problem z powolnym startem systemu Windows 10 Enterprise na laptopie Dell Latitude E7440 z dyskiem SSD. Przestój na mniej więcej 30-40 sekund jest na niebieskim ekranie z napisem "Czekaj" - pojawia się między logiem Windows, a ekranem logowania. W środowisku czystego rozruchu problem także występuje. Wszystkie sterowniki zostały zaktualizowane. BIOS jest najnowszy. Proszę o pomoc. W załączniku raporty podstawowe. Raport zaawansowany: Analiza długiego startu systemu za pomocą Windows Performance Toolkit Link: http://www41.zippyshare.com/v/wbF6ehyD/file.html Pozdrawiam, mlik Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 26 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Wyłączenie, któreś z tych dwóch usług powinno pomóc, sprawdź dokładnie której. Network List Service Network Location Awareness Dorzuć jeszcze: Wlan AutoConfigWinHTTP Web Proxy Auto-Discovery ServiceDNS Client Network List Service Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Wyłączenie 2 usług: Network List Service i Network Location Awareness powoduje, że system ładuje się znacznie szybciej. Ekran z napisem "Czekaj" pojawia się na ok 10 sek. Nowa analiza po wyłączeniu powyższych 2 usług: http://www53.zippyshare.com/v/gEVKFAVZ/file.html Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Po wyłączeniu wszystkich 6 usług o których wspomniał Groszexx system ładuje się jeszcze szybciej. Ekran z napisem "Czekaj" pojawia się na 1 sek., po czym pojawia się ekran logowania. Załączam jeszcze jedną analizę po wyłączeniu 6 usług: http://www68.zippyshare.com/v/aGaLvoCg/file.html Odnośnik do komentarza
marcin878787 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Groszexxx wywnioskowałeś to na podstawie logu .etl? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 26 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 No, a czego? Oczywiście zawsze jest trochę zgadywania, niemniej tropy są w logu. Odpalane są biblioteki czy pliki związane z ww. usługami. Nie wszystkimi, ale wiekszoscia. W wolnym czasie pokaże, na razie analizuję jeszcze raz temat Griszy. Odnośnik do komentarza
marcin878787 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Groszexxx w takim razie napisz które konkretnie biblioteki, pliki są powiązane z wymienionymi usługami. Może napisz na pw żeby nie zaśmiecać tematu. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 27 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Na podstawie tego zrzutu pisalem. http://www62.zippyshare.com/v/Dk5mfNux/file.html NetSetupShim.dll winhttp.dll nlasvc.dll dhcpcsvc.dll Ogólnie to przejrzyj stos usługi np. svchost.exe (412) W pozostałych usługach też są ślady bibliotek związanych z ww. usługami. Zobacz jakie procesy są aktywne i co lezy na stosie w tej fazie startu - np. na wykresie CPU Usage (Sampled) Utilization by Process i tam zakładka Stack Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Na laptopie będzie przeinstalowywany system. Dam znać czy coś to dało. Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Problem rozwiązany. Pomogła reinstalacja systemu. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 2 Stycznia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Witam, Problem niestety powrócił mimo postawienia na nowo systemu. Znalazłem jednak jego źródło w podglądzie zdarzeń. Jest to Kernel-Power, identyfikator 41, kategoria zdarzenia 63. "System został uruchomiony ponownie bez uprzedniego czystego zamknięcia. Możliwe przyczyny błędu: system przestał odpowiadać lub uległ awarii albo nastąpiła nieoczekiwana utrata zasilania." Błąd w systemie oraz ekran "Czekaj" pojawia się tylko w tedy kiedy uruchomię ponownie system. Po jego wystąpieniu muszę 2 razy zamknąć system (poprzez Start-zamknij), wtedy wszystko wraca do normy. Próbowałem szukać rozwiązania na stronie MS i znalazłem jedynie to: https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/2028504 Żadne z opisanych rozwiązań nie pasuje do mojego problemu: BugcheckCode 0 (szczegóły błędu) Odnośnik do komentarza
mlik Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Problem zidentyfikowany i na swój sposób rozwiązany. - krytyczny błąd Kernel-Power 41 i błąd Kernel-Boot 29 powodowane były przez włączoną opcje "Szybki start" w opcjach zasilania - wyłączenie opcji rozwiązało problem z błędami. - co do długiego startu i pojawiającym się ekranem "Czekaj" Przywróciłem system do stanu prosto po instalacji Windowsa, problem znikł. Instalując jakiekolwiek oprogramowanie, sprawdzałem czy ma wpływ na start systemu - okazało się że po instalacji SQL Server 2008 R2 Express problem powrócił. Usunięcie SQL Servera zgodnie z instrukcją z support.microsoft (usunięcie lokalnych grup zabezpieczeń, zatrzymanie usług, odinstalowanie) niestety nie pomogło rozwiązać problemu. Zlokalizowałem błąd w dzienniku systemu Windows w sekcji Aplikacja: Zdarzenie 6006 - Winlogon Subskrybent powiadomień usługi winlogon <GPClient> potrzebował 61 s, aby obsłużyć zdarzenie powiadamiania (CreateSession). Zastosowałem się do porad na forum TechNet - nie chcę podawać tutaj konkretnego artykułu lub konkretnego rozwiązania - problem ustąpił. System ładuje się normalnie. Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się