Skocz do zawartości

Malware SoundSpacePro , Lezase_ + wiele innych.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;) potrzebuje pomocy.

Jakoś dwa, trzy dni temu chciałam sobie ściągnąć program do edycji filmów wideo w związku z zakupem kamerki, postanowiłam pobrać ów program z torrentów i skończyło się tragicznie.

 

Próbowałam zaradzić własnymi siłami posługując się między innymi - ESET online scanner , malwarebytes Anti - malware , adwcleaner ,  Zemma antimalware , Rkiller i jeszcze inne.

Czyściłam rejestr i usuwałam pliki przeglądarki za pomocą Ccleaner.

 

Pierwsze objawy zawirusowania to wyskakujące reklamy na pulpicie. po przeskanowaniu eset online scanner stwierdził, że to coś o nazwie "SoundSpacePro" , potem wykrywało jakieś foldery związane z nazwą Lezase_ i kuaizip którego chyba się pozbyłam, w związku z tym że nie mogę sobie poradzić z tymi infekcjami zwracam się z prośbą o pomoc, poniżej logi GMER oraz FRST.

 

Logi poniżej:

Addition.txt

FRST.txt

GMERLOG.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W raportach nie widać żadnych aktywnych infekcji adware, do czyszczenia tylko wpisy szczątkowe.

 

1. Klawisz z flagą Windows + X > odinstaluj zbędny program HP Customer Participation Program 14.0.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKLM\...\Policies\Explorer: [EnableShellExecuteHooks] 1
ShellExecuteHooks: - {6710C780-E20E-4C49-A87D-321850ED3D7C} - Brak pliku [ ]
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia 
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
HKU\S-1-5-21-4241658497-3624425046-3709114523-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=617910&ResetID=130932014023261915&GUID=52C0F3C7-E233-4B73-9CF5-9BAF2B5D37F5
SearchScopes: HKLM -> DefaultScope - brak wartości
SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope - brak wartości
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4241658497-3624425046-3709114523-1002 -> DefaultScope {2D52AFF7-2C9D-4A72-8D41-5FF65727ED51} URL =
Task: {5B1242EB-5E1B-4A1A-AFE0-B07AEF774D77} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku 
Task: {60C1A2C2-7E2F-476E-968C-01CFDCABE12E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku 
Task: {6f99713c-1c30-4115-8320-ca871f79be10} - Brak ścieżki do pliku
Task: {7339899A-2D7F-4352-BCE7-8EB7076C2617} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku 
Task: {7E2A0553-6335-4894-B229-FC00821B801F} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku 
Task: {830184A2-F4C5-4023-9F3F-E6E814251014} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku 
Task: {98EFFE7D-148D-4310-9889-50B8B5F6386B} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku 
Task: {9D59A418-CD65-4227-BA78-5E88C52EAA0B} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program => C:\Program Files\Lenovo\Customer Feedback Program\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent.exe [2012-08-08] (Lenovo)
Task: {B55B9066-F6DA-4DBF-8053-808EBF55CC92} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku 
Task: {BE3147D9-9E0D-4140-AF97-65E4F53CC059} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku 
Task: {C4E53FD1-F49E-4AD8-A752-07FF32900DF8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku 
Task: {D6156A66-70BA-4775-9941-4E5844B83B35} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku 
Task: {E0A9F390-2741-4EE2-85AB-E89E2FB66D93} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku 
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins
C:\Program Files (x86)\Amazon
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\USB大师
C:\Users\Monika\AppData\Local\atekoshjupwardanikadom
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\*.*
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\ZWfaXAYhTaIC
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\KZMount
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\Softlink
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\tmp
C:\Users\Monika\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\żěŃą.lnk
C:\WINDOWS\system32\MONIKA_Monika_HistoryPrediction.bin
C:\WINDOWS\system32\Drivers\etc\hp.bak
C:\WINDOWS\SysWOW64\kz.exe
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > wprowadź nazwę fixlist.txt > Kodowanie zmień na UTF-8

 

Plik fixlist.txt umieść w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Wg raportu domyślną i zainstalowaną przeglądarką jest Google Chrome, tylko że FRST w ogóle nie wykrył profilu przeglądarki na dysku, co sugeruje że coś jest uszkodzone. Przeinstaluj Google Chrome wg tych kroków:

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Jeśli potrzebne, wyeksportuj zakładki: CTRL+SHIFT+O > Organizuj > Eksportuj zakładki do pliku HTML.
  • Odinstaluj Google Chrome. Przy deinstalacji zaznacz Usuń także dane przeglądarki. Zainstaluj najnowszą wersję Google Chrome.
4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Opisz dokładnie co siędzieje, czy coś wymaga jeszcze interwencji.
Odnośnik do komentarza

Wszystko zrobione, ale w logu nadal brak detekcji profilu Chrome, co w połączeniu z innymi śladami w raporcie mówi mi, że Chrome nie zostało już ponownie zainstalowane. Na koniec:

 

1. Jeśli Chrome nie będzie już instalowane, przez SHIFT+DEL (omija Kosz) skasuj z dysku foldery Google:

 

C:\Program Files (x86)\Google

C:\Users\Monika\AppData\Local\Google

 

Dodatkowo upłynnij folder FRST z Pulpitu.

 

2. Zastosuj DelFix oraz wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. GMER i jego log dokasuj ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...