green1988 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam.Dziś po włączeniu kompa i internetu oraz po uruchomieniu przeglądarki Mozilla Firefox otworzyła się automatycznie jakaś strona CyberTarczyOrange z powiadomieniem ze na moim komputerze znajduje sie trojan.ruskill. i internet zostaje zablokowany.Prosze o pomoc.Kroki, które wykonałem po opisanej wyżej sytuacji to:-odinstalowanie deamon tools,-przeskanowanie dyskow antywirusem Eset Nod32,-pełne skanowanie programem malware bytes Anti-Malware (zarażonych plików 4)- skanowanie ADWCleaner (wykrytych zagrożeń 20)Na razie zarażonych polików nie usuwałem.Mój system operacyjny to win XP SP3, dostawcą internetu jest firma orange, a router wi-fi to SagemCom F@st 2704.Z góry dziękuje za pomoc.Logi FRST i GMER: http://wklej.org/id/2976799/ http://wklej.org/id/2976801/ http://wklej.org/id/2976802/ http://wklej.org/id/2976804/ Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Raporty zostały wykonane bardzo starą wersją narzędzia Farbar Recovery Scan Tool (wersja sprzed 631 dni!). Pobierz najnowszą wersję (KLIK) i wykonaj nią raporty. -pełne skanowanie programem malware bytes Anti-Malware (zarażonych plików 4) - skanowanie ADWCleaner (wykrytych zagrożeń 20) Dostarcz raporty z tych działań. Odnośnik do komentarza
green1988 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Proszę nowy FRST i reszta logów. - antymalware http://wklej.org/id/2979729/ - ADWcleaner http://wklej.org/id/2979726/ - FRST http://wklej.org/id/2979731/ - FRST shortcut http://wklej.org/id/2979735/ - FRST addition http://wklej.org/id/2979733/ Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Radzę dobrze, żeby zacząć myśleć nad przeprowadzką z XP (on już nie ma wsparcia Microsoft) na co najmniej Windows 7. Powódem jest oczywiście dużo zagrożenia infekcja (dużo nie łapanych luk itd)Tak jak w przypadku wszystkich innych tematów z Cybertarczą, brak jakichkolwiek oznak infekcji punktowanej przez tarczę. W zasadzie to nie pamiętam żadnego przypadku, by komunikat tarczy zgadzał się z tym co mówią raporty. Skan ten jest też bardzo limitowany, ocena na podstawie IP, nie jest skanowany system delikwenta. W skrypcie kosmetyka: kasacja pustych wpisów rejestru, CLSID oraz modyfikacji polityk grup. Ogólnie: brak jawnej infekcji, wyniki Malwarebytes wymagają dodatkowej weryfikacji poprzez usługę VirusTotal, a drobniutkie, nieszkodliwe pliki wykryte przez AdwCleaner'a skasuj tzn. uruchom ponownie skanowanie, a potem czyszczenie - dostarcz raport z tego działania. 1. Przez panel sterowania odinstaluj: Brave Dwarves 2 GOLD v1.15 (podaję jako działanie ewentualne, w FRST mam flagowanie żeby zwrócić na to uwagę, ale z tego co się orientuje to jakaś gra. Prawda?) 2. Otwórz Notatnik w nim wklej: CloseProcesses:CreateRestorePoint:GroupPolicy: Ograniczenia ? SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =SearchScopes: HKU\S-1-5-19 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =SearchScopes: HKU\S-1-5-20 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93}CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{E7A37920-253C-4FF1-B169-298A7CE6CAA9}\localserver32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\Dropbox.exe => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{ECD97DE5-3C8F-4ACB-AEEE-CCAB78F7711C}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314ED9-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDA-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDB-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDC-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDD-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDE-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EDF-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EE0-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EE1-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FB314EE2-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuCustomCLSID: HKU\S-1-5-21-484763869-1450960922-725345543-1003_Classes\CLSID\{FBC9D74C-AF55-4309-9FB2-C426E071637F}\InprocServer32 -> C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Dropbox\bin\DropboxExt.3.0.dll => Brak plikuAlternateDataStreams: C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\TEMP:1940DBE8 [370]EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.2. Nie musisz dostarczać nowych logów, ani raportu wynikowego. 3. Sprawdź poniższe pliki w usłudze VirusTotal.com (Uploudujesz plik > Klik w Przeskanuj > Po zakończonej analizie kopiujesz link z pasku adresów URL i dostarczasz go mi w następnym poście. Procedurę powtarzasz w przypadku każdego pliku (razem mają być cztery linki).C:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Thinstall\Microsoft Office Enterprise 2007\10000001b00002i\msiexec.exeC:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Thinstall\Microsoft Office Enterprise 2007\1000000b00002i\verclsid.exeC:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Thinstall\Microsoft Office Enterprise 2007\300000003f00002i\CLVIEW.EXEC:\Documents and Settings\x\Dane aplikacji\Thinstall\Microsoft Office Enterprise 2007\300000008c00002i\offlb.exeE:\System Volume Information\_restore{41CD2F82-42C1-45B0-805E-D00B54D60369}\RP214\A0096337.exe Odnośnik do komentarza
green1988 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 linki: 1. https://virustotal.com/pl/file/1a8e145a6d33bbda2e55e9a0742596c1a48639cea374638f86647aa6ad11221e/analysis/ 2. https://virustotal.com/pl/file/7cd7fc4894e0555ef7c7e81be61bf7aee9fc0febbae8d7a6211ab70f425d1a47/analysis/ 3. https://virustotal.com/pl/file/7f0cc59fd1d8382cbc30cfce85c8f7d21f77689753d7d9cb510cbce1a9d34f65/analysis/ 4. https://virustotal.com/pl/file/9d5eef17ce6473d39d9675dcd1f9009cf3799152639ebc3a74a1bdd2bbc3288d/analysis/ 5. ostatniego pliku nie moge odszukać ani nawet folderu E:\System Volume Information Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 5. ostatniego pliku nie moge odszukać ani nawet folderu E:\System Volume Information On jest na dysku E:\ ale możemy to pominąć bo to folder przywracania, który i tak będziemy czyścić. Pozostałe pliki skasuj ręcznie. a drobniutkie, nieszkodliwe pliki wykryte przez AdwCleaner'a skasuj tzn. uruchom ponownie skanowanie, a potem czyszczenie - dostarcz raport z tego działania. Gdzie ten raport? Napisz jak oceniasz obecną sytuacje. Odnośnik do komentarza
green1988 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 przepraszam za przeoczenie raportu, oto on: http://wklej.org/id/2981972/ Pozostałe pliki skasowane ręcznie. ADWcleaner po ponowynym skanowaniu nie pokazuje już żadnych zarażonycjh plików. Pozostaje problem ze sprawdzaniem systemu plików na dysku F podczas uruchamiania komputera każdorazowo pojawia się takie okno niebieskie przed uruchomieniem windows "Twój system plików to NTFS, jeden z dysków wymaga sprawdzenia spójności danych. CHKDSC sprawdza pliki...." Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zrób nowy log FRST (bez Addition i Shortcut). Odnośnik do komentarza
green1988 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Zrób nowy log FRST (bez Addition i Shortcut). http://wklej.org/id/2983301/ Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Jest już w porządku. Z mojej strony będziemy już kończyć. Usuń narzędzia diagnostyczno / dezynfekcyjne oraz skasuj punkty przywracania systemu - KLIK / KLIK. Zaktualizuj również ważne programy: KLIK. Pozostaje problem ze sprawdzaniem systemu plików na dysku F podczas uruchamiania komputera każdorazowo pojawia się takie okno niebieskie przed uruchomieniem windows "Twój system plików to NTFS, jeden z dysków wymaga sprawdzenia spójności danych. CHKDSC sprawdza pliki...." Poczekaj najlepiej na odzew Groszexxx. Odnośnik do komentarza
green1988 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Dzięki bardzo Miszel03. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi