Skocz do zawartości

Zainfekowany komputer, wyskakujące reklamy, problemy z internetem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem gdyż zainfekowałem komputer jakimś syfem, którego nie mogę się pozbyć. Objawami są wyskakujące reklamy, duże zużycie procesora, dziwne procesy w tle, chwilowe braki internetu z komunikatem w chromie o błędzie DNS. Wirus ten zablokował mi możliwość skanowania domyślnym narzędziem (Windows Defender) jak i zawiesza się AdwCleaner podczas usuwania zagrożeń.

Z góry dziękuje za pomoc. 

 

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie dodałeś obowiązkowego raportu z GMER, a tu jak najbardziej zasadny. W systemie ofensywne sterowniki Shopperz działające w technice rootkit (FRST nie ma do nich dostępu): KLIK. A prócz tego także kupa innych instalacji adware, w tym infekcja DNS oraz całkowicie podmieniony profil Chrome (wstawiony przez adware, nie ma już w systemie poprawnego poprzedniego profilu).

 

 

Działania do przeprowadzenia:

 

1. Klawisz z flagą Windows + X > Programy i funkcje > odinstaluj adware groover, HPSewil, trotux - Uninstall. W przypadku błędów deinstalacji kontynuuj dalej.

 

2. Uruchom Zemana AntiMalware. Usuń wszystko co wykryje program i zapisz log z usuwania. Po usuwaniu zresetuj system.

 

3. W Google Chrome wymagane stworzenie nowego profilu od zera. CTRL+SHIFT+O > Organizuj > Eksportuj zakładki do pliku HTML, o ile jest cokolwiek do eksportowania (brak poprzedniego poprawnego proflu). Ustawienia > karta Ustawienia > Osoby > usuń widoczną tam osobę, następnie Dodaj nową osobę i otwórz okno Chrome na nowym profilu, okna poprzedniego zamknij.

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Shortcut, oraz GMER. Dołącz też plik fixlog.txt i raport utworzony przez Zemana.

Odnośnik do komentarza

Przeprowadziłem skan GMER. Ogólnie rzecz biorąc kilku rzeczy się  pozbyłem dzięki czemu komputer chodzi w miarę dobrze ale nie został rozwiązany problem z internetem jak i  dalej nie jestem wstanie włączyć Windows defendera. Dlatego tez wrzucam razem z logiem z gmera jeszcze jeden skan FRST. Mogę tez już uruchomić AdwCleaner i dzięki niemu pozbyłem się dużej  ilości tego badziewia ale dalej znajduje jeden problem z dnsapi.cll, którego nie jest w stanie usunąć. Chciałem od razu przystąpić do wykonywania działań ale nie mogłem zainstalować Zemana AntiMalware. Na początku wyskakuje kilkukrotnie błąd o braku wcześniej wypomnianego dll (dnsapi.dll) i na końcu ze zainstalowane jest AntiLogger lub SafeOnline lecz nigdzie nie widzę tego by moc usunąć.

GMER1.txt

FRST1.txt

Addition1.txt

AdwCleanerS101.txt

Odnośnik do komentarza

Podane tu logi wykazują nowe niekorzystne zmiany których nie było w pierwszym zestawie, tzn. pojawiła się infekcja systemowego pliku dnsapi.dll: 64-bitowe wystąpienie zainfekowane, a 32-bitowy plik całkowicie usunięty i obawiam się że to drugie to efekt Twojego nieumiejętnego czyszczenia. Tej infekcji nie było wcześniej. Poza tym nadal startują określone obiekty adware, a problem z fałszywym profilem w Chrome nierozwiązany (tu nie ma innej solucji niż wywalenie całego profilu).

 

1. Uruchom sfc /scannow zgodnie z instrukcją: KLIK. Poczekaj aż skan się ukończy. Fitrowanego raportu nie musisz tworzyć, wyniki SFC wydrukuję sobie poniżej w skrypcie FRST.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
HKU\S-1-5-21-423933081-1692630651-1468072290-1001\...\Run: [sSMaker2] => C:\Users\adaml\AppData\Roaming\ScreenMaker2\SSMaker.exe [592896 2016-10-06] (Logirfy Internatuonal)
R2 Coerlasy; C:\Program Files (x86)\Ghoputain\procaentvlotCollector.dll [276992 2016-10-06] () [brak podpisu cyfrowego]
S4 Viokdojvaf; C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Hemkajdoa\Hemkajdoa.exe [170496 2016-08-11] () [brak podpisu cyfrowego]
S2 Citdhwa; "C:\Users\adaml\AppData\Roaming\AzigcWig\Geeswu.exe" -cms [X]
S1 hgqrgpgj; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\hgqrgpgj.sys [X]
S1 jsnrfkmo; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\jsnrfkmo.sys [X]
S3 MSICDSetup; \??\D:\CDriver64.sys [X]
S1 orqktznp; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\orqktznp.sys [X]
S1 wlaeexmd; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\wlaeexmd.sys [X]
S1 xnyjgutm; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\xnyjgutm.sys [X]
Task: {4B09B2B0-FCDF-4195-AC41-A9C345F6B9D7} - System32\Tasks\{CB3E53BF-B013-432C-A033-8F192A0922D2} => Chrome.exe hxxp://ui.skype.com/ui/0/7.10.0.101/pl/abandoninstall?source=lightinstaller&page=tsMain
Task: {8116640F-0B5A-4A7F-852E-853E88A8210A} - System32\Tasks\Fakthertuverge Controls => C:\Program Files (x86)\Ghoputain\mple.exe [2016-10-06] (Glarysoft Ltd)
Task: {E7E79FA1-994F-479B-8D9F-A79B648626F9} - \OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask -> Brak pliku 
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-423933081-1692630651-1468072290-1001_Classes\CLSID\{590C4387-5EBD-4D46-8A84-CD0BA2EF2856}\InprocServer32 -> C:\Users\adaml\AppData\Local\Google\Update\1.3.30.3\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-423933081-1692630651-1468072290-1001_Classes\CLSID\{793EE463-1304-471C-ADF1-68C2FFB01247}\InprocServer32 -> C:\Users\adaml\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.5\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-423933081-1692630651-1468072290-1001_Classes\CLSID\{CC182BE1-84CE-4A57-B85C-FD4BBDF78CB2}\InprocServer32 -> C:\Users\adaml\AppData\Local\Google\Update\1.3.29.1\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-423933081-1692630651-1468072290-1001_Classes\CLSID\{D1EDC4F5-7F4D-4B12-906A-614ECF66DDAF}\InprocServer32 -> C:\Users\adaml\AppData\Local\Google\Update\1.3.28.15\psuser_64.dll => Brak pliku
HKLM\...\StartupApproved\StartupFolder: => "Symfonia® PDF.lnk"
HKLM\...\StartupApproved\Run32: => "LogMeIn Hamachi Ui"
GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome 
DeleteKey: HKCU\Software\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins
C:\Program Files (x86)\Ghoputain
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Android SDK Tools
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Android Studio
C:\TOSTACK
C:\Users\adaml\AppData\Local\Drerterry
C:\Users\adaml\AppData\Local\Tempfolder
C:\Users\adaml\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\System Profile
C:\Users\adaml\AppData\LocalLow\Company
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\BrowserModule
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Ghasetion
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Hemkajdoa
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\ScreenMaker2
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\deb74e6ef302b553\Sрееd Diаl [FVD] - Nеw Таb Раgе, 3D, Synс.lnk
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\ffcf275a553b47cd\Gооglе Сhrоmе.lnk
C:\Users\adaml\Desktop\yyyyy rozne\LCode.lnk
C:\Users\adaml\Desktop\yyyyy rozne\VCDS-PL 15.7.lnk
C:\WINDOWS\system32\sesb
CMD: ipconfig /flushdns
CMD: netsh advfirewall reset
CMD: findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. W Google Chrome: CTRL+SHIFT+O > Organizuj > Eksportuj zakładki do pliku HTML, o ile jest cokolwiek do eksportowania. Ustawienia > karta Ustawienia > Osoby > usuń widoczną tam osobę, następnie Dodaj nową osobę i otwórz okno Chrome na nowym profilu, okna poprzedniego zamknij.

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Pliki dnsapi.dll naprawione. Natomiast z pośpiechu zapomniałam poinstruować, by skrypt zapisać w innym kodowaniu, bo zainfekowane skróty zawierają Cyrylicę. Poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\deb74e6ef302b553\Sрееd Diаl [FVD] - Nеw Таb Раgе, 3D, Synс.lnk
C:\Users\adaml\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\ffcf275a553b47cd\Gооglе Сhrоmе.lnk
RemoveDirectory: C:\AdwCleaner
RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > wprowadź nazwę fixlist.txt > Kodowanie zmień na UTF-8

 

Plik fixlist.txt umieść w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

2. Czy nadal występuje problem z instalacją Zemany?

 

(...) nie mogłem zainstalować Zemana AntiMalware. (...) na końcu ze zainstalowane jest AntiLogger lub SafeOnline lecz nigdzie nie widzę tego by moc usunąć.

Odnośnik do komentarza

Miałeś mi dostarczyć plik fixlog.txt a nie nowe skany FRST. Ale już to pomińmy. Zemana natomiast wykryła w preferencjach Google Chrome konfigurację Trotux, tylko że profil Chrome był przecież usuwany, a posunąłeś się nawet dalej niż zalecałam, czyli deinstalowałeś Chrome z pełnym usunięciem profilu.

 

Działania końcowe:

 

1. Odinstaluj stare wersje: Adobe Flash Player 22 NPAPI (to edycja dla nieistniejącego tu Firefoxa), Java SE Development Kit 7 Update 55, Java SE Development Kit 8 Update 60 (64-bit), Java SE Development Kit 8 Update 91 (64-bit).

 

2. Zastosuj DelFix oraz wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Materiał edukacyjny na co uważać: KLIK.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...