Skocz do zawartości

Zagrożenie locky.ransomware


Rekomendowane odpowiedzi

cześć

jestem abonentem Neostrady w Orange. Wczoraj przeglądarka wyświetliła mi komunikat, że z mojego komputera następują podejrzane połączenia, które wskazują na groźnego wirusa locky.ransomware. W związku z tym rozpocząłem szeroko zakrojoną akcję poszukiwawczą. Programy antywirusowe nic nie wykazują, ale mój router od tego czasu zwariował. Co kilka minut traci połączenie. Orange wymienił mi dziś modem i dalej jest to samo.

 

Nie otwieram pierwszych lepszych załączników więc trochę mnie ta sytuacja dziwi.

 

Rzuciłem się zatem do skanów bo zagrożenie wydaje się bardzo duże. Poproszę o pomoc.

FRST.txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Logi z OTL usuwam, to przestarzały program i na nim się już nie pracuje, FRST posiada o wiele więcej skanów i poprawek. Zestaw podanych raportów FRST niekompletny - brak plików Addition i Shortcut. Wróć do konfiguracji i dorób te dwa logi: KLIK.

 

Jeszcze w Addition może się coś ewentualnie pokazać, ale póki co to w głównym FRST są tylko polityki Chrome wprowadzone przypuszczalnie przez adware i jakiś jeden dziwny pusty wpis, żadnych aktywnych śladów ingerencji infekcji szyfrującej dane.

Odnośnik do komentarza

Jak mówiłam, nie widać tu infekcji tego typu wcale. Możesz przeprowadzić tylko kosmetyczne działania polegające na usunięciu odpadkowych i pustych wpisów (wliczając te po aktualizacji z Windows 7 do Windows 10) i czyszczeniu Temp:

 

1. Uruchom Program Install and Uninstall Troubleshooter i za jego pomocą usuń wpis ZoneAlarm Antivirus.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKLM\...\Run: [hshhsaaaws] => [X]
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome 
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia 
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia 
S2 HuaweiHiSuiteService64.exe; "C:\ProgramData\HandSetService\HuaweiHiSuiteService64.exe" -/service [X]
U3 idsvc; Brak ImagePath
U2 TMAgent; Brak ImagePath
U3 wpcsvc; Brak ImagePath
Task: {05906CF1-1D46-4CFE-B90F-7C179FFD1366} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {05CF6E1A-9DC8-4BC2-9594-E91EB1BED40F} - System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => C:\Windows\System32\browserchoice.exe
Task: {0C097C32-AF0D-45E7-B562-AF1B9EC87EAF} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {2F3B95D3-3655-4259-8FD1-BF6211E13C73} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PvrScheduleTask => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {2FD43D47-D340-4304-80D6-50BDDC58F2E7} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\StartRecording => C:\Windows\ehome\ehrec.exe
Task: {34603196-FA3F-4943-9934-FEA8EE087176} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {4011FD5C-4601-456C-8F83-D557389F1B9D} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RegisterSearch => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {48AD75A2-780A-4970-836A-C45E993C2A66} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\MediaCenterRecoveryTask => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {5C590155-A6AC-49A6-B010-FC16FFB36AC7} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {720FA242-3D85-4FF9-820F-6C9F47E70C6B} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\OCURDiscovery => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {74CA2B9B-1742-4708-8418-98270B4CE557} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ActivateWindowsSearch => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {75006CB1-EB61-4CF8-BEBB-FC7AD426A8E3} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ConfigureInternetTimeService => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {88DA89A8-BC90-4BB9-A3BE-6287ECE25F1C} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PvrRecoveryTask => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {923187E1-45CF-4069-8D81-B426C8C35509} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\OCURActivate => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {AFD05202-286A-425F-8679-341035347953} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscovery => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {B09BB8B2-873D-4E69-93D0-F75E956A7F00} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {BDEC0A04-3AE2-494A-AC9B-148B328A53AC} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ObjectStoreRecoveryTask => C:\Windows\ehome\mcupdate.exe
Task: {C84A0CA3-D781-43FD-954C-21419FA993F7} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\UpdateRecordPath => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {C9A87FFB-98D1-45AD-BF63-5E55E4650A5B} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW2 => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {C9AA7CCD-F47A-45EB-83FC-5703B892BC0E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ReindexSearchRoot => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {EE22889A-51EA-419C-BD7C-4A10D7CE028F} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW1 => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {F027B635-D954-48BB-BAA2-68CAD1DDB01B} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PeriodicScanRetry => C:\Windows\ehome\MCUpdate.exe
Task: {F177E0B5-525B-4D56-8CF0-B9B0A01CFAB2} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ehDRMInit => C:\Windows\ehome\ehPrivJob.exe
Task: {FF10316E-34A0-4555-81AA-67A1471B6EAA} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => C:\Windows\ehome\ehrec.exe
DeleteKey: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32 /v hshhsaaaws /f
C:\$360Section
C:\Program Files (x86)\360
C:\ProgramData\360Quarant
C:\ProgramData\CheckPoint
C:\ProgramData\Lavasoft
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\MyFree Codec
C:\Windows\ehome
C:\Windows\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center
C:\WINDOWS\SysWOW64\Drivers\360AvFlt.sys
CMD: netsh advfirewall reset
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go. Nowe skany nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...