MichciM Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Witam Od kilku dni mam problem z portami USB w laptopie. Mam 3 porty, 2 z nich to USB 3.0. jeden jest 2.0, i z każdym z nich zaczęły się "problemy" mniej więcej w tym samym momencie. I teraz te problemy..nazwę porty żeby było bardziej zrozumiale, A i B to dwa te porty 3.0, a C to port 2.0 (nie wiem czy to ma większe znaczenie ale A i B są po tej samej stronie laptopa, natomiast C po przeciwnej). Początkowo sytuacja wyglądała tak, że w porcie C działała mi myszka (Logitech M105, przewodowa, już ponad 3-letnia), oraz dysk HDD 1TB firmy HGST, oba z interfejsem 2.0. Natomiast w porcie A działał mi ten sam dysk, inny dysk 1TB firmy Western Digital, z interfejsem 3.0, oraz bezprzewodowy pad firmy Speedlink (USB 2.0). W porcie B działał mi tylko ten dysk Western Digital. Jako że zależało mi na załatwieniu tego na szybko to postanowiłem spróbować kupić hub USB, i kupiłem taki firmy ISY (USB 2.0), podłączyłem go do portu A (tylko tam dawał jakieś wyniki) i to ku mojemu zdziwieniu w miarę załatwiło sprawę. Jedyny problem był taki, że aby hub działał, musiał być podłączony w momencie uruchamiania systemu. Podłączałem do niego zarówno wszystkie wymienione do tej pory urządzenia (nie próbowałem tylko tego dysku Western Digital), jak i jeszcze inny pad i wszystko działało. Kilka dni później zakupilem nową myszkę (Natec Genesis gx78), podłączyłem ją (na różne sposoby do kilku USB) i niestety nie zadziałała, a w trakcie tego przestał mi także działać hub. Od tego czasu między innymi sformatowałem system, spróbowałem zainstalować Debiana, aktualnie jest spowrotem Win10, zastosowałem kilka różnych poradników z internetu ale nic nie pomogło. A sytuacja od tamtego momentu kupienia nowej myszki wygląda tak, że z rzeczy które testowałem: - myszka Logitech i dysk HGST działają tylko w porcie C, - dysk Western Digital działa tylko w porcie A i B, - pad oraz myszka Natec Genesis nie działają w żadnym porcie. Sytuacja w menadżerze urządzeń wygląda tak, że nawet jeśli nie jest nic podłączone, to wygląda to tak: Natomiast jeśli podłączę do portu C tą nową myszkę, wtedy pojawia się 3 element "Nieznane urządzenie USB(żądanie deskryptora urządzenia..). Sprawa jest strasznie dziwna, nigdzie się z niczym takim nie spotkałem, i już nie mam pomysłu co jeszcze mógłbym zrobić. Przede wszystkim mam pytanie czy to definitywnie jest problem sprzętowy? Laptop jest wciąż na gwarancji ale niechętnie pozbywałbym się go teraz na ok. 2 tygodnie, jest mi potrzebny m.in. na studiach. Proszę więc o pomoc, jakieś rady albo ewentualnie stwierdzenie co jest właściwie problemem. Jeszcze specyfikacja: Płyta główna: ASUSTeK X550JX Procesor: i7-4720HQ 2.6GHz Grafika: GeForce GTX950M Zasilacz: ADP120-RH Jakieś jeszcze informacje? Dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Zanim zaczniemy cokolwiek robić to proste pytanie: Na Debianie działa czy nie? Napisałeś całą historię, która praktycznie nic nie wnosi do tematu - natomiast nie zrobiłeś nic, poza podaniem screena i sprzętu (ew. jeszcze sugestii, że przeinstalowales system), żeby podać nam istotne informacje - chociażby w postaci logów. W dziale pomocy doraźnej jest temat "obowiązkowe logi" i w hardware podobny. To rzadki błąd... i ja tutaj wróżę, że to problem sprzętowy, ale nie ma co wyprzedzać fakty. Najpierw odpowiedź na pytanie + logi z FRST proszę. Na wszystkich portach jest ten sam problem? Odnośnik do komentarza
MichciM Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Napisałem wszystko co pamiętałem ponieważ nie byłem pewien która informacja może być przydatna, tym bardziej że jest to dosyć specyficzny problem. Napisałem to pewnie trochę nieczytelnie, więc odpowiadam: Sformatowałem dysk, następnie przeinstalowałem go do debiana, następnie wróciłem z powrotem na windows 10 i porty nie działały w żadnym momencie, ani na debianie, ani na win10. To znaczy działały tak jak opisałem, specyficznie, na jednym porcie jakieś urządzenie, na innym inne. Tak, problem występuje na wszystkich portach (i wystąpił praktycznie jednocześnie), tzn jest tak jak opisałem, myszka i dysk działają na jednym z portów © a na innych nie, podczas gdy inny dysk działa na dwóch pozostałych (A, B ), natomiast na C nie działa, itp., pad na przykład nie działa teraz w żadnym z wejść USB. Warto też zauważyć, że ten dysk który nie działa na dwóch wejściach USB (A i B ), po podłączeniu go do nich dioda na dysku się zapala (ale nie miga i laptop go nie wykrywa). Wstawiam logi: http://www27.zippyshare.com/v/HPqGfQXf/file.html Post z przeklejonymi logami był zbyt długi żeby go wstawić. Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
Groszexxx Opublikowano 3 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Skoro nie działały na dwóch różnych systemach operacyjnych to chyba mamy odpowiedź, prawda? Odsyłaj na gwarancję. Zwróc tylko uwagę czy gwarancja producenta czy serwisanta. Ta druga lubi sprawiać praktycznie problemy, otóź serwisy mające umowe ze sprzedawcą często nie wykonują swojej pracy należycie i wymagąją odpowiedniego zdyscyplinowania (choćby skierowaniem wniosku do sądu. I to wcale nie jest żart.) Odnośnik do komentarza
MichciM Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Na szczęście jest to gwarancja producenta więc mam nadzieję, że obędzie się bez problemów i będzie szybko.. W każdym razie dzięki za opinię! Sprzęt trafi do serwisu a temat można już zamknąć. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się