Skocz do zawartości

Pojawiające się reklamy, wolny laptop, usunięte wirusy


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie jest źle, ale faktycznie widać w raportach adware / PUP, które stoją za wyświetlaniem niepożądanych reklam.

 

1. Przez panel sterowania odinstaluj:

  • Akamai NetSession Interface (zbędnik)
  • McAfee Security Scan Plus (instalowany jako sponsor instalacyjny)
  • yoursearching uninstall (Adware / PUP)
2. Otwórz Notatnik w nim wklej:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
Task: {00363794-77AC-453C-9A9F-B63D6148C70A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku 
Task: {2842B1BF-D00A-46D8-AE97-93D401989447} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku 
Task: {35749FEB-83D6-4065-ADDA-A9E25D76633B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku 
Task: {37AC8612-EEAD-429E-8266-AE41B94AC171} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku 
Task: {6662973C-75F3-4153-8C11-90E2882BBD77} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku 
Task: {6F59D8D9-4E8D-4069-BFA2-103938BB1A22} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku 
Task: {7CDF0304-DA99-441F-A78B-146C3F9CC62C} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku 
Task: {82CDAFF3-FD20-49C7-94E0-6664F8A7AD87} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku 
Task: {945EEE4F-5EEB-4751-80EA-36A85C075ACA} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku 
Task: {95B4CA07-C7F6-41CA-BC59-88DADA57885E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku 
Task: {B107001F-91FF-451A-836F-EFC4FF30EAF2} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-2898350105-1872382386-508321475-1001 -> Brak pliku 
Task: {C7B3E308-A027-44B9-BF2E-1727C205329F} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku 
Task: {CC47B6FF-BE14-4D65-8CAC-7AA9917A4916} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku 
Task: {E47B3820-98D3-4A6E-8F39-3363EA28FD6F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku 
ShortcutWithArgument: C:\Users\Laptop\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Mozilla Firefox.lnk -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe (Mozilla Corporation) -> hxxp://www.yoursearching.com/?type=sc&ts=1448724983&z=7e585c4fe919815e2f5e3acg3z5z1b8m1oezdt1b7e&from=cor&uid=HGSTXHTS541010A7E630_S0A000SSGA3EAKGA3EAKX
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mozilla Firefox.lnk -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe (Mozilla Corporation) -> hxxp://www.yoursearching.com/?type=sc&ts=1448724983&z=7e585c4fe919815e2f5e3acg3z5z1b8m1oezdt1b7e&from=cor&uid=HGSTXHTS541010A7E630_S0A000SSGA3EAKGA3EAKX
ShortcutWithArgument: C:\Users\Public\Desktop\Mozilla Firefox.lnk -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe (Mozilla Corporation) -> hxxp://www.yoursearching.com/?type=sc&ts=1448724983&z=7e585c4fe919815e2f5e3acg3z5z1b8m1oezdt1b7e&from=cor&uid=HGSTXHTS541010A7E630_S0A000SSGA3EAKGA3EAKX
R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X]
S3 dbx; system32\DRIVERS\dbx.sys [X]
S1 dnucmarp; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\dnucmarp.sys [X]
C:\ProgramData\{262E20B8-6E20-4CEF-B1FD-D022AB1085F5}.dat
C:\Users\Laptop\Desktop\Jarek Psota\Dokumenty\moje\Sample Pictures.lnk
C:\Users\Laptop\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\AsusSmartGestureDetector.lnk
EmptyTemp: 

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Wyczyść FireFox:

  • Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Menu Historia > Wyczyść historię przeglądania.
3. Pobierz AdwCleaner uruchom go i kliknij szukaj, kiedy skanowanie zakończy się wydobądź z niego raport, znajduję się on w folderze C:\AdwCleaner. Raport zaprezentuj na forum. 

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Idziemy dalej:

 

1. AdwCleaner przeprowadź jeszcze raz skanowanie, ale po nim kliknij w Oczyść. Dostarcz raport z tego działania. 

 

2. Otwórz Notatnik w nim wklej:

 

C:\Users\Laptop\Desktop\Stare dane programu Firefox
FirewallRules: [TCP Query User{5E8AA9DF-73EC-450B-AD4A-23B2F5877A2D}C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe
FirewallRules: [uDP Query User{5FF1773D-D4EA-4168-92D5-C91EBAD6C3BB}C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe
FirewallRules: [TCP Query User{EB4BB8F0-2891-4738-94DE-CACEBB17DC65}C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe
FirewallRules: [uDP Query User{B3BDCA42-29B1-45A9-88A8-CD0194AC1EE0}C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => C:\users\laptop\appdata\local\akamai\netsession_win.exe
Reboot:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 
Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt (raport wynikowy).

 

3. Podsumuj obecną sytuację, nie musisz dostarczać żadnych innych raportów (prócz AdwCleanera).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...