Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Witam, Na PC mam zainstalowany Windows 7 Pro x64, Włączony komputer pozostawiłem na jakiś czas a po powrocie był wyłączony. Po uruchomieniu system wstaje do pewnego momentu aż włącza się narzędzie do naprawy systemu podczas uruchamiania. Narzędzie to nie było w stanie naprawić systemu a w szczegółach podał: 1) 6.1.7600.16385 2) 6.1.7600.16385 3) unknown 4) 21200959 5) AutoFailover 6) 3 7) CorruptFile Po ukazaniu się narzędzi odzyskiwania włączyłem wiersz polecenia i wprowadziłem komendę: chkdsk /r, po około 1h zakończył działanie jednak próba uruchomienia PC zakończyła się uruchomieniem narzędzia do naprawy podczas uruchomienia. I znowu ukazało się pole wyboru narzędzi odzyskiwania, tym razem wybrałem "Przywracanie systemu" Miałem tylko "Automatyczny punkt przywracania" i skorzystałem z niego Przywracanie systemu nie zostało ukończone pomyślnie. Wystąpił nieokreślony błąd podczas przywracania systemu. (0x8000ffff). Nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić i nie uszkodzić bezpowrotnie. Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Po ukazaniu się narzędzi odzyskiwania włączyłem wiersz polecenia W takim razie powinieneś z poziomu wiersza polecenia uruchomić FRST , zrobić nim skan i wstawić raport. Wszystko opisane tutaj https://www.fixitpc.pl/topic/4414-diagnostyka-infekcji-na-niestartujących-windows/ Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 W załączeniu FRST FRST.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 1) 6.1.7600.16385 2) 6.1.7600.16385 3) unknown 4) 21200959 5) AutoFailover 6) 3 7) CorruptFile Narzędzie autonaprawcze mówi o uszkodzonym pliku. W logu FRST pośrednio widać uszkodzenia conajmniej 4 plików, brak producenta Microsoft: ==================== Usługi (filtrowane) ======================== S2 NlaSvc; C:\Windows\System32\nlasvc.dll [303616 2014-12-06] () S3 RasMan; C:\Windows\System32\rasmans.dll [344064 2010-11-20] () S3 wudfsvc; C:\Windows\System32\WUDFSvc.dll [84992 2012-07-26] () ===================== Sterowniki (filtrowane) ========================== S0 ACPI; C:\Windows\System32\drivers\ACPI.sys [334208 2010-11-20] () Raport FRST jest mocno ograniczony i uszkodzeń może być znacznie więcej w miejscach nie obejmowanych skanowaniem. Rozpocznij od wykonania skanu SFC spod RE: KLIK. Opisz co pokazało się w oknie (log z naprawy nie jest dostępny w RE). Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 sfc /scannow /offbootdir=F:\ /offwindir=C:\windows Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła uszkodzone pliki, ale nie może naprawić niektórych z tych plików. Szczegóły znajdują się w pliku CBS.log windir\Logs\CBS\CBS.log czy plik CBS.log mam dołączyć? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 czy plik CBS.log mam dołączyć? Przecież wyraźnie mówiłam: "log z naprawy nie jest dostępny w RE". To samo jest opisane w instrukcjach do których Cię odesłałam. Niestety nie ma możliwości sprawdzić co narzędzie wykryło. Jedyne więc co mogę zrobić, to spróbować naprawić widziane w FRST naruszone pliki (ten ACPI.sys jest przypuszczalną przyczyną niemożności bootowania), a jeśli to nie pomoże, szykuje się reinstalacja systemu. Na razie podaj wyniki wyszukiwania na wystąpienia uszkodzonych plików. Uruchom FRST, w polu Szukaj wklep co poniżej, klik w Szukaj plików i dostarcz wynikowy log. ACPI.sys;nlasvc.dll;rasmans.dll;WUDFSvc.dll Przypuszczalnie w systemie nie będzie żadnej poprawnej kopii, co oznacza, że będę musiała przesłać wierne kopie plików z mojej wirtualnej maszyny do zamiany. Analiza tego niestety zajmie mi czas i nie obiecuję szybkiej odpowiedzi. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 W załączeniu plik z FRST Search.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Jest kopia pliku ACPI.sys zgodna z wersją komponentów. Dla pozostałych plików brak poprawnych kopii, nie można użyć plików innej wersji komponentów. Podejście z podstawianiem plików: 1. Paczka Pliki.zip do pobrania: KLIK. Na pendrive utwórz katalog G:\Pliki i w nim umieść rozpakowane z ZIP pliki. Następnie przygotuj skrypt podstawiania plików, tzn. do Notatnika wklej: CMD: copy /y C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\acpi.inf_amd64_neutral_aed2e7a487803437\acpi.sys C:\Windows\System32\drivers\acpi.sys CMD: copy /y G:\Pliki\nlasvc.dll C:\Windows\System32\nlasvc.dll CMD: copy /y G:\Pliki\nlasvc.dll C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-nlasvc_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18685_none_c561372a21c1c35c\nlasvc.dll CMD: copy /y G:\Pliki\rasmans.dll C:\Windows\System32\rasmans.dll CMD: copy /y G:\Pliki\rasmans.dll C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-rasmanservice_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_fce39bb0b7480d9a\rasmans.dll CMD: copy /y G:\Pliki\WUDFSvc.dll C:\Windows\System32\WUDFSvc.dll CMD: copy /y G:\Pliki\WUDFSvc.dll C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-d..frameworks-usermode_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17803_none_fb416b4f0bdbe260\WUDFSvc.dll Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt na pendrive obok FRST64.exe. 2. Uruchom FRST, wybierz opcję Napraw (Fix) i przedstaw plik fixlog.txt utworzony na pendrive. 