kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Witam. Mam problem prawdopodobnie z MPC Cleaner i być może coś jeszcze. Antywirus co chwile pokazuje jakieś alerty, w przeglądarce otwierają się strony. Wrzucam logi w załączniku. System Windows 10 64bit AdwCleaner nie radzi sobie z problemem. Mogę prosić o pomoc? Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt GMER.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 MPC Cleaner już zdewastowany w dużej części, ale to nie jedyny problem. Jest tu także infekcja DNS (ustawione rosyjskie adresy IP) oraz infekcja WMI i skrótów. Operacje do wdrożenia: 1. Sugeruję deinstalację YTD Video Downloader 5.1.1 (instalatory sponsorowane przez adware). 2. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: Tcpip\..\Interfaces\{94a3c708-b67c-4a8a-a520-2a927c10945a}: [NameServer] 188.120.239.115,8.8.8.8 WMI_ActiveScriptEventConsumer_ASEC: GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome ShortcutWithArgument: C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> --load-extension="C:\Users\MaTii\AppData\Local\kemgadeojglibflomicgnfeopkdfflnk" hxxp://yeabests.cc ShortcutWithArgument: C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://yeabests.cc CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxp://sc-downloader.com/?utm_source=cws-addon CHR DefaultSearchKeyword: Default -> lp CHR Session Restore: Default -> [funkcja włączona] FF Plugin: @iqiyi.com/npWebPlayer -> C:\IQIYI Video\LStyle\npWebPlayer.dll [brak pliku] HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1436825657&z=ca3dbf97e090f4f1187b6e7g3z8ccqab0ofw3q6z9w&from=obw&uid=KINGSTONXSM2280S3120G_50026B7255002482&q={searchTerms} HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?type=ds&ts=1436825657&z=ca3dbf97e090f4f1187b6e7g3z8ccqab0ofw3q6z9w&from=obw&uid=KINGSTONXSM2280S3120G_50026B7255002482&q={searchTerms} HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=617912&ResetID=131182763146670752&GUID=BA938CF2-7B82-4DA2-8DC6-0E843CB1F8A6 SearchScopes: HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=MSSEDF&pc=MSE1 SearchScopes: HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=MSSEDF&pc=MSE1 SearchScopes: HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001 -> {2023ECEC-E06A-4372-A1C7-0B49F9E0FFF0} URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?utm_source=b&utm_medium=obw&utm_campaign=install_ie&utm_content=ds&from=obw&uid=KINGSTONXSM2280S3120G_50026B7255002482&ts=1436825672&type=default&q={searchTerms} SearchScopes: HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001 -> {E733165D-CBCF-4FDA-883E-ADEF965B476C} URL = hxxp://www.istartsurf.com/web/?utm_source=b&utm_medium=obw&utm_campaign=install_ie&utm_content=ds&from=obw&uid=KINGSTONXSM2280S3120G_50026B7255002482&ts=1436825672&type=default&q={searchTerms} R1 {699bd245-8d10-4e76-8ffa-df6cfdf0e2bc}Gw64; C:\Windows\System32\drivers\{699bd245-8d10-4e76-8ffa-df6cfdf0e2bc}Gw64.sys [48784 2015-07-13] (StdLib) R1 MPCKpt; C:\Windows\System32\DRIVERS\MPCKpt.sys [60136 2016-09-06] () [brak podpisu cyfrowego] R2 WsAppService; C:\Program Files (x86)\Wondershare\WAF\2.2.4.1\WsAppService.exe [417792 2016-07-12] (Wondershare) [brak podpisu cyfrowego] S3 dbx; system32\DRIVERS\dbx.sys [X] S2 gupdate; "C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /svc [X] S3 gupdatem; "C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /medsvc [X] S2 MPCProtectService; "C:\Program Files (x86)\MPC Cleaner\MPCProtectService.exe" [X] S3 WsDrvInst; "C:\Program Files (x86)\Wondershare\Dr.Fone for Android\DriverInstall.exe" [X] Task: {2B1BEFF4-F03B-45E1-98BB-5AC2422683B7} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku Task: {3D830C81-1DCB-4356-9C02-1D2DADEE7FA7} - System32\Tasks\{BE01AE9E-FE9F-49D6-A500-A9107FEBF637} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\core\PDApp.exe" -c --appletID="DWA_UI" --appletVersion="2.0" --mode="Uninstall" --mediaSignature="{793C2BF7-A4FE-4608-91C9-9282C5801C21}" Task: {464A9C76-72A1-4F6B-A44D-1CA539E95AC1} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku Task: {588F3A9E-BBC4-4C09-A04F-5B3A16E73E6A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku Task: {869D9A8D-737D-490B-9EB5-8DC2EFD2B97C} - \CCleanerSkipUAC -> Brak pliku Task: {9DDD24DB-C30B-4EBD-ACFC-C47A908D4B97} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku Task: {B1DA4348-C111-4CE9-B7D5-28C756B12836} - \Bidaily Synchronize Task[973b] -> Brak pliku Task: {C54A051F-7BDE-4241-A365-734BB47DEBE4} - System32\Tasks\Perotainghernerry System => C:\Program Files (x86)\Kazushsicty\shehuch.exe Task: {C89CBA81-177C-4546-91F8-06ECE914D94E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku Task: {CE8B7790-821A-44CD-9D84-BFEE0E9C9B18} - System32\Tasks\Cjaythituther Core => C:\Program Files (x86)\Shoqeent\cjycrLiterpyprwch.exe Task: {CEAAAD92-4C70-4C4E-96A8-C6B9FEDAB731} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku Task: {D6B307DD-F784-49DD-8EE8-519279478097} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku Task: {DB6176F2-99F8-4A17-907B-162D963D3710} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku Task: {EC1E7DF8-2E29-433A-8F04-85FB93412781} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku Task: {EDC201D7-61E5-4695-BB10-85933C9F0279} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku Task: {FD55AA12-0616-41A2-945B-1139F3AE078D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku Task: C:\WINDOWS\Tasks\Bidaily Synchronize Task[973b].job => c:\programdata\{4fdce565-d225-1a2f-4fdc-ce565d229597}\setup_product_27839.exe Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe HKLM-x32\...\Run: [] => [X] HKLM\...\StartupApproved\Run: => "AdobeAAMUpdater-1.0" HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001\...\StartupApproved\Run: => "EADM" HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001\...\StartupApproved\Run: => "AirDroid 3" HKU\S-1-5-21-122393886-2402834969-4264950312-1001\...\StartupApproved\Run: => "MailStylerWarmup" FirewallRules: [{61ACB03D-D3EB-4EAF-B55C-0B335EF8BBAB}] => (Allow) C:\IQIYI Video\GeePlayer\GeePlayer.exe FirewallRules: [{54DA602D-4D06-4575-921C-66C5C0236DE5}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\7zS7ACA\HPDiagnosticCoreUI.exe FirewallRules: [{CB878BC1-B4E1-496E-9C96-E81C80B50767}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\7zS7ACA\HPDiagnosticCoreUI.exe FirewallRules: [{1A62BBBB-E291-46E7-B65F-91D4F8867BEC}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\IQIYI Video\GeePlayer\GpUpdate.exe FirewallRules: [{086263FF-7441-400A-A686-B5CECC6E103B}] => (Allow) C:\IQIYI Video\GeePlayer\GeePlayer\2.1.20.1931\GeePlayer.exe FirewallRules: [{D1DFB400-51C4-4F4D-9D4C-6564327B75C4}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\IQIYI Video\GeePlayer\GpUpdate.exe FirewallRules: [{145C7443-E946-4E9B-B656-E00E99D41778}] => (Allow) C:\IQIYI Video\GeePlayer\GeePlayer\2.1.20.1931\GeePlayer.exe FirewallRules: [{2836A2DD-0D9F-4870-8286-BB7F26330A10}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\MPCOnline\MPCDownload.exe FirewallRules: [{85A265A0-7995-4689-BB3F-819FCAC6C0DA}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\MPCOnline\MPCDownload.exe FirewallRules: [{FD264E4A-8DF8-4D83-94C9-7AD808E5201E}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\00025266\inst_buychannel_37.exe FirewallRules: [{12F18B45-AC30-4D6F-AD4B-6669B9E56441}] => (Allow) C:\Users\MaTii\AppData\Local\Temp\00025266\inst_buychannel_37.exe DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft Antimalware DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\Exclusions\Paths C:\Program Files (x86)\{516D9F5A-D8E3-485A-838A-AE688ED07E5C} C:\Program Files (x86)\DrFoneAndroid_Temp C:\Program Files (x86)\KMSPico 10.0.6 C:\Program Files (x86)\MPC Cleaner C:\Program Files (x86)\sbqh C:\Program Files (x86)\Shoqeent C:\Program Files (x86)\Wondershare C:\ProgramData\mntemp C:\ProgramData\rxsmznjf.zcp C:\ProgramData\AVAST Software C:\ProgramData\Avg C:\ProgramData\Avira C:\ProgramData\Wondershare C:\ProgramData\wsr C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Gооglе Сhrоmе.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Моzillа Firеfох.lnk C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\InsERT C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Intеrnеt Ехрlоrеr.lnk C:\Users\MaTii\.android C:\Users\MaTii\AppData\Local\{65EE4718-B44C-4891-91B7-8CA860D4CA38} C:\Users\MaTii\AppData\Local\Kabeghtjerpoing C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\09ED6CC2-1436825761-3449-A18F-2C316B87DAF5 C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\ClassicShell C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\GameLauncher C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\HMYGSetting C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Wondershare C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\IObit\Advanced SystemCare V7 C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Gооglе Сhrоmе.lnk C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo\MPC Desktop.lnk C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\Intеrnеt Ехрlоrеr.lnk C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Aplikacje Chrome C:\Users\MaTii\AppData\Roaming\Microsoft\Word\cv-katarzyna-jozefiak305442872836301973\cv-katarzyna-jozefiak.docx.lnk C:\Users\MaTii\Desktop\Zarządzanie Sklepem\Kasiarz GT.lnk C:\Users\MaTii\Desktop\Zarządzanie Sklepem\Novitus wgrywanie grafiki i animacji.lnk C:\Users\MaTii\Desktop\Zarządzanie Sklepem\Sello.lnk C:\Windows\System32\drivers\{699bd245-8d10-4e76-8ffa-df6cfdf0e2bc}Gw64.sys C:\WINDOWS\System32\drivers\MPCKpt.sys C:\WINDOWS\system32\Drivers\RegDeleteEx.sys C:\WINDOWS\SysWOW64\dllhost.exe.config Hosts: EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > wprowadź nazwę fixlist.txt > Kodowanie zmień na UTF-8 Plik fixlist.txt umieść w folderze z którego uruchamiasz FRST. Przejdź w Tryb awaryjny Windows *. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu, opuść Tryb awaryjny. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. * Tryb awaryjny Windows 10: przycisk Start > Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Odzyskiwanie > Uruchamianie zaawansowane > Uruchom teraz > system zrestartuje i pojawi się ekan z opcjami > Ustawienia zaawansowane > Ustawienia uruchamiania > wybierz Tryb awaryjny. 3. Zresetuj ustawienia przeglądarek: Firefox: Odłącz synchronizację (o ile włączona): KLIK. Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Menu Historia > Wyczyść całą historię przeglądania. Google Chrome: Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK. Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone. Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google. 