Enwy Opublikowano 17 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Witam, mam problem z wyświetleniem wszystkich aukcji na allegro. Opis, zdjęcia itp. elementy opiu wyświetlają się dosłownie na 1 sekundę, a następnie znikają, a w ich miejsce pojawiają się przeróżne reklamy. Narazie jest to jedyny objaw prawdopodobnej infekcji. Używam adblocka więc myślałem, że coś jest nie tak z allegro (gdy addblock jest włączony nie pojawiają się reklamy ale cała aukcja jest pusta (brak opisu)). Spróbowałem przeskanować komputer Malwarebytes Anti-Malware ale nic nie zostało wykryte. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Shortcut.txt FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Problemem jest infekcja routera, zamalowany adres IP jest holenderski: Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 5.39.220.125 8.8.8.8 Działania do przeprowadzenia: 1. Zaloguj się do routera: Zmień ustawienia DNS. Jeśli nie wiesz na jakie, możesz ustawić adresy Google: 8.8.8.8 + 8.8.4.4 Zabezpiecz router: zmień hasło oraz zamknij dostęp do panelu zarządzania od strony Internetu. Porównaj z tymi artykułami: KLIK, KLIK. Po konfiguracji uruchom ten test mający potwierdzić zabezpieczenie: KLIK. Dopiero gdy router zostanie wyczyszczony i zabezpieczony dodatkowe działania poboczne: 2. Otwórz Notatnik i wklej w nim: CloseProcesses: CreateRestorePoint: CMD: ipconfig /flushdns Task: {161E0C07-2573-4EE5-9190-380AED446106} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku Task: {18C7A009-1FAD-4328-A534-C5D3FDFE9EDC} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku Task: {32C9A5D6-9044-4883-AC00-92B87D06264E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku Task: {352E6CA0-7314-4DF4-89C4-682368D80D57} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Workplace Join\Automatic-Workplace-Join => C:\Windows\System32\AutoWorkplace.exe Task: {36C47DF0-A8A3-4ED8-AA10-F6B5FE9168AF} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku Task: {588E231A-AF8B-4DFE-AFEC-86DA6CEDA7EF} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku Task: {64B17A55-0C02-4115-A328-9F538AB20D81} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku Task: {68D6C696-E44A-425F-B26A-DA452F95789D} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-1941264818-4225413360-4045777747-1001 -> Brak pliku Task: {762BCE78-A565-4405-A04C-2143B730894F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku Task: {79BFA46C-16C8-459B-8579-7774D3205E76} - \OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask -> Brak pliku Task: {887F04EA-EB16-4D21-A5B8-669BF7FFB30A} - System32\Tasks\{B454B5BC-3903-462B-9A58-1148F1F4BDE5} => pcalua.exe -a "C:\Program Files\AutoCAD 2009\acad.exe" -d "C:\Users\Adam\Desktop\DWG\Nowy folder" -c "C:\Users\Adam\Desktop\DWG\Nowy folder\Teren hali.dwg" Task: {9750A906-F754-4F2F-8750-B4433F6A8BC9} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku Task: {D01E78BC-9F19-4186-9693-25F9856CD511} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku Task: {EA73656B-1334-47F6-B033-984DABAAD21B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku Task: {F966FAAA-CA74-4048-8DF3-89E24B9AF41C} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [AutoCAD Digital Signatures Icon Overlay Handler] -> {36A21736-36C2-4C11-8ACB-D4136F2B57BD} => Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [uchwyt nakładania ikony podpisu cyfrowego] -> {36A21736-36C2-4C11-8ACB-D4136F2B57BD} => Brak pliku HKU\S-1-5-21-1941264818-4225413360-4045777747-1001\...\Policies\Explorer: [] HKU\S-1-5-21-1941264818-4225413360-4045777747-1001\...\Run: [CCleaner Monitoring] => "C:\Windows.old\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [sp@avast.com] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\SafePrice\FF DeleteKey: HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run /v Raptr /f Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32 /v Raptr /f C:\Users\Adam\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2015\R20.0\plk\Plotters\Dodaj ploter.lnk C:\Users\Adam\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2015\R20.0\plk\Plotters\Plot Styles\Dodaj tabelę stylów wydruku.lnk C:\Users\Adam\Desktop\Programy\CCleaner.lnk C:\Users\Adam\Desktop\Programy\Registry Life.lnk RemoveProxy: EmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 3. Zresetuj cache wtyczek Google Chrome, by usunąć puste wpisy: W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz. 4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 17 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Mam nadzieję, że dobrze wszystko zrobiłem, ustawienia dns zmieniłem przez połączenia sieciowe - właściwości połączenia - protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4). Nie za bardzo wiem gdzie to zmienić w routerze po zalogowaniu. Objaw ustąpił, ale czekam na potwierdzenie, że teraz logi są ok. FRST.