Skocz do zawartości

Zawirusowany komputer, nie uruchamia się przeglądarka Light


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z zawirusowanym komputerem. System: windows 7, 32 bit.

Dużo udało mi się odinstalować, ale niestety coś jeszcze zostało.

Objawy są takie, że od czasu do czasu (teraz juz rzadko) komputer nie chce się uruchomić to jest przy starcie pojawia się komunikat:

Nie można znaleźć pliku skryptu c:/windows/run.vbs windows 7, po wyłączeniu tego komunikatu zostaje czarny ekran.

 

Następny błąd pojawia sie przy próbie uruchomienia przeglądarki LIGHT:

the program can't start because api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll is missing from your computer

 

Ogólnie komputer jest wolny. Proszę o pomoc.

Załączone pliki

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

gmer.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Objawy są takie, że od czasu do czasu (teraz juz rzadko) komputer nie chce się uruchomić to jest przy starcie pojawia się komunikat:

Nie można znaleźć pliku skryptu c:/windows/run.vbs windows 7, po wyłączeniu tego komunikatu zostaje czarny ekran.

W raporcie nie ma żadnych oznak tej modyfikacji (Userinit).... Więc albo problem już rozwiązany, albo wystąpił jakiś błąd w skanie FRST. Ale owszem, są tu nadal komponenty adware.

 

Następny błąd pojawia sie przy próbie uruchomienia przeglądarki LIGHT:

the program can't start because api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll is missing from your computer

To nie jest problem powiązany z infekcją. Brakuje Ci w systemie bibliotek Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 (wersja x86).

 

 


 

Pod kątem czyszczenia z adware następujące działania do przeprowadzenia:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
Task: {29DC2540-823C-4490-908D-42892F09908B} - System32\Tasks\Graputy Core => C:\Program Files\Woverkclerbch\graputycorejgutpule.exe [2016-07-06] ()
Task: {6F215DBB-8276-473D-A2F4-FD26C38F6F8B} - System32\Tasks\Pritc => C:\Users\LG\AppData\Local\Temp\00002019\casrss.exe 
Task: {A925A827-3B47-422F-B5DF-00BB402BCEE3} - System32\Tasks\ComputerZ-Tray => C:\Program Files\LuDaShi\ComputerZTray.exe
S2 graputycorereevik.exe; C:\Program Files\Woverkclerbch\graputycorereevik.exe [720608 2016-07-06] ()
S3 ComputerZ; \??\C:\Program Files\LuDaShi\ComputerZ.sys [X]
S3 VGPU; System32\drivers\rdvgkmd.sys [X]
NETSVC: HpSvc -> no filepath.
HKLM\...\Policies\Explorer: [EnableShellExecuteHooks] 1
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restriction 
C:\Program Files\mpck
C:\Program Files\Woverkclerbch
C:\Program Files\{516D9F5A-D8E3-485A-838A-AE688ED07E5C}
C:\Users\LG\AppData\Local\node-webkit
C:\Users\LG\AppData\Local\Tempfolder
C:\Users\LG\AppData\LocalLow\Company
C:\Users\LG\AppData\LocalLow000D6730
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00115B08
C:\Users\LG\AppData\LocalLow001D2A48
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00212C98
C:\Users\LG\AppData\LocalLow002F6730
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00391010
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00390F48
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00390E80
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00390DA0
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00342A48
C:\Users\LG\AppData\LocalLow003389B8
C:\Users\LG\AppData\LocalLow0036D0A0
C:\Users\LG\AppData\LocalLow00356730
C:\Users\LG\AppData\LocalLow004AA318
C:\Users\LG\AppData\Roaming\*.*
C:\Users\LG\AppData\Roaming\Ezipduedg
C:\Users\LG\AppData\Roaming\Kuaizip
C:\Users\LG\AppData\Roaming\lockhomepage
C:\Users\LG\AppData\Roaming\ludashi
C:\Users\LG\AppData\Roaming\Softlink
C:\Windows\system32\kz.exe
C:\Windows\system32\Number of results
C:\Windows\system32\xezs
C:\Windows\system32\Drivers\64F7BC0E.sys
C:\Windows\system32\Drivers\982D7CD0.sys
C:\Windows\system32\Drivers\etc\hp.bak
Hosts:
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Jest na dysku zestaw profilów Firefox/Light. Jeden z profilów utworzyło adware GsearchFinder. Wykonaj kompleksowe czyszczenie profilów:

  • Wyeksportuj z Light zakładki, o ile są dostępne. Zamknij Light.
  • Klawisz z flagą Windows + R i w polu Uruchom wklej komendę: "C:\Program Files\Light\light.exe" -p
  • Pousuwaj wszystkie profile, następnie załóż całkowicie nowy.
  • I nie instaluj już rozszerzenia Quick Local Switcher. Powody: KLIK.
3. Napraw uszkodzony specjalny skrót IE. W pasku eksploratora wklej poniższą ścieżkę i ENTER:

 

C:\Users\LG\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools

 

Prawoklik na zlokalizowany tam skrót Internet explorer (bez dodatków) > Właściwości > w polu Element docelowy po ścieżce "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dopisz dwie spacje i -extoff

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za pomoc.
1) userinit - możliwe, że udało mi się to naprawić przy skanowaniu 360 total security
2) api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll - po zainstalowaniu Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 (wersja x86) problem się rozwiązał. Dziękuję.
3) po uruchomieniu "C:\Program Files\Light\light.exe" -p nie było żadnego profilu do skasowania
4) skrót IE naprawiony zgonie z zaleceniem.
 
Czy teraz jest już wszystko OK?

FRST.txt

Fixlog.txt

Addition.txt

Odnośnik do komentarza

3) po uruchomieniu "C:\Program Files\Light\light.exe" -p nie było żadnego profilu do skasowania

 

Powiedz mi z jakiego profilu korzysta Light i w której lokalizacji - tzn. potwierdź mi, że profil przeglądarki jest w C:\Users\LG\AppData\Roaming\Light. W tym przypadku możesz całkowicie przez SHIFT+DEL (omija Kosz) skasować z dysku foldery standardowego Firefoxa z adware:

 

C:\Users\LG\AppData\Local\Mozilla

C:\Users\LG\AppData\Roaming\Mozilla

C:\Users\LG\AppData\Roaming\Profiles

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...