Skocz do zawartości

System nie uruchamia się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od miesiąca mam zamontowany drugi dysk twardy - pamięć SSD na karcie m2 z systemem windows 10. Instalacje windows 10 robiłem bez dysku HDD z systemem win7, więc systemy wzajemnie się nie widziały. To nie był problem, bo wszystko działało bez problemu. Na win10 nie mam zainstalowanych jeszcze wszystkich programów, więc korzystam z niego sporadycznie. Wczoraj na win10 zainstalowałem drukarkę HP DeskJet 1018. Najpierw lokalnie, później zainstalowałem program TP-Link_USB_Control_Utility aby korzystać z tej drukarki sieciowo - jest podpięta do routera WRT-1043ND (ver 1.0). Po czym wróciłem do działania na win7.  Po jednym z restartów win7 się nie uruchamia. Kiedy próbowałem go uruchomić w trybie awaryjnym zatrzymał się na CLASSPNP.SYS i koniec. Wieczorem uruchomiłem też narzędzie do naprawy systemu, które chodziło przez całą noc ale nic się nie stało - przerwałem twardym wyłączeniem kompa. Od rana szukam informacji i jedyne co mi zostaje to poszukać pomocy na forum, bo to przerasta moje możliwości. FRST uruchomiłem z poziomu wiersza poleceń, kiedy uruchomiłem narzędzie naprawy systemu win7. Program był nagrany na pendrive i wyniki również się tam zapisały.

 

Log z FRST w załączniku.

 

 

Mam nadzieję, że uda się coś zdziałać.

FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Z raportu nic nie wynika. Jedyne co sugeruje FRST, to że co dopiero była modyfikacja sterownika WinPCap (WPRO_41_2001.sys), ale szczerze wątpię, by miało to znaczenie.

 

Kiedy próbowałem go uruchomić w trybie awaryjnym zatrzymał się na CLASSPNP.SYS i koniec.

Pytania: Czy przed tym ostatnim restartem było jakieś przepinanie dysków? W jakim trybie działa obecnie ten dysk z Windows 7, AHCI czy IDE? To drugie pytanie jest związane z sugestią, by spróbować przestawić tryb na inny niż jest wyasygnowany jako bieżący.

Odnośnik do komentarza

Jaki model komputera, jaki BIOS? Na teraz nie przychodzi mi do głowy nic innego niż cofnięcie całego rejestru do punktu, gdy system jeszcze startował. Jeśli to nie pomoże, jednak podejrzewam układ dysków jako przyczynę. Ten halt na CLASSPNP.SYS jest częstym objawem trybu pracy dysku.

 

W każdym razie, na teraz spróbuj załadować starszy rejestr z kopii RegBack. Do Notatnika wklej:

 

LastRegBack: 2016-05-07 23:47

 

Zapisz pod nazwą fixlist.txt tam skąd uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i klik w Napraw (Fix). Przedstaw wynikowy fixlog.txt. Wypowiedz się czy są zmiany.

Odnośnik do komentarza

Z tego co widzę na forum Lenovo rzeczywiście ta seria nie ma takiej opcji.

 

Jeszcze jedna myśl: czy odpięcie tej świeżo dostawionej drukarki (oraz innych zewnętrznych urządzeń) coś wnosi do sprawy? I nic więcej nie przychodzi mi do głowy, poza tym co już powiedziałam. Nie wypowiadasz się nic na temat zrzucenia rejestru za pomocą skryptu FRST, więc wnioskuję, że jeszcze tego nie próbowałeś (?).

Odnośnik do komentarza

Odpinanie nic nie daje, bo sprzęt transportuję między różnymi biurami i tam podłączam różne akcesoria (drukarki lokalne, sieciowe). Odnośnie zmian rejestru, to rzeczywiście jeszcze tego nie robiłem. Potrzebuję w najbliższych dniach kompa w stałej gotowości, więc ewentualny format i związany z tym czas na odtworzenie systemu jest mi nie na rękę. Na pewno jednak spróbuję.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...