Skocz do zawartości

Nie działający Windows Defender oraz wyszukiwarka systemowa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Ostatnio na komputer wkradło mi się złośliwe oprogramowane z reklamami. Dodatkowo miałem trojan Bitcoinmeiner (możliwa zła pisownia). Po instalowały mi sie jakieś  syfy typu SafeFInder youndoo i jakaś chińska przeglądarka. Ze wszystkim jakoś sobie poradziłem przy użyciu AdwCleaner oraz sugerując się opiniami / radami innych ludzi z różnych for. 

Problem polega na tym że gdy już poradziłem sobie z tym całym ustrojstwem zauważyłem dwa błędy otóż:

1: Windows Defender - nie chce się włączyć (szary "suwak"), w usługach lokalnych jest ustawione niby na automatyczny i stan usługi: działa. Pokazuje sie komunikat "ta aplikacja jest wyłączona przez zasady grupy"

2: Wyszukiwarka systemowa - nie działa tylko z poziomu menu start oraz brak reakcji na kliknięcie "lupy" na pasku zadan. W innych miejscach działął prawidłowo.

EDIT 3: nie działają również zaasady grupy (gpedit) napisane jest że nie może odnaleźć gpedit.msc 

 

Dołączam logi z FRST 

 

Z góry dziękuje za pomoc.

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

1: Windows Defender - nie chce się włączyć (szary "suwak"), w usługach lokalnych jest ustawione niby na automatyczny i stan usługi: działa. Pokazuje sie komunikat "ta aplikacja jest wyłączona przez zasady grupy"

Będę sprawdzać polityki Windows Defender ustawione w rejestrze.

 

 

2: Wyszukiwarka systemowa - nie działa tylko z poziomu menu start oraz brak reakcji na kliknięcie "lupy" na pasku zadan. W innych miejscach działął prawidłowo.

To nie jest raczej związane z infekcją. Być może: nie działa usługa wyszukiwania, naruszone komponenty systemowe, wadliwe rozszerzenie powłoki eksplorer.

 

 

nie działają również zaasady grupy (gpedit) napisane jest że nie może odnaleźć gpedit.msc

To normalne. Twój system nie obsługuje edycji gpedit. Ta możliwość jest w Pro i Enterprise.

 

Platform: Windows 10 Home (X64) Język: Polski (Polska)

 

Nie próbuj przypadkiem instalować nieoficjalnych paczek rzekomo implementujących gpedit na edycjach Home. To nie działa poprawnie.

 

 


 

W systemie widać tylko szczątki infekcji i odinstalowanych aplikacji. Działania do przeprowadzenia:

 

1. Deinstalacje:

- Klawisz z flagą Windows + X > Programy i funkcje > odinstaluj zbędny program Lenovo Experience Improvement. Jeśli nie korzystasz, możesz się też pozbyć REACHit i SHAREit.

- Uruchom Program Install and Uninstall Troubleshooter i za jego pomocą usuń Metric Collection SDK i Metric Collection SDK 35. Dwie pozycje, więc program należy uruchomić dwa razy.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
AppInit_DLLs: C:\ProgramData\Konksolex\ZoneGotam.dll => Brak pliku
AppInit_DLLs-x32: C:\ProgramData\Konksolex\Hattraxtouch.dll => Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [JzShlobj] -> {7B286609-DA97-47E1-AC6B-33B8B4732C95} => Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [KzShlobj] -> {AAA0C5B8-933F-4200-93AD-B143D7FFF9F2} => Brak pliku
SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope - brak wartości
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3562009082-1077438095-1519389639-1001 -> {046BF511-2AAC-4E4A-96F8-813EB01E3F81} URL =
S2 Citdhwa; "C:\Users\OSHI\AppData\Roaming\AzigcWig\Geeswu.exe" -cms [X]
S2 mccspsvc; "C:\Program Files\Common Files\McAfee\CSP\1.5.471.0\McCSPServiceHost.exe" [X]
S2 nplus; "C:\Program Files\ktip\ktip.exe" /s iid=8202248 did=APSFTuto4PC sid=11 ref=42b4b248-27ad-c56a-8635-19532422e091-PolicyMac id=2f06fafcae001e9deaa8c16f5bb034930462277e3185461210b98f9f4f562a1f [X]
S4 ZAMSvc; "C:\Program Files (x86)\Zemana AntiMalware\ZAM.exe" /service [X]
R1 ZAM_Guard; C:\WINDOWS\System32\drivers\zamguard64.sys [203680 2016-08-14] (Zemana Ltd.)
S1 ZAM; \??\C:\WINDOWS\System32\drivers\zam64.sys [X]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcpltsvc => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcpltsvc => ""=""
Task: {5C6D597E-D422-4F1F-ACD9-DB72AB5CADD6} - System32\Tasks\PDVDServ12 Task => C:\Program Files (x86)\Lenovo\PowerDVD12\PDVD12Serv.exe
Task: {83579E3D-859E-4993-94E8-78C5A414E94B} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent.exe [2015-07-08] (Lenovo)
Task: {8A5B1FAF-F2BC-4DD3-BA36-0860DF12FE67} - \{CF64F1F3-5270-43E2-8720-4927EC49D27F} -> Brak pliku 
Task: {B2B5E1D6-758F-4DF0-91BB-83349233FD95} - System32\Tasks\{9B7C31D8-3596-4F2E-A6F3-D9C67824A619} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\ContentPush\uninstall.exe" -c /uninstall
Task: {EC76D032-914D-4187-927B-1887EE2ED5D7} - System32\Tasks\Dahashhecech Reports => C:\Program Files (x86)\Phervck\DahashhecechReportszlt.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe
DeleteKey: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2
DeleteKey: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{B6790A07-E8FA-4B86-844E-EA12EFC94972}
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins
C:\Program Files\Plumbytes Software
C:\Program Files\żěŃą
C:\Program Files\nplus
C:\Program Files (x86)\bsgB99D
C:\Program Files (x86)\sbqh
C:\Program Files (x86)\Security Task Manager
C:\Program Files (x86)\UCBrowser
C:\Program Files (x86)\Winamp
C:\Program Files (x86)\yu6D58C
C:\Program Files (x86)\Zemana AntiMalware
C:\ProgramData\AVAST Software
C:\ProgramData\SecTaskMan
C:\Users\OSHI\AppData\Local\cooqolemetetionsuzaward
C:\Users\OSHI\AppData\Local\Tempfolder
C:\Users\OSHI\AppData\Local\UCBrowser
C:\Users\OSHI\AppData\Local\Zemana
C:\Users\OSHI\AppData\LocalLow\Company
C:\Users\OSHI\AppData\Roaming\*.*
C:\Users\OSHI\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\9501e18d7c2ab92e\Google Chrome.lnk
C:\Users\OSHI\AppData\Roaming\Mozilla
C:\WINDOWS\ZAM_Guard.krnl.trace
C:\WINDOWS\ZAM.krnl.trace
C:\WINDOWS\system32\Drivers\zamguard64.sys
C:\WINDOWS\system32\Drivers\etc\hp.bak
C:\WINDOWS\system32\pido
CMD: netsh advfirewall reset
Reg: reg query "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender" /s
Reg: reg query HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WSearch /s
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

Edytowane przez picasso
Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...