manrock Opublikowano 5 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Witam, tak jak niektórzy z moich poprzedników dostałem komunikat o możliwym posiadaniu trojana ruskill. Jeszcze wczoraj (tj. 04.10) około godziny 15 wszystko było w porządku. Po powrocie z uczelni około godziny 20, po próbie połączenia się z siecią nastąpiła blokada internetu przez Orange. Ściągnąłem najnowsze aktualizacje do COMODO Internet Security i rozpocząłem skanowanie, jednak nic nie wykryto. Do posta załączam wymagane załączniki z logami z GMER i FRST. Przed skanowaniem GMER usunąłem program Daemon Tools Lite, jednak narzędzie SPTDinst nie wykrył u mnie sterownika SPTD. Nie wiem czy został odinstalowany razem z programem, czy po prostu go nie widzi ten program. Mam nadzieję, że logi z GMER są wykonane poprawnie. Nawiązując do wcześniejszych podobnych tematów, posiadam modem WiFi TP-LINK, nie mam pojęcia jak tu wygląda zmiana IP i czy możliwe było nagłe przejęcie IP będące wcześniej w użyciu przez zainfekowany element, nie restartując wcześniej modemu. Ciekawe jest też to, że Cyber Tarcza Orange wychwytuje podejrzany element u wszystkich w ten sam dzień. Poprzednie problemy użytkowników nastąpiły dokładnie 29.09 (wszystkie związane z tym tematy napisane w tym dniu). Wygląda na to, że wczoraj (tj 04.10) wystąpiły kolejne z tym problemy u niektórych osób (patrząc po nowych postach o tej samej tematyce). Tak czy siak proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i przeanalizowaniu logów, bo mi niestety nic one nie mówią. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt gmer.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 Tak jak w przypadku wszystkich innych tematów z Cybertarczą, brak jakichkolwiek oznak infekcji punktowanej przez tarczę. W zasadzie to nie pamiętam żadnego przypadku, by komunikat tarczy zgadzał się z tym co mówią raporty. Skan ten jest też bardzo limitowany, ocena na podstawie IP, nie jest skanowany system delikwenta. Na stronie tarczy można sprawdzić stan dla bieżącego IP komputera: KLIK. Natomiast należy się zająć innymi aspektami systemu. Są tu drobne szczątki adware/PUP. 1. Klawisz z flagą Windows + X > Programy i funkcje > odinstaluj stare Java: Java 8 Update 91 (64-bit), Java 8 Update 91, Java SE Development Kit 7 Update 80 (64-bit). Najnowsza wersja w przyklejonym: KLIK. 2. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia BHO-x32: Sonic Train -> {0c3ddfb7-4cdb-495b-b3e9-d59725b43dfc} -> C:\Program Files (x86)\Sonic Train\Extensions\0c3ddfb7-4cdb-495b-b3e9-d59725b43dfc.dll => Brak pliku DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins HKU\S-1-5-21-63831111-2181059775-4247894396-1001\...\StartupApproved\Run: => "DAEMON Tools Lite Automount" S3 dbx; system32\DRIVERS\dbx.sys [X] S2 SSPORT; \??\C:\WINDOWS\system32\Drivers\SSPORT.sys [X] EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Na czas operacji wyłącz COMODO, gdyż zablokuje FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 3. Wyczyść przeglądarki: Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj OneTab. To niepożądane rozszerzenie kojarzone z instalacjami typu "PUP": KLIK. Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres startsear.ch Opera: Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj adware Sonic Train 4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
manrock Opublikowano 7 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 No tak, z obecnym IP nagle tarcza nie ma żadnych problemów. Coraz bardziej skłaniam się ku myśli, że Cyber Tarcza Orange działa na zasadzie losowego doboru użytkowników i nakłonienia ich do instalacji proponowanych przez nich "wspaniałych" programów w celu usunięcia domniemanego, wymyślonego zagrożenia... Ok, Java odinstalowana i zainstalowana najnowsza wersja. Logi Fixlog i FRST utworzone i załączone do posta. Usunięte niepotrzebne rozszerzenia w przeglądarkach itp. Jedynie czego nie zrobiłem jeszcze to zresetowanie synchronizacji w Chrome. Czy jest to konieczne? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem opis, ale przykładowo po formacie systemu nie będę mógł wrócić do ustawień przeglądarki z przed formatu, tj. zakładki, zapisane hasła itp.? Na tą chwilę najpierw musiałbym zrobić sobie porządek z zakładkami, hasłami, z numerami telefonów, które zapisuje obecnie na koncie Google z komórki itp. zanim przystąpię do tego kroku. Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 No tak, z obecnym IP nagle tarcza nie ma żadnych problemów. Coraz bardziej skłaniam się ku myśli, że Cyber Tarcza Orange działa na zasadzie losowego doboru użytkowników i nakłonienia ich do instalacji proponowanych przez nich "wspaniałych" programów w celu usunięcia domniemanego, wymyślonego zagrożenia.. Nie podejrzewam takiej bezczelności. Te infekcje rzeczywiście są na chodzie, a ocena zagrożeń na podstawie IP które w Orange jest zmienne i losowo przypisywane jest niestety zbyt ułomna. Jedynie czego nie zrobiłem jeszcze to zresetowanie synchronizacji w Chrome. Czy jest to konieczne? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem opis, ale przykładowo po formacie systemu nie będę mógł wrócić do ustawień przeglądarki z przed formatu, tj. zakładki, zapisane hasła itp.? Na tą chwilę najpierw musiałbym zrobić sobie porządek z zakładkami, hasłami, z numerami telefonów, które zapisuje obecnie na koncie Google z komórki itp. zanim przystąpię do tego kroku. To jest potrzebne, by po rekonfiguracji Chrome lokalnie nie wróciły z serwera Google usunięte ustawienia. Po resecie synchronizacji i czyszczeniu Chrome lokalnie można ją włączyć ponownie, na serwerze Google wyglądują zmiany uwzględniające modyfikacje lokalne. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się