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Mam nadzieję, że dobrze wszystko zrobiłem, ustawienia dns zmieniłem przez połączenia sieciowe - właściwości połączenia - protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4). Nie za bardzo wiem gdzie to zmienić w routerze po zalogowaniu. Skutki w logu: Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 5.39.220.125 8.8.8.8 Tcpip\..\Interfaces\{f6207f7f-9703-4893-9945-d3a972c6df22}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4 Tcpip\..\Interfaces\{f6207f7f-9703-4893-9945-d3a972c6df22}: [DhcpNameServer] 5.39.220.125 8.8.8.8 To nie są te serwery DNS o które tu chodziło, dlatego nie podawałam tych instrukcji. Zedytowałeś serwery DNS Windows (NameServer) a nie routera (DhcpNameServer). Owszem, one "przebijają" te z routera, co nie zmienia faktu, że router jest nadal zainfekowany i cokolwiek wepniesz w sieć pod jego kontrolą (np. laptop, telefon, etc.) zostanie natychmiast zainfekowane. Bezpośrednia edycja rejestru tu odpada, DhcpNameServer jest aktualizowane z routera i wartość nie utrzyma się. Podaj z jakim modelem routera mamy do czynienia. Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 17 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Tl-wr340g tp link. Czy chodzi o DHCP Settings primary dns i secondary dns? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 DHCP > DHCP Settings > skonfiguruj Primary i Secondary DNS: Dodatkowo trzeba też zamknąć zdalny dostęp: Security > Remote Management > pola Remote Management IP Address ustaw na 0.0.0.0 Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 17 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Zrobiłem od początku wszystko jeszcze raz. FRST.txt Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 17 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Fix FRST nie miał być powtarzany, to jest skrypt jednorazowego użytku i przestaje być aktualny po użyciu (nie przetworzy ponownie tego co już usunął). Natomiast akcja z routerem poprawnie wykonana, w świeżym logu FRST widać, że DhcpNameServer zostało pomyślnie zaktualizowane z routera. Wszystko zrobione, kończymy: Zastosuj DelFix, wyczyść foldery Przywracania systemu, dodatkowo zaktualizuj programy Adobe AIR + Adobe Flash Player 22 NPAPI. Wszystko tu: KLIK. Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 17 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Bardzo dziękuje za pomoc. Widze tylko że przy logowaniu do routera w zakładce status podany jest DNS Server: 5.39.220.125 , 8.8.8.8 Jest ok ? DelFix.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Widze tylko że przy logowaniu do routera w zakładce status podany jest DNS Server: 5.39.220.125 , 8.8.8.8 Wejdź ponownie do ustawień DHCP i sprawdź czy infekcja nie wróciła w ustawieniach DNS... Poza tym, zapomniałam podkreślić, że dane logowania do routera też należy zmienić, w przeciwnym wypadku przy domyślnym loginie infekcja po prostu będzie wracać. Wykonałeś to? Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Hasło i login zostało zmienione do routera, primary i secondary dns są ustawione na googlowskie, nic się nie zmieniło pod tym względem od tego co ustawiłem. Jedynie w w tej zakładce dalej jest ten podejrzany numer. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Skoro ustawienia są OK, to czy nie jest to po prostu stara "historia"? Odnośnik do komentarza
Enwy Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 DNS Server: 5.39.220.125 , 8.8.8.8 Po prostu dalej tak widnieje w zakładce, może za jakiś czas to się zmieni. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że już takich historii więcej nie będe miał, ale w razie czego wiem gdzie szukać profesjonalnej pomocy. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Spróbuj po prostu zresetować router poprzez przycisk zasilania. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi