Jaycob2002 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Witam. Jestem posiadaczem systemu Windows 10. Ostatnio zmagam się z dwoma problemami . Pierwszy problem polega na tym, że komputer wyświetla informacje o tym, że nie mój program antywirusowy (GDATA IS) jest wyłączony i u usługa Windows Defender jest wyłączona. Gdy próbowałem uruchomić aplikację GDATA problem nie zniknął. Gdy włączyłem Defendera przez Zasady grupy, Windows widział Defendera i ustawił go jako aktynego i GDATA który był według Windowsa wyłączony. Nie wiem co jest nie tak. Przyznam, że ostatnio bawiłem się antywirusami, testując który będzie lepszy. Z tego co pamiętam instalowałem Avasta, AVG, Bitdefender, ESET i GDATA, wszystkie w wersji próbnej. Jednak coś mnie zaniepokoiło gdy używałem ESET-a. Windows widział go, jako zaporę i antywirusa gdy był aktualny, a pozostałych programów nie widzi... Postanowiłem wyłączyć Defendera, bo gdy jest aktywny inny antywius nie może działać poprawnie (powoduje konflikt), dlatego go wyłączyłem poprzez zasady grupy i usunąłem powiadomienia. Gdy postanowiłem zrobić raport okazało się, że antywirus nie jest zarejestrowany w systemie :/ . Czy to wina ESET-a ? Wszystkie programy antywirusowe skasowałem i wyczyściłem resztki CCleaner-em. Został GDATA IS, którego postanowiłem zatrzymać. Drugim problem jest to, że system w raporcie zapisał, że niektórych usług nie można uruchomić. Są to: "Asystent łączości sieciowej" oraz "Pomoc IP". Gdy próbuję włączyć usługi otwiera się okno z informacją: Co mam robić ? Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Cytat Co mam robić? Podać logi z FRST Odnośnik do komentarza
Jaycob2002 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Gotowe: Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Czy wyniki Centrum zabezpieczeń pokazane na obrazku na pewno są aktualne? FRST twierdzi, że obecnie nie ma żadnej rejestracji programów antywirusowych we WMI - goło: ==================== Centrum zabezpieczeń ======================== (Załączenie wejścia w fixlist spowoduje jego usunięcie.) I wg raportu odinstalowałeś G Data na rzecz 360 Total Security i Zone Alarm, żaden z nich nie jest wykryty w Centrum, a dlaczego to zaraz się wypowiem. Cytat Postanowiłem wyłączyć Defendera, bo gdy jest aktywny inny antywius nie może działać poprawnie (powoduje konflikt), dlatego go wyłączyłem poprzez zasady grupy i usunąłem powiadomienia. Windows Defender zintegrowany w systemie Windows 10 automatycznie samodzielnie się deaktywuje, gdy jest instalowany program zewnętrzny. Z tym że tu jest problem z tym, iż programy nie są rejestrowane we WMI i nie widać ich w Centrum.... Rejestracje programów w Centrum nie są poprawnie prowadzone, a Pomoc IP (zależna od usłuigi Instrumentacja Windows) nie chce się uruchomić, gdyż jest jakiś problem z funkcjonowaniem WMI. W Dzienniku zdarzeń następujący błąd: Dziennik Aplikacja: ================== Error: (08/09/2016 06:27:39 PM) (Source: SecurityCenter) (EventID: 3) (User: ) Description: Usługa Centrum zabezpieczeń systemu Windows nie może ustanowić zapytań dotyczących zdarzeń z usługi WMI, aby monitorować program antywirusowy, program antyszpiegowski i zaporę innej firmy. Poproszę o raport diagnostyczny z WMI Diagnosis Utility. Skrypt należy uruchomić jako Administrator, czyli po rozpakowaniu narzędzia do jakiegoś folderu w krótkiej ścieżce dostępu i bez spacji: klawisz z flagą Windows + X > Wiersz polecenia (Administrator) > wklep ścieżkę do pliku WMIDiag.vbs i ENTER. Wynikowemu raportowi zmień ręcznie rozszerzenie z *.log na *.txt, by wszedł w załączniki. Odnośnik do komentarza
Jaycob2002 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Zrobiłem tak jak powyżej i diagnostyka pokazała błędy WMI. Załączam log. Tylko nie wiem co dalej zrobić WMIDIAG-V2.2_WIN8.1_.CLI.RTM.64_EINTEGRACJA_2016.08.11_10.40.57-REPORT.TXT Odnośnik do komentarza
Jaycob2002 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Problem został naprawiony. Windows update zainstalowało aktualizacje i wszystko wróciło do normy. Zamykam temat. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi