Skocz do zawartości

Trojan Ruskill Cybertarcza Orange prośba o weryfikację


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu pojawiają mi się ostrzeżenia od Cybertarczy Orange, że w mojej sieci domowej znajduje się Trojan Ruskill. Jako, że mój komputer jest jedynym z Windowsem w sieci domowej (pozostałe chodzą na Ubuntu) podejrzenie padło na mnie :) Komputer był już skanowany przez Eset Online Scanner, Malware antibytes, Bitdefender Rescue CD oraz przez ClamAV z poziomu Linuksa. Żaden z tych programów nie wykrył zagrożenia. Przed założeniem tematu poczytałem forum i dzięki temu domyślam się, że może mieć to związek z działaniem samej tarczy na podstawie adresów IP, ale ponieważ pozostali domownicy wykonują pracę na swoich komputerach i wizja zaszyfrowania któregoś z komputerów jest niezwykle nieprzyjemna postanowiłem skorzystać z Waszej pomocy. Na komputerze na stałe są zainstalowane Comodo Firewall i Avira. Niestety strona cybertarczy pokazuje zagrożenie nawet w tym momencie, więc może coś jest na rzeczy? Dodatkowo mam pytanie czy należałoby podjąć jakieś działania na komputerach z Linuksem? Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Addition.txt

FRST.txt

GMER.txt

Shortcut.txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Gdyby naprawdę była ta infekcja, to od razu byś to zauważył, bo wszystkie Twoje pliki byłyby zaszyfrowane.

 

 

mój komputer jest jedynym z Windowsem w sieci domowej (pozostałe chodzą na Ubuntu) podejrzenie padło na mnie

a czy na Ubuntu nie da się otworzyć linka/załącznika w e-mailu?

Wg mnie, ten kij ma dwa końce.

 

Kosmetyka:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  Brak pliku
S3 WsDrvInst; "C:\Program Files (x86)\Wondershare\MobileTrans\DriverInstall.exe" [X]
S3 wfpcapture; \SystemRoot\System32\drivers\wfpcapture.sys [X]
Task: {C3339980-6F11-447C-92FD-D870EB3ADD2B} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {CB7EAC86-1E30-477C-AD40-825BE709DF7D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {9B19C450-4060-415A-B5DA-2753B7959DB2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {A07648B4-B907-4B0C-B252-2DEE0C43D473} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {83B6790C-6BBF-4FF9-B7A8-9FF3ED7E0C50} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {8B98C32A-51A7-433B-BB2B-A5CB23EFA704} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {90540618-77CD-45F1-9916-9F47F12263EE} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6C6C0C2B-A4C7-430E-8D2C-395C7594DF67} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {2E1708EE-3D02-4FF8-AFB9-645110CD3BD1} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {26B87873-8161-4ABE-8189-C1AA3C33FE85} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {19E2096B-2BB7-4104-879D-10853C0EF1D1} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\The Elder Scrolls V Skyrim\SkyrimLauncher.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\XCOM 2\XCOM2.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\LOOT\Readme.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\by.xatab\Assassins Creed IV Black Flag.lnk
 C:\Users\krzylew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\SKSE.lnk
C:\Users\krzylew\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mod Organizer\Mod Organizer.lnk
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exe
Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW).

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...