Skocz do zawartości

Windows 10 - Start, wyszukiwanie, kalendarz, itp nie działa. Brak możliwości włączenia Windows Defender


Nutaharion

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Mam problem z komputerem i nie potrafię przywrócić go do użyteczności...

Wszystko zaczęło się wraz z ostatnią aktualizacją Windowsa, jej odinstalowanie jednak nie pozwala wrócić do stanu użyteczności systemu.

 

Ogólnie nie działa cały pasek zadań:

1. Kliknięcie w START nie pozwala wyświetlić okienka z kafelkami

2. Kliknięcie w Wyszukaj obok START również nic nie robi

3. Kliknięcie na Sieci nie wyświetla informacji o połączeniach internetowych

4. Nie da się sterować głośnością obok daty i zegara

5. Zegar i data również nie są do zmiany

6. Nie można wyświetlić Wiadomości po prawej stronie paska

 

Możliwe jest uruchamiania aplikacji umieszczonych w pasku takich jak przeglądarka czy eksplorator plików ale Sklep czy Edge uruchamiają się tylko na 1-2 sekundy i okienko znika.

 

 

Próba skorzystania z Microsoftowego narzędzia do naprawy Startu skutkuje błędem:

Należy poprawnie zainstalować aplikacji „Microsoft.Windows.ShellExperienceHost” i „Microsoft.Windows.Cortana”.

 

Niestety internet mówi, że Cortana w Polsce nie jest dostępna i nie wiem jak mógłbym to naprawić.

 

Dodatkowo:

 

a. przeszkadza mi to, że przy PPM nie mam możliwości utworzenia "Obraz - mapa bitowa" jak na innym komputerze i niemożliwe jest otwarcie fotografii gdyż pokazuje się błąd: http://scr.hu/2hzc/zi9da

Zdjęcia muszę otwierać opcją "Edytuj" w Paintcie. 
 
b. w autouruchomieniu istnieje AvastUI ale nie mam żadnego programu antywirusowego i nie wiem jak się tego stamtąd pozbyć ponieważ opcja "Wyłącz" nie pozwala na taką akcję: http://scr.hu/2hzc/h6ssu
 
c. Nie ma możliwości uruchomienia Windows Defendera, po kliknięciu uruchomienia pokazuje się następujący błąd: http://scr.hu/2hzc/wbaaj
 
 
 
 
Podejmowane przeze mnie próby pochodzą głównie z forum MS na którym ich inżynierowie radzili innym jak pozbyć się problemu, niestety u mnie nie zadziałała żadna z ich propozycji:
1. Uruchomienie ponowne procesu Explorer.exe
2. Skorzystanie z opcji: dism /online /cleanup-image /restorehealth i sfc /scannow - niestety dism nie pozwala dokończyć procesu i umiera na bodajże 98,7% a sfc znajduje uszkodzone rzeczy ale pisze, że nie jest ich w stanie naprawić
3. Reregistering aplikacji w powershellu: Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
4.Założenie nowego konta użytkownika i sprawdzenie czy na nim błąd też występuje (owszem, występuje)
 
 
Raporty załączam do posta.
 
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemów.
 
//EDIT//
Post wyświetla się w pewnym momencie trochę chaotycznie, przy widoku edycji jest okej ale po wysłaniu nie wyświetla się tak jak w edytorze i pomimo prób nie mogę przywrócić mu czytelności jaką zaplanowałem za co przepraszam :(

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Z problemami musisz czekać na @Picasso - nie wiem, kiedy zacznie znów pomagać na forum.

 