4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), ponownie z Addition ale bez Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Zrobiłem wszystko wg instrukcji. W załączniku logi. Przeglądarka google chrome po tych operacjach przestała działać. Nie ma chyba także przeglądarki Internet Explorer. Co dalej? Addition.txt Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Przeglądarka google chrome po tych operacjach przestała działać. Nie ma chyba także przeglądarki Internet Explorer. Co konkretnie masz na myśli? Na czym polega niedziałanie Chrome? A w skrypcie FRST były usuwane zmanipulowane przez infekcję skróty Chrome i IE. Czy Ty aby nie mylisz zaniku skrótów z zanikiem całej przeglądarki IE? Przeglądarka jest w systemie (wykryta w nagłówku FRST). Te skróty i tak mają podrzędne znaczenie, bo na Windows 10 IE jest właśnie domyślnie "schowany", główną przeglądarką jest Edge a nie IE. MPC Cleaner nie usunął się. Musimy go załatwić z poziomu środowiska zewnętrznego RE. Kolejna porcja działań: 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: S2 MPCProtectService; "C:\Program Files (x86)\MPC Cleaner\MPCProtectService.exe" [X] R1 MPCKpt; C:\Windows\System32\DRIVERS\MPCKpt.sys [60136 2016-09-06] (DotC United Inc) C:\Program Files (x86)\MPC Cleaner C:\WINDOWS\system32\Drivers\MPCKpt.sys Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt. Plik ten razem z FRST64.exe umieść na pendrive. 2. Uruchom FRST z poziomu środowiska zewnętrznego: KLIK. W FRST klik w Napraw (Fix). Na pendrive powstanie plik fixlog.txt. 3. Zaloguj się z powrotem do Windows i zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Chrome już działa, skróty po prostu zrobiły się nieaktywne. Po kolejnych krokach wygląda to tak: Fixlog.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Wszystko pomyślnie wykonane. Ostatni skrypt do FRST. Otwórz Notatnik i wklej w nim: RemoveDirectory: C:\AdwCleaner RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine CMD: del /q C:\WINDOWS\system32\Drivers\RegDeleteEx.sys CMD: ipconfig /flushdns CMD: netsh advfirewall reset Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Przedstaw wynikowy fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Super, już jest chyba wszystko ok Dziękuję bardzo za pomoc. Trochę poza tematem. Mogę się jakoś zabezpieczyć przed takimi i podobnymi rzeczami? Mam ESET Smart Security 9 ale jak widać nie pomógł... Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Fix pomyślnie wykonany. Jeszcze na wszelki wypadek zrób skan w Hitman Pro. Jeśli wykryje coś innego niż FRST64.exe (to fałszywy alarm), przedstaw raport. Trochę poza tematem. Mogę się jakoś zabezpieczyć przed takimi i podobnymi rzeczami? Mam ESET Smart Security 9 ale jak widać nie pomógł... Popatrz na listę programów tutaj: KLIK. Przykładowo z darmowych programów blokujących instalacje adware/PUP to Unchecky, z komercyjnych pełna wersja MBAM czy Emsisoft. Antywirusy jako takie słabo adresują temat zagrożeń adware/PUP. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Hitman nie wykrył żadnych zagrożeń ale log wrzucam. Dzięki za informację, zainstaluję któryś z nich. I jeszcze raz dzięki za pomoc HitmanPro_20160920_2302.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Jak to nie wykrył zagrożeń? W logu dużo szczątków adware (sekcja Potential Unwanted Programs), także Cookies oraz kopie FRST (to się nie liczy). Wszystko usuń za pomocą programu, w tym kopie FRST bo są zbędne. Na koniec zastosuj DelFix oraz wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Sugerowałem się tym że była informacja "wykryte zagrożenia: 0" Tym razem nie znalazło nic. Foldery przywracania systemu usunięte. Czy jeszcze coś powinienem zrobić? Albo wypadałoby zrobić? DelFix.txt HitmanPro_20160921_0000.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 DelFix wykonał zadanie. Skasuj z dysku plik C:\delfix.txt. To wszystko. Odnośnik do komentarza
kodimaster Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 OK. Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi