Skocz do zawartości

Rozłączający się internet


deepack321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dość długiego czasu borykam się z dziwnym problemem, otóż brat u mnie w domu kupił sobie telewizor, który łączy się przez internet i od tego czasu zrywa mi sygnał za każdym razem kiedy brat włączy telewizor.

W sumie internet zrywa mi ogólnie bardzo często, co doprowadza mnie do szału.

Dodam, że u mnie sprzęt sieciowy wygląda w ten sposób:

 

Mieszkam w domku jednorodzinnym i główny router mieści się w pokoju na dole, jeden komputer jest podłączony po kablu do tego routera, na górze (bezpośrednio nad pokojem z routerem) znajduje się acces point, który przechwytuje sygnał z routera z dołu i rozsyła go dalej i mój komputer do tego acces pointa jest podłączony kablem ethernet. 

 

W komputerze na dole często pojawia się informacja, że jest konflikt adresów ip.

 

Dodam, że jak przeniosę mój komputer (z góry) na dół i podłączę po kablu do routera (ulokowanego na dole) problem w zasadzie znika.

Jeżeli ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem to chętnie wysłucham porad. Natomiast proszę o dość prosty język, ponieważ jestem w tej kwestii zielony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

DHCP było na enabled, zmieniłem na disabled i zrestartowałem router.

 

Router: TP-LINK Wireless N Router, Model no. TL-WR940N

 

Acces point: TP-LINK 150Mbps Wireless N Acces Point, Model no. TL-WA701ND

 

@Edit

 

Zmieniłem ta opcje na disabled i niestety internet się rozłączył i nie mogę się połączyć (resetowanie routera i Access Pointa nic nie daje). Nie wiem czy to przez to, czy zbieg okoliczności.

Piszę z telefonu.

Strona routera również po tym zabiegu nie chce się włączyć.

 

@Edit 2

 

Dodam, że tą zmianę DHCP z enabled na disabled zrobiłem na stronie 192.168.1.1, ale to jest chyba strona routera, a teraz w instrukcji dołączonej do Acces pointa znalazłem, że strona logowania jest inna, niestety teraz żadna nie działa.

Odnośnik do komentarza

Podłącz się kablem bezpośrednio do routera, wpisz 192.168.1.1 Powinieneś się do niego dostać. Włącz tam DHCP tak jak było. 

 

TP-LINK TL-WA701ND ma o ile dobrze pamiętam domyślnie adres 192.168.0.254 oraz dane logowania login: admin hasło: admin. Prawdopodobnie jednak było on już konfigurowany, skoro działał, więc adres będzie inny, w podsieci 192.168.1.x. W sumie możesz go swobodnie zresetować do ustawień fabrycznych :)

 

Wyświetli się Quick Setup. Klikasz Next.

Wybór trybu w jakim ma działać AP. Wybierz Repeater (Range Extender) i next.

W wierszu Repeater Mode wybierz universal i kliknij Survey, wyświetli się lista urządzeń wifi w zasięgu, wybierz router, który masz na dole i kliknij connect. Cofnie cię do poprzedniego menu. W Wireless Security Mode wybierz takie samo, jak zabezpieczenie routera na dole i wpisz to samo hasło. Kliknij Next.

W następnym menu ustaw DHCP Server jako Disable, zmień IP Adress na 192.168.1.254 i kliknij next. 

Przejrzyj czy wszystko się zgadza i kliknij Reboot. 

Odnośnik do komentarza

ach, tak. Zapomniałem, że utraciłeś adres. Musisz wejść w opcje swojej karty sieciowej (wifi) w zakładkę sieć, kliknąć protokół internetowy w wersji 4 (tcp/ipv4), kliknąć właściwości i w okienku zmienić z uzyskaj adres IP automatycznie na użyj następującego. Wpisz tam 192.168.1.200, maska 255.255.255.0 i ok. Po tym powinieneś już móc się zalogować do routera. 

Odnośnik do komentarza

Można też tak, ale czy nie będzie mu wtedy zrywać na chwilę połączenia, podczas przełączania się z routera na dole na router na górze, gdy będzie musiał zmienić IP? Niby nikt z laptopem po domu nie chodzi, ale może się tak dziać :) Wyprowadź mnie Groszku proszę z błędu jeśli się mylę, przyznam szczerze, że nie testowałem takiego ustawienia o jakim mówisz.

Odnośnik do komentarza

Raciawelli, ale o czym Ty piszesz? Przecież on za pomoca tego przeskanuje tylko przedział w sieci access pointa, co z przedzialem routera?

 

W ogóle ten temat jest prowadzony źle. 

 

Nic dziwnego, że jest konflikt adresów jeśli router przydziela np. zakres 192.168.1.x, i taki sam przedział przydziela acess point. Trzeba ten przedział zmienić na którym urządzeniu. 

Zakres przydziału DHCP jest tutaj na screenie : 

http://screenshots.portforward.com/routers/TP-Link/TL-WR940N/DHCP_DHCP_Settings.htm

Czyli DHCP > Settings > Start ip adress end ip adress. 

Ustaw np. start 192.168.2.1 i  end 192.168.2.49

Odnośnik do komentarza

Groszek, o jakim przedziale adresów przydzielanych przez AP mówisz, skoro jest on ustawiony tylko jako wzmacniacz sygnału routera i nie robi w zasadzie nic poza tym? 

 

Deepack Ok, czyli problem nie leżał w AP, a raczej w telewizorze, od którego zaczął się problem. Istnieje możliwość że ma on na stałe przydzielony IP, a w routerze jego dzierżawa gaśnie (po wyłączeniu TV), jest przydzielana komputerowi, a następnie po włączeniu TV router nie przydziela mu nowego adresu tylko ten ustawiony na stałe i powstaje konflikt. I tu masz 2 opcje: zmienić adres ip telewizora na przydzielany automatycznie (instrukcja w dłoń!) albo sprawdzić jaki dokładnie to adres i w ustawieniach DHCP routera zmienić zakres przydzielanych adresów tak, by się z nim nie pokrywał :)

Odnośnik do komentarza

To wygląda dość dziwnie. Taki sam adres, jaki ma access point? Jeśli istotnie tak to wygląda, to już zostawiam twojej decyzji, czy zmieniać adres IP na TV czy na AP. W każdym razie trzeba zmienić adres jednego z urządzeń. Skoro mówisz, że na routerze masz ustawione DHCP tak jak na zdjęciu, czyli od 192.168.1.100 do 192.168.1.190, to myślę, że adres 192.168.1.253 będzie optymalny. 

Odnośnik do komentarza

Dobra, w takim razie wielkie dzięki za pomoc, jeżeli to nie byłby problem to prosiłbym o niezamykanie tematu na wypadek pojawienia się niespodziewanych problemów.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki!

 

Edit:

 

 

 

Edit: ach zapomniał bym. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, możesz ustawić w ustawieniach swojej karty sieciowej adres IP ponownie na wybierany automatycznie. 

 

Hehe, doszedłem do tego, komputer nie chciał połączyć się z internetem, więc włączyłem wyszukiwanie problemów i tam już było napisane, więc od razu wpadło mi to do głowy i wszystko działa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...