deepack321 Opublikowano 25 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Witam Od dość długiego czasu borykam się z dziwnym problemem, otóż brat u mnie w domu kupił sobie telewizor, który łączy się przez internet i od tego czasu zrywa mi sygnał za każdym razem kiedy brat włączy telewizor. W sumie internet zrywa mi ogólnie bardzo często, co doprowadza mnie do szału. Dodam, że u mnie sprzęt sieciowy wygląda w ten sposób: Mieszkam w domku jednorodzinnym i główny router mieści się w pokoju na dole, jeden komputer jest podłączony po kablu do tego routera, na górze (bezpośrednio nad pokojem z routerem) znajduje się acces point, który przechwytuje sygnał z routera z dołu i rozsyła go dalej i mój komputer do tego acces pointa jest podłączony kablem ethernet. W komputerze na dole często pojawia się informacja, że jest konflikt adresów ip. Dodam, że jak przeniosę mój komputer (z góry) na dół i podłączę po kablu do routera (ulokowanego na dole) problem w zasadzie znika. Jeżeli ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem to chętnie wysłucham porad. Natomiast proszę o dość prosty język, ponieważ jestem w tej kwestii zielony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 25 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 zaloguj się do acces pointa i sprawdź czy serwer DHCP jest włączony. Jeśli tak, wyłącz go (ustaw na disable jeśli masz angielskie menu) Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 25 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 W jaki sposób zalogować się do acces pointa ? Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 25 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Wpisz w cmd (wiersz polecenia) uruchomionym jako administrator - ipconfig/all następnie wyszukaj aktywne połączenie i w przeglądarce w polu adresu wpisz bramę. Co to w ogóle za access point i router? Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 DHCP było na enabled, zmieniłem na disabled i zrestartowałem router. Router: TP-LINK Wireless N Router, Model no. TL-WR940N Acces point: TP-LINK 150Mbps Wireless N Acces Point, Model no. TL-WA701ND @Edit Zmieniłem ta opcje na disabled i niestety internet się rozłączył i nie mogę się połączyć (resetowanie routera i Access Pointa nic nie daje). Nie wiem czy to przez to, czy zbieg okoliczności. Piszę z telefonu. Strona routera również po tym zabiegu nie chce się włączyć. @Edit 2 Dodam, że tą zmianę DHCP z enabled na disabled zrobiłem na stronie 192.168.1.1, ale to jest chyba strona routera, a teraz w instrukcji dołączonej do Acces pointa znalazłem, że strona logowania jest inna, niestety teraz żadna nie działa. Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Podłącz się kablem bezpośrednio do routera, wpisz 192.168.1.1 Powinieneś się do niego dostać. Włącz tam DHCP tak jak było. TP-LINK TL-WA701ND ma o ile dobrze pamiętam domyślnie adres 192.168.0.254 oraz dane logowania login: admin hasło: admin. Prawdopodobnie jednak było on już konfigurowany, skoro działał, więc adres będzie inny, w podsieci 192.168.1.x. W sumie możesz go swobodnie zresetować do ustawień fabrycznych Wyświetli się Quick Setup. Klikasz Next. Wybór trybu w jakim ma działać AP. Wybierz Repeater (Range Extender) i next. W wierszu Repeater Mode wybierz universal i kliknij Survey, wyświetli się lista urządzeń wifi w zasięgu, wybierz router, który masz na dole i kliknij connect. Cofnie cię do poprzedniego menu. W Wireless Security Mode wybierz takie samo, jak zabezpieczenie routera na dole i wpisz to samo hasło. Kliknij Next. W następnym menu ustaw DHCP Server jako Disable, zmień IP Adress na 192.168.1.254 i kliknij next. Przejrzyj czy wszystko się zgadza i kliknij Reboot. Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Podłączyłem się kablem do routera, niestety strona 192.168.1.1 nadal nie działa. Kiedy wpisałem w cmd ipconfig /all Przy bramie domyślnej już nie mam nr 192.168.1.1 (nie ma nic). Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 ach, tak. Zapomniałem, że utraciłeś adres. Musisz wejść w opcje swojej karty sieciowej (wifi) w zakładkę sieć, kliknąć protokół internetowy w wersji 4 (tcp/ipv4), kliknąć właściwości i w okienku zmienić z uzyskaj adres IP automatycznie na użyj następującego. Wpisz tam 192.168.1.200, maska 255.255.255.0 i ok. Po tym powinieneś już móc się zalogować do routera. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Dla mnie musisz zmienić albo na routerze albo na access poincie przedział wybieranego IP. Mianowicie tutaj jest klasyczny konflikt adresów . Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Można też tak, ale czy nie będzie mu wtedy zrywać na chwilę połączenia, podczas przełączania się z routera na dole na router na górze, gdy będzie musiał zmienić IP? Niby nikt z laptopem po domu nie chodzi, ale może się tak dziać Wyprowadź mnie Groszku proszę z błędu jeśli się mylę, przyznam szczerze, że nie testowałem takiego ustawienia o jakim mówisz. Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Zrobiłem zmianę w routerze z disabled na enabled z powrotem. Teraz próbuję się zalogować, aby zresetować ustawienia na acces poincie, tylko nie wiem jaki numer wpisać, bo fakt, 192.168.0.254 jest domyślnie dla acces pointa, natomiast on nie działa. Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Pobierz Adwanced IP Scanner [klik] i przeskanuj sieć od 192.168.0.1 do 192.168.1.254. AP powinien się odnaleźć pod odpowiednią nazwą. Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Ściągnąłem ten program, faktycznie znalazł on numer logowania do AP. Zresetowałem AP i skonfigurowałem na nowo, natomiast przed konfiguracją spojrzałem na serwer DHCP i był on na disabled, a konfiguracja polegała w zasadzie tylko na akceptowaniu, bo wszystko już było wpisane według Twoich wskazówek. Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Raciawelli, ale o czym Ty piszesz? Przecież on za pomoca tego przeskanuje tylko przedział w sieci access pointa, co z przedzialem routera? W ogóle ten temat jest prowadzony źle. Nic dziwnego, że jest konflikt adresów jeśli router przydziela np. zakres 192.168.1.x, i taki sam przedział przydziela acess point. Trzeba ten przedział zmienić na którym urządzeniu. Zakres przydziału DHCP jest tutaj na screenie : http://screenshots.portforward.com/routers/TP-Link/TL-WR940N/DHCP_DHCP_Settings.htm Czyli DHCP > Settings > Start ip adress end ip adress. Ustaw np. start 192.168.2.1 i end 192.168.2.49 Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Rzeczywiście miałem taki przedział jak na podanych zdjęciach, natomiast po wpisaniu podanych przez Ciebie otrzymałem komunikat: Error code: 2005 Bad IP address pool (the Starting or Ending IP address), please input another one. Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Groszek, o jakim przedziale adresów przydzielanych przez AP mówisz, skoro jest on ustawiony tylko jako wzmacniacz sygnału routera i nie robi w zasadzie nic poza tym? Deepack Ok, czyli problem nie leżał w AP, a raczej w telewizorze, od którego zaczął się problem. Istnieje możliwość że ma on na stałe przydzielony IP, a w routerze jego dzierżawa gaśnie (po wyłączeniu TV), jest przydzielana komputerowi, a następnie po włączeniu TV router nie przydziela mu nowego adresu tylko ten ustawiony na stałe i powstaje konflikt. I tu masz 2 opcje: zmienić adres ip telewizora na przydzielany automatycznie (instrukcja w dłoń!) albo sprawdzić jaki dokładnie to adres i w ustawieniach DHCP routera zmienić zakres przydzielanych adresów tak, by się z nim nie pokrywał Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Podczas szukania numeru logowania do AP znalazło mi coś takiego właśnie, dodam, że telewizor własnie jest firmy samsung, więc to na pewno to. Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 To wygląda dość dziwnie. Taki sam adres, jaki ma access point? Jeśli istotnie tak to wygląda, to już zostawiam twojej decyzji, czy zmieniać adres IP na TV czy na AP. W każdym razie trzeba zmienić adres jednego z urządzeń. Skoro mówisz, że na routerze masz ustawione DHCP tak jak na zdjęciu, czyli od 192.168.1.100 do 192.168.1.190, to myślę, że adres 192.168.1.253 będzie optymalny. Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Hmm, jeżeli nie ma różnicy to chyba wolałbym zmienić na AP, bo już wiem jak to zrobić. Czyli adres 192.168.1.253 mam ustawić jako IP ADRESS w AP? Obecnie wygląda to tak w AP: Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Tak, dokładnie tutaj Edit: dla pewności, po wprowadzeniu zmian wyłącz na chwilę router i access point. Po włączeniu przetestuj czy problem nadal występuje Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Gotowe, to już wszystko ?? Odnośnik do komentarza
Raciawelli Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Jeśli nie zaobserwujesz by problem występował ponownie, to tak Edit: ach zapomniał bym. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, możesz ustawić w ustawieniach swojej karty sieciowej adres IP ponownie na wybierany automatycznie. Odnośnik do komentarza
deepack321 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Dobra, w takim razie wielkie dzięki za pomoc, jeżeli to nie byłby problem to prosiłbym o niezamykanie tematu na wypadek pojawienia się niespodziewanych problemów. Jeszcze raz wielkie dzięki! Edit: Edit: ach zapomniał bym. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, możesz ustawić w ustawieniach swojej karty sieciowej adres IP ponownie na wybierany automatycznie. Hehe, doszedłem do tego, komputer nie chciał połączyć się z internetem, więc włączyłem wyszukiwanie problemów i tam już było napisane, więc od razu wpadło mi to do głowy i wszystko działa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się