A na razie usuniemy resztki infekcji:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Task: C:\WINDOWS\Tasks\UCBrowserUpdater.job => C:\Program Files (x86)\UCBrowser\Application\update_task.exe <==== UWAGA
RemoveDirectory: C:\Program Files (x86)\UCBrowser
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\UC浏览器.lnk
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\UC浏览器.lnk
Task: {FE73E373-BEE2-4CEF-B167-B689482493D4} - System32\Tasks\Ukerydrpas Controls => C:\Program Files (x86)\Ukerydrpas\ukerydrpasControlstes.exe
RemoveDirectory: C:\Program Files (x86)\Ukerydrpas
Task: {CEE0C28C-0767-4C0C-8049-D398FB8360A1} - System32\Tasks\{DB956241-4206-41E0-9B2E-46BEA6DDBDD9} => pcalua.exe -a "C:\Users\Public\Daybreak Game Company\Installed Games\PlanetSide 2\Uninstaller.exe"
Task: {56F7EF4C-C1E0-4E13-94EC-C4837007F8B6} - System32\Tasks\{3995C25A-CE6C-4B1F-9AED-827E0E5F16E4} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Hostify\uninstaller.exe"
Task: {675BAF88-2BA2-46B8-8B92-EF9A7671A95E} - System32\Tasks\{5803EB13-4B0B-424E-81E9-212ABB02A52B} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Hi-Rez Studios\HiRezGamesDiagAndSupport.exe" -d "C:\Program Files (x86)\Hi-Rez Studios"
Task: {72A11242-8682-403B-A991-496948F569AA} - \avast! Emergency Update -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {78A1DAB3-012D-4B29-9B8A-2B7C5DC1C1CA} - System32\Tasks\{9989B227-3007-4E9B-88E5-3CBAF6D7F599} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Bluestacks\BluestacksUninstaller.exe" -c :tmp
Task: {2CE26803-E37C-4285-BAC2-629109D1E25D} - System32\Tasks\{DACE1EF5-C2DA-44F5-B65A-0076D4577F13} => pcalua.exe -a "C:\ProgramData\Battle.net\Agent\Blizzard Uninstaller.exe" -c --lang=plPL --uid=battle.net --displayname="Battle.net"
RemoveDirectory: C:\Program Files (x86)\Hostify
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\agent.dat
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Installer.dat
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Main.dat
C:\Users\Matek\wc
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\wyUpdate AU
C:\WINDOWS\Minidump\*.dmp
S3 EsgScanner; C:\Windows\System32\DRIVERS\EsgScanner.sys [22704 2016-05-14] ()
C:\Windows\System32\DRIVERS\EsgScanner.sys
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  Brak pliku
HKU\S-1-5-21-3256182626-1308180006-4041257508-1001\...\Run: [bingSvc] => C:\Users\Matek\AppData\Local\Microsoft\BingSvc\BingSvc.exe [144008 2016-03-28] (© 2015 Microsoft Corporation)
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\BlueStacks.lnk
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PlanetSide 2.lnk
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ZAKModPack\Uninstall ZAKModPack.lnk
HOSTS:
EmptyTemp:

>>Menu Notatnika >> Plik >>
>>Zapisz jako >>
Nazwa pliku: fixlist
Zapisz jako typ: Dokumenty tekstowe
Kodowanie: Unicode
>>Zapisz
Plik umieść w folderze C:\Users\Matek\Downloads
Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW).

 

 

Zrób nowe logi FRST.

Przed skanem zaznacz "Addition.txt" oraz "Shortcut.txt".

 

2016-07-03 15:38 - 2016-07-03 15:38 - 2782549 _____ () C:\Program Files\Common Files\4ainllks.exe
2016-07-03 18:34 - 2016-07-03 18:34 - 2782549 _____ () C:\Program Files\Common Files\dfqb1k4m.exe
2016-06-23 13:06 - 2016-06-23 13:06 - 2970072 _____ () C:\Program Files\Common Files\hsz4la5q.exe
2016-06-25 06:44 - 2016-06-25 06:44 - 2970072 _____ () C:\Program Files\Common Files\wfwumd2y.exe

Znasz te obiekty?

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\Program Files\Common Files\4ainllks.exe
C:\Program Files\Common Files\dfqb1k4m.exe
C:\Program Files\Common Files\hsz4la5q.exe
C:\Program Files\Common Files\wfwumd2y.exe
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\UC浏览器.lnk
C:\Program Files (x86)\UCBrowser
C:\Users\Matek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\UC浏览器.lnk
Task: {1831F398-4132-4F59-8E8F-CFB8BADF29E3} - System32\Tasks\UCBrowserUpdater => C:\Program Files (x86)\UCBrowser\Application\update_task.exe <==== UWAGA
EmptyTemp:

>>Menu Notatnika >> Plik >>
>>Zapisz jako >>
Nazwa pliku: fixlist
Zapisz jako typ: Dokumenty tekstowe
Kodowanie: Unicode
>>Zapisz
Plik umieść w folderze C:\Users\Matek\Downloads
Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW).

 

Zrób nowe logi FRST.

 

jessi

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...