3. W zależności od wyników powyższej akcji: - Jeśli powyższa operacja się wykona poprawnie i system zastartuje, robisz sfc /scannow spod Windows i dostarczasz filtrowany raport zrobiony wg instrukcji w artykule. - Jeśli jednak zamiana plików nic nie wskóra, reinstalacja systemu, bo nie mam możliwości wykrycia wszystkich naruszeń w plikach. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Niestety system nie uruchomił się, podczas ładowania systemu mignął niebieski ekran i PC zrestartował. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Wszystkie pliki zostały podstawione. Sprawdź czy sfc uruchomiony spod RE nadal zgłasza ten sam komunikat "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła uszkodzone pliki, ale nie może naprawić niektórych z tych plików.". Jeśli tak, reinstaluj system. Jeśli komunikat będzie jednak inny, ewentualnie będzie można rozważać co jeszcze jest uszkodzone. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Niestety komunikat jest ten sam więc reinstaluję system. Dziękuję i pozdrawiam. Przed rozpoczęciem instalacji nowego systemu zresetowałem BIOS i ustawiłem wszystkie jego wartości tak jak uważałem, że powinny być ustawione. Podłączyłem dysk i przez pomyłkę (w BIOSie był ustawiony start na HD a nie CD) system uruchomił się. Udało się uruchomić system, zrobiłem skan FRST i załączam go. FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Skoro system się w końcu uruchomił, to jak mówiłam wykonaj sfc /scannow spod Windows i dostarczasz filtrowany raport zrobiony wg instrukcji: KLIK. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Nie jestem pewien czy o ten plik chodziło. sfc.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 W wynikach nienaprawione rekordy, dwa typy: pliki DLL/MUI oraz manifesty. Pod kątem odczytów relatywnych do manifestów: Uruchom "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu": KLIK. Gdy skan ukończy się, przekopiuj plik C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log. Zmień mu ręcznie rozszerzenie z *.log na *.txt i dostarcz w załącznikach. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 W załączeniu Checksur.log CheckSUR.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Narzędzie wykryło 17 błędów, naprawiło 10 z nich. Brakuje niektórych komponentów naprawczych, by zlikwidować pozostałe odczyty. Ręczna próba naprawy tych rekordów z CheckSur oraz niepowtarzających się rekordów z wcześniejszego skanu SFC to już grubsza robota. Nie wiem kiedy będę mogła się tym zająć. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Mogę korzystać z tego systemu czy powinienem go jednak przeinstalować? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 7 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Myślę, że nie ma sensu reinstalować, skoro naprawy zaszły już tak daleko. Resztę jestem w stanie naprawić, ale to wymaga po prostu więcej czasu (skompletowanie idealnych wersji komponentów do obu typów napraw). Nie jestem w stanie tego zrobić szybko, a teraz już wychodzę z domu i mnie nie będzie być może nawet do jutra, zaś jutro mam ważne spotkanie rodzinne. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Dziękuję i powodzenia. Czekam cierpliwie. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Na początek naprawa rekordów z Checksur: 1. Przesyłam pliki potrzebne do naprawy (pliki.zip): KLIK. Wszystkie pliki w katalogu "Manifests" przenieś do katalogu C:\Windows\Temp\CheckSur\WinSxS\Manifests, a te z "Packages" do C:\Windows\Temp\CheckSur\Servicing\Packages. 2. Uruchom ponownie "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu". Dostarcz nowy checksur.log do oceny. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 21 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Witam, w katalogu CBS były dwa pliki log, załączam obydwa. CheckSUR.txt CheckSUR.persist.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Checksur.persist nie jest potrzebny, to archiwalna kopia. Bieżącym logiem jest główny Checksur. Uszkodzenia typu "CSI Manifest Missing" + "CBS MUM Missing" pomyślnie naprawione, zostały rekordy typu "CSI Payload File Missing". Tu musisz poczekać, bo nie mam takich wersji plików w swoich maszynach i muszę je dopiero skołować. Gdy pozyskam pliki, dam znać. I to jest dopiero połowa napraw. Po likwidacji wszystkich usterek notowanych przez Checksur trzeba będzie ponowić skan SFC, by uzyskać świeże wyniki (już bez rekordów o uszkodzonych manifestach) i zająć się resztą naruszeń. Ale to potem, na razie nie rób żadnych skanów SFC. Odnośnik do komentarza
Kuba Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 OK, Czekam. (17 czerwca)Ponieważ PC przy uruchamianiu często wymagał naprawy a podczas działania był widocznie wolniejszy zrobiłem format dysku i zainstalowałem system od nowa. Wszystkie dane udało się przenieść. Dziękuję za pomoc i proszę zamknąć temat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się