Gość Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Witam, Nie wiem czy dobry dział wybrałem. Mam problem ze stabilnością systemu. Raz na jakiś czas windows po prostu się zawiesza. Pomaga jedynie rest. Normalnie bym to przebolał ponieważ problem występuję raz na 1 miesiąc. Zaniepokoiły mnie tylko logi z dziennika zdarzeń. Mam pełno błędów, błędów krytycznych i ostrzeżeń. Zaniepokoił mnie także wpis "Upłynął limit czasu rozpoznawania nazwy rss.feedsportal.com po tym, jak żaden ze skonfigurowanych serwerów DNS nie odpowiedział.". Dodatkowo różne usługi mi się wyłączają. Nie wpływa to na pracę systemu (z wyjątkiem krytycznego błędu- zwiecha i reset). Pytanie: Czy to problem natury hardware czy software? Wrzucam logi wymaganych programów + dziennika zdarzeń. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam 18.12.2016.txt gmer.txt Addition_18-12-2016 09.45.48.txt FRST_18-12-2016 09.45.48.txt Shortcut_18-12-2016 09.45.48.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 W raportach widoczne ślady mogące wskazywać, że w przeszłości była tu poważna infekcji Rootkit omijająca weryfikacje integralności poprzez dodane niestandardowego wpisu w BCD, tym samym włączając tryb tzw. "testu". Infekcją ładuję również ukryty, niepodpisany sterownik, którego tutaj na szczęście brak, więc pozostaję tylko usunąć modyfikacje BCD, szczątki po programach (głownie po przeglądarce FireFox) oraz puste wpisy / usługi oraz skróty LNK. Moja pomoc ogranicza się tylko do ogarnięcia systemu od strony infekcji, więc jeśli po moich zaleceniach sytuacja ze stabilnościa systemu nie ulegnie zmianą to temat ląduje w dziale Windows 7. 1. Otwórz Notatnik w nim wklej:CloseProcesses:CreateRestorePoint:GroupPolicy: Ograniczenia GroupPolicyScripts: Ograniczenia GroupPolicyScripts\User: Ograniczenia HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia HKU\S-1-5-21-2629472346-4294126388-1045716372-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://istart.webssearches.com/?type=hp&ts=1421067010&from=kmp&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380FCGTXXXXW380FCGT","hxxp://www.google.com/","hxxp://www.istartsurf.com/?type=hp&ts=1425413868&from=smt&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://www.istartsurf.com/?type=hppp&ts=1425413893&from=smt&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://do-search.com/?type=hp&ts=1425665864&from=cor&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://do-search.com/?type=hp&ts=1430071217&from=cor&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380FCGTXXXXW380FCGT","?type=hppppp","hxxp://www.gazeta.pl/0,0.html?p=190","hxxp://www.trotux.com/?z=64d444ec432f98827ebe090g4zcqdmez3b3q5b5b9q&from=ftp&uid=INTELXSSDSC2BW120A4_CVDA503503ER1207GN&type=hp"S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]testsigning: ==> Ustawiony "Tryb testu". Sprawdź obecność niepodpisanego sterownika C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Stellarium\config.ini.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Stellarium\Last run log.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Native Instruments\Service Center\Native Instruments Homepage.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ActivePerl 5.24.0 Build 2400 (64-bit)\Documentation.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ActivePerl 5.24.0 Build 2400 (64-bit)\Perl Critic.lnkC:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ActivePerl 5.24.0 Build 2400 (64-bit)\Perl Package Manager.lnkDeleteKey: HKCU\Software\Mozilla\FirefoxDeleteKey: HKCU\Software\MozillaPluginsDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Mozilla\FirefoxDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPluginsDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla\FirefoxDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPluginsC:\Users\janou\AppData\Local\Mozilla\FirefoxC:\Users\janou\AppData\Roaming\Mozilla\FirefoxC:\Users\janou\AppData\Roaming\ProfilesEmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Wyczyść Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj wszystkie nieznane i niepotrzebne Ci rozszerzenia Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google. Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Cześć. Dzięki za odpowiedź. Wysyłam logi Addition_18-12-2016 12.00.48.txt Fixlog_18-12-2016 11.46.33.txt FRST_18-12-2016 12.00.48.txt Shortcut_18-12-2016 12.00.48.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Wygląda to już OK. Niestety, wciąż w przeglądarce Google Chrome widzę poniższą modyfikację adware (próbowałem ją usunąć poprzez FRST, ale bez skutku). CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://istart.webssearches.com/?type=hp&ts=1421067010&from=kmp&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380FCGTXXXXW380FCGT","hxxp://www.google.com/","hxxp://www.istartsurf.com/?type=hp&ts=1425413868&from=smt&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://www.istartsurf.com/?type=hppp&ts=1425413893&from=smt&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://do-search.com/?type=hp&ts=1425665864&from=cor&uid=TOSHIBAXTHNSNJ128GCSU_Y47S10CVTB3W10CVTB3W","hxxp://do-search.com/?type=hp&ts=1430071217&from=cor&uid=ST1000LM014-1EJ164_W380FCGTXXXXW380FCGT","?type=hppppp","hxxp://www.gazeta.pl/0,0.html?p=190","hxxp://www.trotux.com/?z=64d444ec432f98827ebe090g4zcqdmez3b3q5b5b9q&from=ftp&uid=INTELXSSDSC2BW120A4_CVDA503503ER1207GN&type=hp" Kompleksowo przeinstaluj przeglądarkę Google Chrome (jeśli jest Ci to bardzo nie na rękę to napisz będziemy to leczyć inaczej). Upewnij się, że nie masz włączonej synchronizacji, która załaduje złe ustawienia z serwera po reinstalacji przeglądarki: KLIK. Jeśli potrzebne, wyeksportuj zakładki: CTRL+SHIFT+O > Organizuj > Eksportuj zakładki do pliku HTML. Odinstaluj Google Chrome. Przy deinstalacji zaznacz Usuń także dane przeglądarki. Zainstaluj najnowszą stabilną wersję Google Chrome: KLIK. Zrób log FRST (bez Addition i Shortcut). Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Dzięki, podziałam jutro. W tym tygodniu mam napięty grafik w robocie, praktycznie nie mam stałego dostępu do komputera. Edit: Załączam skan. FRST_22-12-2016 15.23.14.txt Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się